Trampe Skrevet 17. februar 2007 #21 Skrevet 17. februar 2007 Min ekssamboer jobbet med simulatoren superma linker til her. Jeg har kjørt den 100 ganger, og det var morsomt ja, men ikke SÅ morsomt at det er mogengavemateriell syns jeg da. Det synes ikke eksen min heller, og han er hekta på alt som har med fly å gjøre. Om du ikke bor i Bodø er det ikke verdt turen å ta bare til det formålet. Samboeren til ei venninne av meg jobbet i forsvaret her i bodø. Han fikk baksetetur. Om jeg var deg ville jeg ringt rundt og prøve så godt jeg kunne. Tur i småfly er jo også en mulighet, kanskje med fallskjermhopp hvis han liker slikt?
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2007 #22 Skrevet 17. februar 2007 Min ekssamboer jobbet med simulatoren superma linker til her. Jeg har kjørt den 100 ganger, og det var morsomt ja, men ikke SÅ morsomt at det er mogengavemateriell syns jeg da. Det synes ikke eksen min heller, og han er hekta på alt som har med fly å gjøre. Om du ikke bor i Bodø er det ikke verdt turen å ta bare til det formålet. Samboeren til ei venninne av meg jobbet i forsvaret her i bodø. Han fikk baksetetur. Om jeg var deg ville jeg ringt rundt og prøve så godt jeg kunne. Tur i småfly er jo også en mulighet, kanskje med fallskjermhopp hvis han liker slikt? ← Nei, jeg synes heller ikke den vanlige simulatoren er morgengavemateriell, men du må lese lenger ned på siden jeg linket itl, der står det om F-16-simulatoren. Det er jo den som gjelder
Trampe Skrevet 17. februar 2007 #23 Skrevet 17. februar 2007 Åja, jeg trodde det var den Max Flight-simulatoren du mente. Det var den jeg snakket om.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2007 #24 Skrevet 17. februar 2007 Åja, jeg trodde det var den Max Flight-simulatoren du mente. Det var den jeg snakket om. ← Det skjønner jeg godt at du trodde, men det var den eneste siden det sto noe om simulatoren på Men da vet du kanskje mer om det finnes flere av de F-16-simulatorene, eller er det bare den i Bodø? Det i Danmark så jo ut som et spennende prosjekt, da...
Trampe Skrevet 17. februar 2007 #25 Skrevet 17. februar 2007 Den i Danmark så veldig spennende ut ja! Det er noen år siden jeg var på flymuseet sist, men de har ikke flere der enn den du har linket til. På flystasjonen derimot tror jeg faktisk de har en "ekte" simulator. En av mannens venner var mekaniker der, og jeg mener han har snakket om den. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det... verdt å ta en telefon dit hvis trådstarter er interessert.
Brura2007 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #26 Skrevet 18. februar 2007 Min ekssamboer jobbet med simulatoren superma linker til her. Jeg har kjørt den 100 ganger, og det var morsomt ja, men ikke SÅ morsomt at det er mogengavemateriell syns jeg da. Det synes ikke eksen min heller, og han er hekta på alt som har med fly å gjøre. Om du ikke bor i Bodø er det ikke verdt turen å ta bare til det formålet. Samboeren til ei venninne av meg jobbet i forsvaret her i bodø. Han fikk baksetetur. Om jeg var deg ville jeg ringt rundt og prøve så godt jeg kunne. Tur i småfly er jo også en mulighet, kanskje med fallskjermhopp hvis han liker slikt? ← Jeg har tenkt tanken med småfly også, så jeg må bare få kontaktet sjefen på jobben hans bare for å se om jagerfly lar seg gjøre først.
Brura2007 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #27 Skrevet 18. februar 2007 Den i Danmark så veldig spennende ut ja! Det er noen år siden jeg var på flymuseet sist, men de har ikke flere der enn den du har linket til. På flystasjonen derimot tror jeg faktisk de har en "ekte" simulator. En av mannens venner var mekaniker der, og jeg mener han har snakket om den. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det... verdt å ta en telefon dit hvis trådstarter er interessert. ← Jeg vil prøve å unngå simulator, men da vet jeg jo hvor jeg skal kontakte hvis ikke det lar seg gjøre "live" :-) Dere har jo skikkelig peiling her, det setter jeg veldig stor pris på!!
M.G.E Skrevet 20. februar 2007 #28 Skrevet 20. februar 2007 om du skal prøve å få en baksee tur så ring bodø eller ørlandet..er de jager fly basene som er i norge!! jeg ville ikke hatt så store forhåpninger. jeg vet det er veldig vanskelig! men lov å prøve!! jeg bare sitter å hører på hva det koster å få et slikt fly opp på vingene..og det er ikke akkurat 2 kroner og 50 øre.. en tinge som er veldig gøy( der har jeg fått bli med) er helkopter, men litt små taktisk flyvning.. det lar seg gjerne enklere gjøre masse lykke til
kort innpå Skrevet 20. februar 2007 #29 Skrevet 20. februar 2007 jeg jobbet på rygge for noen år siden på 332 skv. da var det ikke mulig å få baksete tur hvis man ikke hadde full lege sjekk og var utdannet til det. jeg var heldig kom inn på kjevik tekniske høy skole og ble elektro mekanikker. fikk ettervert skole i miami florida og ble utsjekket som data oppratør på F16. fikk 3 råe turer som baksete passasjer.
Modesta Skrevet 20. februar 2007 #30 Skrevet 20. februar 2007 Er det noen som vet om noe fly/falskjerm greier på vestlandet? Kjenner liksom ingen i forsvaret, så tror ikke det blir lett å få han opp i en F-16
Ginen Skrevet 21. februar 2007 #31 Skrevet 21. februar 2007 Er det noen som vet om noe fly/falskjerm greier på vestlandet? Kjenner liksom ingen i forsvaret, så tror ikke det blir lett å få han opp i en F-16 ← Sjekk ut Sola Flystasjon Flyklubb eller Sola Flyklubb Dette er fly-ting, prøvetimer og sånn. Stavanger har egen fallskjermklubb - Stavanger Fallskjermklubb. Kanskje dette kan bli aktuelt?
Gjest Gjest_Irene_* Skrevet 16. juni 2008 #33 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Skjønner ikke hva dere leter etter .... Jeg sjekket ut et tips med Russian Warbirds of Norway ( www.warbird.no ) - ikke warbirds of Norway, og de har faktisk et russisk jagerfly!! Det er et ekte jagerfly, men som nevnt et jagerfly brukt som treningsfly. Min mann fikk lov til å fly med dem. Jeg gav ham dette som morgengave i fjor etter forgjeves å ha lett etter F16 muligheter og annen flyging. Min mann er nemlig helt flyfreak! Jeg betalte kun for medlemskap i foreningen og det det kostet og fly. Han fikk et minne for livet, og jeg som ikke trodde det var mulig å gjøre slikt i Norge!! Det er naturligvis ikke et fly med egenskaper som F16, men fullt ut et jagerfly som gjør utrolig mye kult. De hadde en kjempegrei policy på at det ikke kostet noen ting hvis vi kansellerte. Det gjaldt helt til de startet flyet. Jeg løp derfor ingen risiko med å gi gaven med å binde opp mange penger. Det krevde de nemlig fra gruppen som opererte samme flytype i Danmark via Andre Eilertsen. De vi fløy med tillot derimot ikke at noen fikk dette som overraskelse samme dag. Vi hadde mange runder med informasjon både på telefon, mail og på deres base før vi fløy. Var skikkelig bra lagt opp, og de var utrolig flinke til å både arrangere og ta oss i mot. Innen vi fløy hadde min mann nesten lært hvordan han selv skulle fly maskinen
zilje_k Skrevet 16. juni 2008 #34 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Skjønner ikke hva dere leter etter .... Jeg sjekket ut et tips med Russian Warbirds of Norway ( www.warbird.no ) - ikke warbirds of Norway, og de har faktisk et russisk jagerfly!! Det er et ekte jagerfly, men som nevnt et jagerfly brukt som treningsfly. Min mann fikk lov til å fly med dem. Jeg gav ham dette som morgengave i fjor etter forgjeves å ha lett etter F16 muligheter og annen flyging. Min mann er nemlig helt flyfreak! Jeg betalte kun for medlemskap i foreningen og det det kostet og fly. Han fikk et minne for livet, og jeg som ikke trodde det var mulig å gjøre slikt i Norge!! Det er naturligvis ikke et fly med egenskaper som F16, men fullt ut et jagerfly som gjør utrolig mye kult. De hadde en kjempegrei policy på at det ikke kostet noen ting hvis vi kansellerte. Det gjaldt helt til de startet flyet. Jeg løp derfor ingen risiko med å gi gaven med å binde opp mange penger. Det krevde de nemlig fra gruppen som opererte samme flytype i Danmark via Andre Eilertsen. De vi fløy med tillot derimot ikke at noen fikk dette som overraskelse samme dag. Vi hadde mange runder med informasjon både på telefon, mail og på deres base før vi fløy. Var skikkelig bra lagt opp, og de var utrolig flinke til å både arrangere og ta oss i mot. Innen vi fløy hadde min mann nesten lært hvordan han selv skulle fly maskinen Det er akkurat noe sånn jeg leter etter!! Hvor mye måtte du betale?? Alt i alt..
Gjest Villrosa Skrevet 3. juli 2008 #36 Skrevet 3. juli 2008 (endret) . Endret 1. november 2015 av Villrosa
feuerstein Skrevet 3. juli 2008 #37 Skrevet 3. juli 2008 Som nevnt tidligere er det GIL som skal godkjenne bakseteturer. Opptil relativt nylig var det en slags liste man kunne skrive seg på, så fikk man bli med neste gang en F16B (toseterversjonen) skulle opp og baksetet ikke var opptatt med noen som skulle gjøre en jobb i løpet av flyturen. Ganske mange offiserer og sersjanter fikk seg tur som avskjedsgave/bursdagspresang i løpet av årene. Såvidt jeg vet ble det slutt på denne listen/avskjedsgaver da en F16 slo seg vrang i luften og man måtte hoppe ut. Katapultseter og fallskjermer er farlige greier hvis man ikke har opplæring i bruken (dødsfall forekommer, til og med profesjonelle piloter har fått alvorlige skader ved korrekt bruk), jeg vet ikke hvordan det gikk med passasjeren på den norske som slo seg vrang, men det ble hvertfall kuttet kraftig ned på bakseteturer med utenforstående.
Gjest Tone Lill Skrevet 20. august 2008 #38 Skrevet 20. august 2008 Vi betalte 14000 for en hel time!!! i jagerflyet med min mann. Det var inklusive alt og medlemskap i foreningen. Mener de også flyr kortere turer om dette er for dyrt! De holder til i Skien. Kjempehyggelig gjeng som hadde en skikkelig proff gjennomføring. De gav min mann en opplevelse for livet! Hvis du søker på nettavisen tror jeg du finner flere reportasjer om dem (Russian warbirds of norway)
Gjest Villrosa Skrevet 21. august 2008 #39 Skrevet 21. august 2008 (endret) . Endret 1. november 2015 av Villrosa
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #40 Skrevet 21. august 2008 Det koster fra 9000 til 14000. De har også et russisk fly som de gjør akrobatisk flyving med, en slik tur koster 3500. De godtar at man gir overraskelsen på dagen, snakket med de rett før vårt bryllup. Jeg ga min kjære flytur til 3500
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå