Gjest Gjest_kløna_* Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Så klønete som jeg er , har jeg klart å forstue føttene, og i den sammenheng har jeg fått beskjed om å bruke sportstape på anklene under trening. Men problemet er at jeg ikke aner hvordan en tar på sportstape, surrer man det bare rundt anklene også ferdig? eller er det mer komplisert? noen som vet?
Gjest niomi Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Vanskelig å forklare uten bilder: 1) Stabiliser ankelen/fisker foten i normal vinkel. Ta og surr en runde med tape rundt leggen ca 5 cm over ankelen. Ta en tape fra innsiden av ankelen, rundt under foten og til uttersiden av ankelen, altså start og stopp på den første taperingen. Deretter fortsetter du med å ta på tape på denne måten, men du forskyver hele tiden, slik at den begynner lenger frem på leggen og ender lenger bak på leggen, og likens med tape fra bakover på leggen til frampå leggen. Så en siste runde med tape rundt leggen.
Gjest niomi Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Og etter en kjapp googling, fant jeg bildeforklaring her
Gjest Gjest_kløna_* Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 takk skal du ha, skal se om jeg ikke klarer det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå