Brura2007 Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Hei! Mannens største drøm er å fly jagerfly - det er jo en perfekt morgengave...! Men hvor kan jeg finne dette? Hvor dyrt er det? (Han jobber i militæret, kanskje jeg kan høre med de der...?)
Gjest prestekrage Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Tror du svarte på ditt eget spørsmål!! Ta en telefon til Kjevik/ Bardufoss avt Andøya.. Eller- snakk litt med sjefen til mannen din. Kan ofte være til god hjelp at en forsepørsel kommer fra "noen innenfor systemet" ( tipser av erfaring)
Modesta Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Det kunne kanskje vært noe for meg og! Min tilkommende har drømt om fly og falskjermer siden han var liten Kunne du skrevet litt om fremgangsmåten dersom du finner ut noe?
Brura2007 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2007 Ja, skal ringe rundt å høre litt snart. Skal gi beskjed, Modesta :-)
brud06 Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 (endret) Andre Eilertsen ,tror det er han som har trafikkmeldingene (heilkopter), i kanal 24. ...har en nettside som heter www.jagerpilot.no, men ser ut som siden er nede. Det koster 14900 og er i Danmark ( betale reise til Danmark selv) Det var grunnen til at min kjære ikke fikk det....skal prøve igjen en annen gang Det er også en Norsk nettside som heter : www.warbird.no .Tror de holder til i Skien Epostadresse fjernet, jmf Kvinneguidens regler. vimse-mod Endret 14. februar 2007 av vimse
Modesta Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Tusen takk Brura 2007. Hadde vært utrolig kult om det gikk an Lykke til med ringerunden.
Brura2007 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2007 Andre Eilertsen ,tror det er han som har trafikkmeldingene (heilkopter), i kanal 24. ...har en nettside som heter www.jagerpilot.no, men ser ut som siden er nede. Det koster 14900 og er i Danmark ( betale reise til Danmark selv) Det var grunnen til at min kjære ikke fikk det....skal prøve igjen en annen gang Det er også en Norsk nettside som heter : www.warbird.no .Tror de holder til i Skien Epostadresse fjernet, jmf Kvinneguidens regler. vimse-mod ← wow, det var dyrt...! Skien passer bra, så dette skal jeg fine ut av :-)
BK Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Warbirds of Norway er vel først og fremst veteranfly. Ikke jet men gamle propellfly faktisk. Det i Danmark er en jetjager men kun en såkalt treningsjager. Vet at i Russland kan du få flytur med et ekte fulblods kampfly en Sukhoi 27 Flanker Et av verdens tøffeste jagerfly. Men det koster skjorta for å si det pent.
Gjest niomi Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 wow, det var dyrt...! Skien passer bra, så dette skal jeg fine ut av :-) ← Naturlig nok er det dyrt. Det er dritdyrt å ha jagerfly på vingene, og når man har "menig" passasjer får man heller ikke treningsflydd, men bare koseflydd. Overrasket over at det ikke var enda dyrere, jeg, faktisk. - niomi - hvis drømmer om det samme...
Brura2007 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. februar 2007 Naturlig nok er det dyrt. Det er dritdyrt å ha jagerfly på vingene, og når man har "menig" passasjer får man heller ikke treningsflydd, men bare koseflydd. Overrasket over at det ikke var enda dyrere, jeg, faktisk. - niomi - hvis drømmer om det samme... ← Sant nok at det er dyrt å ha et jagerfly oppe... men jeg hadde likevel kanskje sett for meg en litt annen pris, kanskje... Er du også en av de som drømmer om det samme, niomi?! Dere er tøffe! Jeg hadde aldri våget...! Og det frister heller lite :-)
Gjest niomi Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Drømt om det siden jeg var... Tja, kanskje 10-12 år..? Men har lagt inn et litt mer moderat ønske for 30-årsdagen - jeg vil kjøre rally. Noe sånt som det kan jo være et alternativ, da, og koster betydelig mindre.
Gjest -eline- Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Naturlig nok er det dyrt. Det er dritdyrt å ha jagerfly på vingene, og når man har "menig" passasjer får man heller ikke treningsflydd, men bare koseflydd. Overrasket over at det ikke var enda dyrere, jeg, faktisk. - niomi - hvis drømmer om det samme... ← Oooh... I want to! Det var drømmeyrket lenge, helt til realiteten slo meg: de kommer ikke til å la en stakkar med dårlig syn og skjev rygg fly noe slikt, så da ble det med drømmen...
M.G.E Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 (endret) ikke for å knuse noen drømmer..min forlovede(gifter oss 18 august) er jagerfly pilot!! er ikke mulig å få bli med på en "baksete" tur om det ikke godkjennes av generall inspektøren for luftforsvaret(sjefen for hele luftforsvaret) de tar ikke med baksete turer bare på slike ting sier videre at i russland får man slike turer for over 20 000 tusen... kansje du slipper å undersøke så mye nå..jeg er snart gift med en pilot, men ikke noe tur her ennå..tviler på det skjer Endret 16. februar 2007 av MariaE
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 jeg er snart gift med en pilot, men ikke noe tur her ennå..tviler på det skjer ← Det har du nok helt rett i. Som også en sa over her: Pilotene får ikke treningsflydd skikkelig når de har en menig evt sivilist i setet bak seg. Og siden det koster så vanvittig mye å ha flyet på vingene, så begrenser Luftforsvaret bruken til stort sett treningsflyging. Tenk om man hadde latt enhver kone og venn få sitte i baksetet, det hadde blitt litt av et bråk i media når skattebetalernes penger gikk til å tilfredsstille private ønsker.
Brura2007 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. februar 2007 Hm... det var rart, for jeg mener nemlig at en bekjent fikk nettopp dette i morgengave (en jeg ikke snakker med, men skal prøve å få tak i personen for å sjekke dette opp...!)
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2007 #16 Skrevet 17. februar 2007 Hm... det var rart, for jeg mener nemlig at en bekjent fikk nettopp dette i morgengave (en jeg ikke snakker med, men skal prøve å få tak i personen for å sjekke dette opp...!) ← Jeg sier ikke at det er umulig, men det skjer ytterst sjelden at det gis tillatelse til slik flygning. Det er nå kun Generalinspektøren for Luftforsvaret som kan godkjenne en slik baksetetur.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2007 #17 Skrevet 17. februar 2007 Når det er sagt: Hva med å få ham inn i en F-16-simulator istedet?
Brura2007 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 17. februar 2007 Når det er sagt: Hva med å få ham inn i en F-16-simulator istedet? ← joda, det er nok like populært det! ...hvor finnes disse...?
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2007 #19 Skrevet 17. februar 2007 Her er en link til et sted du kan kjøpe et dansk gavekort på simulator http://www.gavekortet.dk/info.asp?productId=100368 For Forsvarets (det norske) F-16-simulator, så ville jeg kontaktet Luftforsvaret og spurt, enten Rygge, Kjevik eller kanskje Bodø.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2007 #20 Skrevet 17. februar 2007 Her fant jeg litt mer: http://www.luftfart.museum.no/Besoksinfo/Simulator.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå