Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #1 Del Skrevet 21. februar 2003 Nå blir jeg sprø snart. Min barndomsvenninde har vært singel i 5 år, men har hatt en elsker fra og til de to siste årene. De har truffet hverandre ca. et-par ganger i halvåret. Men det blir aldri noe mer fordi han ikke vil. I helgen var jeg på en nattklubb, og traff denne "Helge". Vi ble sittende og småprate, begge to var litt "beige", og det endte med at vi kysset. Han gav meg masse komplimenter, og sa at han hadde tenkt veldig mye på meg. Han ville ha meg med videre på nachspiel, men jeg sa nei og dro hjem. Dagen etter hadde jeg utrolig dårlig samvittighet ovenfor min venninde, så jeg valgte å ringe og fortelle hva som var skjedd. Hun tok det veldig fint da, og vi dro til og med ut sammen den kvelden og danset og hadde det moro. Hun sa dette kanskje var noe hun trengte for å gi slipp på "Helge" og gå videre. Det er nå en uke siden det skjedde, og plutselig igår ringer hun meg og sier at hun er utrolig skuffet over meg. Og hun har avlyst alle helge-planer med meg og gjengen for å få meg litt på avstand. Jeg har bøyd meg helt i støvet og sagt at jeg har gjort noe forferdelig dumt. Min venninde ble nettopp sykmeldt p.g.a. streptokokker, høy feber o.l. Nå sier hun til meg at hun er sykmeldt p.g.a. dette som har skjedd, og det vet jeg ikke er sant. Hva mener dere? Er jeg SÅ forferdelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 21. februar 2003 #2 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg mener at venninner ikke skal dele kjærester, uansett :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #3 Del Skrevet 21. februar 2003 Det er jeg enig i. Men de har aldri vært kjærester. Jeg burde selvsagt holdt meg unna, for jeg vet at hun liker ham veldig godt. Men hva kan jeg si? Var ikke helt edru, og mistet dømmekraften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 21. februar 2003 #4 Del Skrevet 21. februar 2003 Dårlig unnskyldning! Men alikevel synes jeg hennes oppførsel er litt merkelig, først godtar hun det, og så skyver hun deg bort.... Har han kasnkje sagt at noe mer har skjedd mellom dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 21. februar 2003 #5 Del Skrevet 21. februar 2003 Enig med Care. Selv om de ikke er kjærester har det vært til og fra de siste to årene. Dessuten sier du ike noe om du er kjempeforelsket i han ! Tenker også at veninnens oppførsel er litt rar, jeg hadde nok blitt sur med en gang jeg .................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ignite Skrevet 22. februar 2003 #6 Del Skrevet 22. februar 2003 Enig med dem over. Dette burde du ikke ha gjort. Jeg har vært borti noe lignende selv (venninne flørtet med ekskjæreste som nettopp hadde dumpet meg). Jeg ble overrumplet da hun nevnte det for meg, så jeg sa at det var greit. Først litt senere forstod jeg at det ikke var greit i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #7 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg ble overrumplet da hun nevnte det for meg, så jeg sa at det var greit. Først litt senere forstod jeg at det ikke var greit i det hele tatt. Jeg tror det er dette som skjedde med min venninde i dette tilfellet også. Vi har daglig kontakt på telefonen, så det er ikke noen isfront mellom oss. Hun bare følte for å være litt for seg selv og "svelge nyheten". Jeg trodde virkelig ikke at jeg var i stand til å "røre" en vennindes "elsker". Jeg har alltid levd etter den uskrevne regelen om at venninders exer o.l. er "fy-fy". Det handler om respekt. Jeg ville ikke likt det selv heller, om det hadde vært omvendt. Det er det greiene om at noen ting vil man rett og slett ha for seg selv, selv om det er over for lenge siden. Mest av alt har jeg skuffet meg selv midt oppi dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BayliZ Skrevet 24. februar 2003 #8 Del Skrevet 24. februar 2003 En god regel er at ingen mannfolk er verdt å såre sin venn for. Men når det er sagt, så er vi alle sammen kun mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #9 Del Skrevet 24. februar 2003 Hvis du mener at du er SÅ forferdelig, så er du vel det. Tenk deg situasjonen omvendt, om venninnen din gjorde det samme? Hvordan ville du sett på det? JEG mener IKKE at du er forferdelig, men mener du det selv, så ER du vel det da! Det er du som kjenner deg selv best. Prøv å lev med det, uten å søke bekreftelser hele tiden. Får en følelse av at det er en sånn person du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 24. februar 2003 #10 Del Skrevet 24. februar 2003 Det var vel ikke det smarteste du kunne ha gjort å rote med nesten-kjæresten til venninna di. Det kan tenkes at hun ble mer lei seg enn hun først hadde bestemt seg for, og at reaksjonen først kom litt seinere. Det er ikke alltid fornuften og følelsene er helt enige (og med det avslørte jeg et av livets STORE sannheter!). Men når det er sagt, hørtes han jo ut som en flørt som ikke var særlig interessert i å binde seg, så på sikt burde hun kanskje takke deg? FORNUFTIG sett, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. februar 2003 #11 Del Skrevet 25. februar 2003 Vel, hun begynner vel å fatte pongent nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 25. februar 2003 #12 Del Skrevet 25. februar 2003 Det var utrolig dumt det du gjorde, men det er du jo klar over selv. Tror venninden din fikk sjokk og mulig prøvde å late som at det ikke gjorde noe, for hun hadde liksom ikke krav på ham. I og med at de ikke var kjærester. Men likevel de hadde en form for forhold, og han var hennes først. Godt du vet at du gjorde noe galt. Bare gi henne tid, så håper jeg det ordner seg mellom dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå