Amalie_85 Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Når jeg lager pannekaker, blir det alltid for mange. Slår aldri feil. Hva kan jeg gjøre med disse pannekakene? syns det er ille å kaste så mange.
Gjest prestekrage Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Dessert- PANNEKAKEHAKK m is: Her i huset klipper jeg opp restepannekakene og fryser de. Når det blir aktuellt å bruke de tar jeg de opp, heller bittelitt vann i en kasserolle- tilsetter litt sukker. Hell i pannekakerestene og la det surre til det er varmt. Server med en liten klatt med is! Går ned på høykant av 5 åringen her i huset!! (mor er i utgpkt ikke glad i pannekaker- så hun tar bare isen)
Arkana Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Hvis det ikke er søte pannekaker kan du fylle dem med all slags godt (f.eks. kjøtt, grønnsaker og revet ost, rester av gryteretter, stuinger osv), rulle sammen og legge i ildfast form, dryss på ost og gratiner i ovnen.
Gjest vimse Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Nesten enig med Arkana, bare at jeg synes ikke det gjør noe om pannekakene er søte
honey21 Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Hva med å varme en pannekake og ta på litt sjokoladesaus- og sjokoladeis? Det er faktisk veldig godt
Badlands Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Eg tar mine overflødige pannekakar med på jobb i matpakken dagane etter - med brunost på, el.l. (det kan aldri bli for mange pannekaker! )
Lilith Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 For mange pannekaker? ← Har heller aldri det problemet! Men Arkanas løsning høres veeeeeeeeeldig bra ut 1
Hobgoblin Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Hm, vi kan fordele mengden pannekaker vi lager mellom oss - vi lager alltid for få! Men dessert og niste er kjempegodt. Gratinerte pannekaker til frokost, for eksempel...?
aline Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 For mange pannekaker? ← (det kan aldri bli for mange pannekaker! ) ← *fniser* sier meg enig, det er ikke mulig å lage for mange.. og; man KASTER aldri pannekaker, gærnetøysa!!! *skuler olmt på* jeg spiser de gjerne kalde på kvelden eller dagen etter, med smør og sukker på, eller med syltetøy, eller brunost, eller nugatti... men det går også helt fint an å fryse pannekaker, når du tar dem opp igjen kan du enten varme dem litt i stekepanna eller i ovnen, så er de gode som nye. du kan fryse røre også, om du automatisk lager for mye, så kan du fryse ned noe av røra, den blir minst like bra etter å ha vært i frysa. (mine grove blir faktisk enklere å steke etter å ha vært i frysa en runde. )
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Spise dem! Vel, de klarer seg jo fint innpakket i plast i kjøleskapet. Så har du frokost, lunsj og kveld dagen etter også. Og så kan du jo skrive deg en mental notis om å halvere oppskriften neste gang......
Wildy Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 For mange pannekaker? Hmm... ukjent problem. Det kan da ikke bli for mange? Om det skulle slumpe til å være igjen pannekaker her etter middagen er de garantert borte etter kveldsmaten....
Arkana Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 Alt dette pratet om pannekaker førte til at jeg nå må lage pannekaker til lunsj.... Ikke det sunneste jeg har spist denne uka.
Chica Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 Kalde pannekaker med brunost eller smør og sukker er godt
Lula Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 men det går også helt fint an å fryse pannekaker, når du tar dem opp igjen kan du enten varme dem litt i stekepanna eller i ovnen, så er de gode som nye. ← Enig! Veldig greit å ha noe godt i fryseren som tar ca 2 sekunder å lage.
Bridget Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 Lage Pannekakeberg: Legg en pannekake på en tallerken og ha på syltetøy og krem, ny pannekake syltetøy og krem OSV til det er pass høyt eller du ikke har flere pannekaker. Godt med et dryss reven sjokolade på!
Bladlusa Skrevet 15. februar 2007 #18 Skrevet 15. februar 2007 Hvis pannekakene er tynne, kan du lage Crepes Suzette til dessert en dag... http://www.google.no/search?hl=no&q=crepes...ta=lr%3Dlang_no En enklere "hverdagsutgave" er å lage sausen ved å koke inn appelsinjuice og sukker til passende konsistens, og dynke pannekakene i dette. Vaniljeis er alltid godt til!
Gjest Vidvandre Skrevet 15. februar 2007 #19 Skrevet 15. februar 2007 Haha, jeg har samme problem! Jeg bare finner nærmeste gutt og mater ham. Gutter er alltid sultne. Har blitt hele gangens mamma jeg.
Amalie_85 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #20 Skrevet 15. februar 2007 Eg tar mine overflødige pannekakar med på jobb i matpakken dagane etter - med brunost på, el.l. (det kan aldri bli for mange pannekaker! ) ← sambo foreslo det, men det likte jeg ikke smakte rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå