anna panna Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Kjære alle "doktorene" mine Ser at man ikke skal spsie muggost, og blåskimmel ost og slik....men gjelder det ridderost også? står pasurisert melk på pakningen...men lurte på om man ikke kan spsie den...Skeptisk 8 uker på vei Takk for svar!!!
Scorpina Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Sjekk her over for mer tips Ridderost, brie, camembert etc kan spises ja - men bør være av det ferske slaget (som det står i artikkelen) Var til ost-og-te sammenkomst med noen venninner for et par uker siden og der fikk vi servert mange forskjellige type oster. Jeg spiste det meste, med GOD samvittighet. Men, ridderost og "muggelost" holdt jeg meg unna. Hvorfor? Jeg liker det ikke Brie derimot med kiwi på toppen? Uhmm... Ridderost er ikke på min favoritt-liste mht oster. Faktisk litt imponert over de som liker slik "odør-rik" ost
Lizzie Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 ...men gjelder det ridderost også? står pasurisert melk på pakningen...men lurte på om man ikke kan spsie den... ← Det er jo ost av pasteurisert melk som er trygt å spise. Bruk tommelfingerregelen om at ferskt er best og nyt ridderosten din!
smile Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Jeg koser meg masse med ridderost! -og andre ferske pasteuriserte oster!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå