Linalur Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Håper på eksperthjelp!! Har internet via trådløst nettverk. De siste dagene er ruteren gått helt amok!! Kobler til og fra nettet hele tiden. Noen ganger bare noen sekunder, andre ganger minutter. Er utrolig frustrerende... Må jeg kjøpe ny ruter, eller er de noe annet jeg kan gjøre?? Skal nevnes at jeg er amatør på pc og sånt... har rett og slett ikke peiling, så hjelpen må komme i form av "teskjemetoden"... :kgblunk: Noen som vet?? På forhånd; tuuuusen takk!!
Bamse Brakar Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Håper på eksperthjelp!! Har internet via trådløst nettverk. De siste dagene er ruteren gått helt amok!! Kobler til og fra nettet hele tiden. Noen ganger bare noen sekunder, andre ganger minutter. Er utrolig frustrerende... Må jeg kjøpe ny ruter, eller er de noe annet jeg kan gjøre?? Skal nevnes at jeg er amatør på pc og sånt... har rett og slett ikke peiling, så hjelpen må komme i form av "teskjemetoden"... :kgblunk: Noen som vet?? På forhånd; tuuuusen takk!! ← Mener du at du faller ut fra det trådløse nettverket nå, eller at den trådløse ruteren mister forbindelsen med internett? Hvis det er det at du mister forbindelsen med det trådløse nettverket, forsøk først å plassere deg nærmere ruteren slik at signalstyrken blir bedre. Kan godt være at du er helt i grenseland på signalstyrken, slik at den til stadighet går under den magiske grensa og dermed mister forbindelsen. Ellers bør du være obs på at dersom det er en vegg i mellom deg og ruteren, så bør ruteren og PCen plasseres sånn at det trådløse signalet skjærer veggen så nærme 90 grader som mulig. Tenk deg at dersom PCen og ruteren står på hver sin side og hver sin ende av en lang vegg. Veggen er kanskje bare 15 cm tykk, men siden signalet skjærer veggen veldig skrått, virker plutselig veggen som om den er en meter eller to tykk. Skjønner?
Linalur Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2007 Tusen takk for svar!! Ruteren mister forbindelsen til nettet, signalet er hele tiden sterkt... Snakket med noen på jobb i dag, som mente det kunne være at ruteren ble "overopphetet"? Eller at jeg rett og slett måtte kjøpe en ny, at min er for gammel... (3 år).. Hva tror du om det? Sitter ikke i samme rom som ruteren, men i samme etasje, ikke betongvegger eller noe sånt... Den har aldri væt plasert noen andre steder, og det har aldri vært noe problem med nettet før nå.... Må bare si at jeg lærer noe nytt hver dag etter at jeg fikk meg "egen" laptop... Men utrolig frustrerende å sitte me problemer som man ikke har sjans å løse på egen hånd... Man burde ta "pc-lappen" før man kjøper....
Gjest Maxagaze Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Punkt 1. Kjøp en kabel eller to hvis du ikke har. Punkt 2. Les denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå