Gå til innhold

P-pille-slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet ca. hvor lang tid man må regne før kroppen nornaliserer seg igjen etter p-pille-slutt? Jeg har gått på Diane i 2 år, men vil slutte etter neste brett om noen uker. Antar at huden min kommer til å gjøre opprør, men lurer på hvor lenge jeg kan regne med at det varer?

En annen ting. Da jeg begynte med Diane, husker jeg at jeg ble veldig humørsyk de første par dagene. Sint og lei meg om hverandre. Kan jeg regne med det når jeg slutter også? Jeg vil jo da på en måte slutte etter den vanlige, pillefrie uka uansett, så tenkte at det kanskje ikke var en så brå overgang som å begynne på piller?

Skrevet

Det er umulig å svare på, for det er helt individuelt. Selv hadde jeg få bivirkninger av p-pillene, så det var lite normalisering å vente på kan man si. Jeg hadde helt normal syklus fra første mnd etter p-pilleslutt, og etter 6-7 mnd merket jeg at migrenen ble så godt som borte. Hudproblemer og humørsvinginger har jeg aldri hatt, så det kan jeg dessverre ikke si noe om.

Skrevet

Mitt største problem med p-pillene var at jeg ble veldig humørsjuk av dem, og helt forferdelig før "mensen". Da jeg sluttet normaliserte kroppen seg meg en gang - fikk igjen mensen etter en måned, ca og ble fort mer "harmonisk" i psyken. Hadde brukt trionetta i ca et år. Vekt, hud osv har jeg ikke merket endringer på verken før, under eller etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...