Holly Hobbie Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Etterhvert har glassene vaare begynt aa faa hvite rander etter vask i oppvaskmaskinen. Er det noe man kan gjoere for aa unngaa dette? Vi vasker paa 50 grader. Blir takknemlig for tips!
Gjest -eline- Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Bruker du salt i maskin? Du bor vel i Skottland om jeg ikke husker helt feil, og der er det vel såpass hardt vann at du bør tilsette salt for å forhindre forkalkning, så hvis du ikke gjør det så er dette nok årsaken. I gulvet i maskina så er det gjerne en hvit, stor kork, skru opp denne og tilsett grovsalt (evt "oppvaskmaskinsalt" som de selger hos hvitevareforhandler) og vask som normalt. Står sikkert noe om dette i bruksanvisningen om du har den.
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2007 Takk for tipset, det skal proeves! Ja, bor i Skottland, men vannet her er visstnok ikke hardt...men skal proeve likevel!
Nella Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Du kan vaske de "hvite" glassene i maskinen med litt sitronsyre så bør kalken forsvinne. Og om du ikke bruker glansemiddel bør du bruke det.
starie Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Når glassene mine begynner å bli hvite fyller jeg bare på glansemiddel og da blir det så meget bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå