Gå til innhold

Har du sendt epost til feil personer?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Hvor flaut kan det egentlig bli å feilsende epost?

I jobbsammenheng og ellers: det å feilsende informasjon til alle på adresselisten eller kolleger som aldri skulle ha sett en gitt intern informasjon osv., det kan bli flaut?

Selv har jeg feilsendt epost som handlet om en kollegas vanskelige jobbsituasjon blant annet til hennes overordnede...

Hva mener dere, er det lett å feilsende eller har det aldri forekommet?

Endret av Gjest 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan være lett om man bommer på adresseboka eller har autofullfør, og i farten klikker feil.

Endret av Akasha
Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)
Kan være lett om man bommer på adresseboka eller har autofullfør, og i farten klikker feil.

Det er synd hvis innholdet er veldig feil i forhold til hvem som leser det!

Endret av Gjest 1
Skrevet

Jeg sendte en e-post med masse vedlegg, bilder av meg selv(!), feil. Jeg skulle sende den til meg selv, men sånn gikk det ikke. Heldigvis var det ingen skumle bilder.

Men jeg sendte e-posten til læreren min fra videregående. La ikke en gang merke til at jeg hadde sendt feil før jeg fikk svar fra han hvor han takket for bildene. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Har ikke gjort noen store brølere i jobbsammenheng med e-post, men det har vært nære på. SMS kan også være en kilde til mega-brølere..... :sjenert:

Gjest Gjest 1
Skrevet
Jeg sendte e-posten til læreren min fra videregående. La ikke en gang merke til at jeg hadde sendt feil før jeg fikk svar fra han hvor han takket for bildene. :ler:

Bra du tar det med godt humør. Eks-læreren trodde kanskje først at du ønsket å profilere deg for ham eller ville date ham? Han forsto vel fort at den var feilsendt.

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)
Har ikke gjort noen store brølere i jobbsammenheng med e-post, men det har vært nære på. SMS kan også være en kilde til mega-brølere..... :sjenert:

Da er du heldig, synes jeg...

SMS kan helt klart være like ille! Der har jeg ikke opplevet groteske feil ennå men dessverre har jeg sendt fullstendig feil epost til feil personer ved noen anledninger.

Endret av Gjest 1
Skrevet
Bra du tar det med godt humør. Eks-læreren trodde kanskje først at du ønsket å profilere deg for ham eller ville date ham? Han forsto vel fort at den var feilsendt.

Hehe, jada, han skjønte at jeg hadde sendt feil. Hvorfor skulle han plutselig motta mine feriebilder på e-post?

Huff.. Date ham? :overrasket::ler:

Gjest Gjest 1
Skrevet
Huff.. Date ham?  :overrasket:  :ler:

Ja, de er kanskje gamle, sure og har lagerfrakk og skjegg. Da er det ikke mye poeng.

Skrevet

Det er synd hvis innholdet er veldig feil i forhold til hvem som leser det!

Jeg sender aldri i vei jobb-e-post med sensitivt innhold uten å ha sjekket adressen et par ganger. Tar jo type 7 sekunder ekstra...

Samboer sendte sex-SMS til søstera si. Slik fikk hans familie vite at han hadde funnet seg ny dame (jeg og søstera heter nesten det samme) :ler:

Skrevet

Har vært borti noe lignende for en tid tilbake: - jeg aner ikke hvordan det har skjedd, men en tøysemail/moromail ble en gang sendt til samtlige på listen min.-

Tenker Lånekassen,Ligningskontoret og banken min ble kjempeglade! :sjarmor:

Skrevet

Mail har jeg nok ikke feilsendt, bortsett fra at jeg kan være litt for kjapp til å trykke på "send" så jeg sender halvferdige eller litt lite gjennomtenkte mailer. En grunn til at jeg ikke feilsender er sikkert at jeg nesten aldri bruker adresselister, bare sender mail til én og én.

Verre med sms, heldigvis ikke i jobbsammenheng, men har noen bekjente som har fått "nuss og suss"-meldinger som egentlig skulle til kjæresten...

Skrevet

Dette er ikke akkurat mail til feil person, men flaut var det i allefall. Jeg og en kamerat satt på datasalen på universitetet for mange år siden. Jeg hadde akkurat vært på toalettet og kom tilbake og sendte et par mailer, bl.a. en til en felles venn av oss og en til en foreleser angående en oppgave. Det jeg ikke visste var at kameraten min hadde vært inne på maskinen og endret avsendernavnet i mailprogrammet mitt, til et stygt engelsk (dette var i England) navn på en kroppsdel (jeg tør ikke si det her engang :rodme:).... :sjokkbla: Han visste jeg skulle sende mail til vennen vår, og ville tulle litt med det, men det var derimot vanvittig flaut å tenke på at foreleseren hadde fått mail fra meg under det navnet. Han nevnte ingenting i svaret, og det var kanskje like greit. :flau:

Skrevet

En gang for mange år siden skulle jeg sende en mail til en venninne, men haket av et hakk for langt nede på den alfabetiske addresselista, og sendte den derfor til en gutt jeg var forelsket i istedet. Og mailen handlet blant annet om den gutten... Fryktelig, særlig siden han trodde jeg hadde gjort det med vilje "for å få fortalt hva jeg følte". Etter det har jeg vært NØYE med å sjekke hvem jeg sender til, for å si det sånn.

Skrevet

:ler: Her var det mye morsomt. Men føler med dere som har opplevd de store brølerne, da... :sjenert:

En gang skulle jeg sende en rimelig heit melding til en elsker. Var en melding hvor man ikke akkurat la noe i mellom... Den ble selvsagt feilsendt til en tidligere kollega i et ungdomspolitisk parti jeg har vært med i... (de hadde nesten samme navn).

Du vet, den der skikkelig ekle følelsen du får når du nettopp har trykket send-knappen, og ser at meldingen går til feil person og du ikke kan gjøre noen ting med det.

:rodme:

Skrevet

Du vet, den der skikkelig ekle følelsen du får når du nettopp har trykket send-knappen, og ser at meldingen går til feil person og du ikke kan gjøre noen ting med det.

:rodme:

Hehe, ja...DEN følelsen kjenner jeg. Jeg feilsendte en kjempegrov melding til faren min. Trodde jeg skulle dø av skam.

Og en litt mindre grov historie: Kjæresten min og en kamerat har samme navnet. Jeg sendte en melding til kjæresten min og spurte om vi kunne handle på ICA klokka 4. Fikk aldri svar tilbake. Klokken 4 fikk jeg en melding av kameraten min som stod i ICA lurte på hvor jeg var :ler:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg sendte en mp3 til en slektning jeg ikke har kontakt med... Den mp3'en skulle egentlig til daten min...

Ikke noe big deal, men håper ikke slektningen min satt på modem på den tiden... :sjenert:

Skrevet
Jeg sendte en e-post med masse vedlegg, bilder av meg selv(!), feil. Jeg skulle sende den til meg selv, men sånn gikk det ikke. Heldigvis var det ingen skumle bilder.

Men jeg sendte e-posten til læreren min fra videregående. La ikke en gang merke til at jeg hadde sendt feil før jeg fikk svar fra han hvor han takket for bildene. :ler:

Hahah! Han syntes nok bildene var fine og nyttige, ja. Høhø.

Tenker Lånekassen,Ligningskontoret og banken min ble kjempeglade!  :sjarmor:

De folka der trenger litt moro i hverdagen, så tørre som de er! :roll:

Hehe, ja...DEN følelsen kjenner jeg. Jeg feilsendte en kjempegrov melding til faren min. Trodde jeg skulle dø av skam.

:hoho:

Har ikke sendt feil mail ennå, men sms og alkohol er ikke bra. Og sms og generell surring er ikke bra det heller. Sendt en del dust til feil person. Blant annet en lang melding om "dusteprøven fra helvete" som jeg i hvert fall ikke gadd å lese på og diverse, som jeg selvsagt presterte å sende til læreren min. Fiiint. Og noen grove meldinger som ble feilsendt til psykologen min i fylla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...