apelsin Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Hei alle sammen! Registrerte meg jeg, for jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med før jeg blir gal Har vært på jakt etter en tv-benk til min nye leilighet i 2 uker nå og vært igjenom skeidar, 2 brødre, bolia, living, a møbler....... Det er et forferdelig dårlig utvalg!! Begynner å bli sliten av det her og tenker, hvor vanskelig kan det være?? MÅ alle enten være i beiset furu eller skikkelig hyttestil?? Noen som har noen tips til meg? Kansje jeg ikke vet om alle interiør butikkene? Hvilke går dere til? Jeg fant vel og merke en på a møbler i dag men da fikk jeg selvfølgelig (når jeg først hadde funnet en som kunne gå ann) om at det var 7 uker levering! Hjelp
Arwen Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 De har masse fint på boconcept. (selges på Skeidar) Der kan du omtrent designe alle møblene dine selv, så selv om ting ikke er utstilt så kan det hende de har det. http://www.boconcept.dk/
Gjest Sille Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Ikea har også noen helt ok tv-benker som ikke er i furu eller hyttestil.
apelsin Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2007 Tusen takk for svar Sille og Arwen, og takk for tipset om boconcept! Denne var ukjent for meg! De selger alt dette gjenom skeidar mener du? Ikea har jeg samfart opp og ned men jeg syns ikke det er så bra utvalg Kansje jeg som er blind? Hvilke andre møbelforretninger er det egentlig? Det som er med de jeg har vært på, er at alle har det samme også så finner du ikke noe hos den ene, så finner du liksom ikke noe hos den andre heller...
Gjest Sille Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Ikea har jeg samfart opp og ned men jeg syns ikke det er så bra utvalg Kansje jeg som er blind? ← Hehe, nei, sikkert ikke. Kikket bare litt på hjemmesiden til Ikea, og der så det ut som om de hadde et helt greit utvalg. Men ofte er det jo noe ganske annet å se det "live". Lykke til med jakten!
apelsin Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2007 Takk Sille! Håper bare jeg finner noe snart. Helst før helgen for tvn kan liksom ikke bare stå på gulvet i uke etter uke heller. Begynner å bli ganske lei faktisk. Det er liksom ingenting jeg liker og ikke føler jeg meg sær heller. Det er bare så utrolig mye gammeldags vræl! Skikkelig gørr-kjedelige saker. Og det er så mange dumme fager syns jeg? Leiligheten min er hvitmalt i veggene. Så har jeg sort skinn sofa og hvitt stuebord. Da blir det liksom helt feil med så mange av de jeg har sett også.
Arwen Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Tusen takk for svar Sille og Arwen, og takk for tipset om boconcept! Denne var ukjent for meg! De selger alt dette gjenom skeidar mener du? ← På skeidar på alnabru tenker jeg de kan ordne det meste hvertfall. Er ganske lang leveringstid da. Tror vi ventet 5 uker på vår benk, men det er vel stort sett bare IKEA som har alt på lager.
apelsin Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2007 På skeidar på alnabru tenker jeg de kan ordne det meste hvertfall. Er ganske lang leveringstid da. Tror vi ventet 5 uker på vår benk, men det er vel stort sett bare IKEA som har alt på lager. ← Ja, det begynner å bli vanlig forstår jeg. Kun utstillingsmodeller for de har vel funnet ut at det er mer lønnsommhet i det enn å ha store lager med ting. Om det hadde resultert i at varene var betraktlig billigere så ville det vært fint, men det virker ikke som det kommer meg som kunde særlig til gode. "Hei vil gjerne kjøpe en av varene dine jeg! Har med meg alle 5000 og all ting. Kan jeg få den nå? Å nei, så jeg må vente i 5 til 8 uker altså!!"
Arwen Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Jeg tror det har vært vanlig ganske lenge jeg, leveringstid mener jeg. Man må nok bare smøre seg med tålmodighet. Hvis du trykker på tvbenkene inne på boconcept sine sider får du forrresten opp hvilke forskjellige farger og treverk du får de i. Vet ikke om du fant noe du likte der, men jeg synes hvertfall ingen av de er spesielt "tantete" Har du flat tv? Mange av benkene der er beregnet på det, bare så du er klar over det. Sjekk dybden.
apelsin Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2007 Har trykket og fått opp fagealternativene og helt enig med deg! Her var det utrolig mye bedre utvalg enn det jeg har sett ellers andre steder Takk!! Og ja, har flat 42 tommer. Har egentlig mest lyst til å henge den på veggen man kan ikke gjøre det der jeg bor nå så da må det bli en eller annen benk.
Arwen Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Lykke til videre på jakt da. Var frustrert da jeg skulle ha tvbenk selv, men det var mest fordi alle var laget for "vanlige" tver.
apelsin Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har vært frustrert over nesten alt av møbler jeg har sett etter jeg Men tv benken har og er den værste hittils. Takk for svar! Jeg forsetter jakten!
Gjest Minimi Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Ja, det begynner å bli vanlig forstår jeg. Kun utstillingsmodeller for de har vel funnet ut at det er mer lønnsommhet i det enn å ha store lager med ting. Om det hadde resultert i at varene var betraktlig billigere så ville det vært fint, men det virker ikke som det kommer meg som kunde særlig til gode. "Hei vil gjerne kjøpe en av varene dine jeg! Har med meg alle 5000 og all ting. Kan jeg få den nå? Å nei, så jeg må vente i 5 til 8 uker altså!!" ← Det som er greia med å ikke ha f.eks BoConsept på lager er at det finnes så mange varianter, du kan velge mellom mange forskjellige ben, farge, materiale, stoff osv. Men viss du ser en type du liker kan jo den Skeidar butikken du er på sjekke om det er noen andre Skeidar butikker i nærheten som har på lager.
Gjest Asti Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 (endret) . Endret 6. juli 2018 av Asti
linky Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 De har masse fint på boconcept. (selges på Skeidar) Der kan du omtrent designe alle møblene dine selv, så selv om ting ikke er utstilt så kan det hende de har det. http://www.boconcept.dk/ ← Signerer denne. vi slet også med å finne en passende tv benk, men fant akkuratt en slik vi så etter på boconcept.
eterem Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 Vi hadde samme problemet som deg da vi kjøpte ny tv. Fant ingen tv-benker jeg likte, og det var før IKEA fikk noe særlig utvalg av tv-benker for flatskjermer. Men til slutt endte vi med en skjenk i hvit høyglans med skyvedører fra IKEA. Mange av tv-benkene var lavere enn det vi ville ha, og i tillegg fikk vi ekstra oppbevaring, noe som er kjærkomment i en liten toroms... Jeg har hvertfall ikke angret på valget!
eterem Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 Vi har forresten også noen venner som har laget tv-benk av kjøkken-overskap. Ble utrolig kult... Ingen dum idé. I tillegg har du mye større fleksibilitet i forhold til bredde på benken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå