Chelsea Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Jeg klarer ikke å stå opp med en gang klokka ringer. Må alltid "snooze" mange ganger. Andre ganger slår jeg lett av klokka og forsover meg dermed. Synes ikke jeg legger meg spesielt sent, men har alltid trengt mye søvn, så hvis jeg sovner f.eks. kl. 23 så vil jeg vel helst gjerne sove til 7, helst lenger. Noen tips for hvordan jeg skal komme meg ut av den gode senga? Det er veldig irriterende å alltid ha superdårlig tid på morgenen for å rekke å komme meg på jobb innenfor kjernetiden. Må legge til at jeg aldri sover middag og har ellers ingen plager som gjør at jeg ikke vil stå opp, det er bare det at jeg er så trøtt om morgenen...zzzzzzzzzzzzzzzz
Gjest Deception Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Mitt beste tips: Slå på lyset! Ingenting får meg til å våkne mer effektivt enn lys rett i ansiktet.
Akasha Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Ha en to-tre eller kanskje fire klokker som ringer med et minutts mellomrom, og sett klokkene så langt unna senga at du er nødt til å stå opp for å få slått de av.
linky Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Mitt beste tips: Slå på lyset! Ingenting får meg til å våkne mer effektivt enn lys rett i ansiktet. ← Det hjelper meg opp
Gjest Marie81 Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Jeg pleier å legge meg og stå opp til ca samme tid hver dag, også i helgene. Det hjelper ihvertfall meg.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Ha en to-tre eller kanskje fire klokker som ringer med et minutts mellomrom, og sett klokkene så langt unna senga at du er nødt til å stå opp for å få slått de av. ← Det gjør jeg også; legger mobilen ut på golvet sånn at jeg må stå opp for å slå den av. Så er det rett i dusjen. Noe annet funker ikke, da forsover jeg meg bare.
Elastika Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Jeg pleier å sette på vekkerklokka en halv time før jeg må stå opp, da snoozer jeg noen ganger, men jeg sovner ikke igjen. Ligger bare og døser.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Jeg klarer ikke å stå opp med en gang klokka ringer. Må alltid "snooze" mange ganger. Andre ganger slår jeg lett av klokka og forsover meg dermed. Synes ikke jeg legger meg spesielt sent, men har alltid trengt mye søvn, så hvis jeg sovner f.eks. kl. 23 så vil jeg vel helst gjerne sove til 7, helst lenger. Noen tips for hvordan jeg skal komme meg ut av den gode senga? Det er veldig irriterende å alltid ha superdårlig tid på morgenen for å rekke å komme meg på jobb innenfor kjernetiden. Må legge til at jeg aldri sover middag og har ellers ingen plager som gjør at jeg ikke vil stå opp, det er bare det at jeg er så trøtt om morgenen...zzzzzzzzzzzzzzzz ← Samme her. Det er et H....om morgenen. Må ha min 8 timer. ille når eg har fri. Da an eg sove 12 timer.
Gjest Elfrida Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Soloppgangsklokke som starter å slå seg på ca en halvtime før du skal stå opp. Funker veldig bra for meg. Hvis du vanligvis våkner av dagslys som kommer inn av vinduet feks, så er det kanskje noe du bør vurdere. Det koster litt, men er absolutt verdt penga. Søk etter bodyclock eller natural alarm clock feks. Mener å huske at jeg kjøpte min fra Nordic light care, men jeg finner ikke hjemmesiden deres nå.
Tusseline Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Jeg sliter med akkurat det samme. Noen ganger må jeg legge meg på sofaen i stua (hvor det er et takvindu rett ovenfor), slik at jeg får lys i ansiktet når jeg vokner om morgenen. Lys hjelper altså veldig mye for min del.
Beez-Weez Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Ha en to-tre eller kanskje fire klokker som ringer med et minutts mellomrom, og sett klokkene så langt unna senga at du er nødt til å stå opp for å få slått de av. ← Jeg har samme problem, og dette har jeg prøvd, men det ender som regel opp med at jeg går meg en runde for å slå de av, så rett tilbake i senga for å "slappe av" litt til Viljestyrke om morgenen er et begrep som ikke eksisterer i min væremåte
Gjest KH Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 Heisann Har slitt med samme problem. Har både snuset, brukt flere vekkerklokker etc, men ingenting hjalp. I høst gikk jeg til innkjøp av Sanolux lyslampe, og etter en dag våknet jeg FØR vekkerklokken. Min samboer ble bra forskrekket Anbefales på det sterkeste
Gjest Tweek Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Når jeg sto opp tidlig brukte jeg 40 minutter ca. Jeg skulle egentlig stå opp kvart på 7, men satte vekkerklokka på 6. Det var klokkeradioen med P3 morgen, deretter satt jeg på mobilen hvert 5minutt. Så sto jeg opp etterhvert. Jeg har lest at snoozing tapper energi men noen (du og jeg b.l.a) klarer bare ikke stå opp med en gang klokka ringer. Men dette ar den metoden jeg brukte, opg det funket fint
GoldenGlow Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Mitt beste tips er å ikke "snooze", stå opp med èn gang klokken ringer, det er faktisk mye lettere når man vet man "ikke har noe valg". Jeg har alltid mobilen på 5 min før jeg må opp, og står opp når den ringer. Jeg sover ekstremt dypt, og har også på en alarmklokke som ringer EKSTREMT høyt, som jeg har på 5 min etter mobilden ringer. Siden jeg hater at den siste klokken ringer hører jeg som regel mobilen, og er oppe før den andre ringer... Hehe, litt av et prosjekt, men må man så må man.... Det funker ihvertfall! Og snoozing gjør man bare enda trøttere som regel.
Amanlis Skrevet 16. februar 2007 #15 Skrevet 16. februar 2007 Jeg er enig med deg GoldenGlow. Hvis jeg slumrer er det mye vanskeligere å stå opp. Når klokka ringer er det på med lyset og rett opp. Tøft? Ja, men hvis jeg slumrer er det et helv... å komme seg opp. Det kan være en fordel å legge igjen mobilen i stua og heller bruke en vekkerklokke som man ikke kan slumre med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå