Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har typ 2 skjeve tenner, en oppe og en nede.. Ikke så veldig synlig, men jeg har lyst til å fikse på det. Har vært til reguleringstannlege for 1 år siden ca, og hun tannlegen ville ikke gjøre noe fordi hun ikke trodde det kom til å bli noe bedre.

Noen som vet hva annet jeg kan gjøre for å fikse på tennene? Trekke ut de skjeve tennene og sette inn 'falske'? Den tannlegen jeg snakket med var lite samarbeidsvillig, ville ikke gjøre noe som helst, "ingen som ser det" osv. Fikser ikke på tennene for andre heller, men fordi JEG ser det!

Har også hørt om omvendt regulering, der hvor reguleringen ikke vises. Noen som vet noe mer om dette?

Skrevet (endret)
Jeg har typ 2 skjeve tenner, en oppe og en nede.. Ikke så veldig synlig, men jeg har lyst til å fikse på det. Har vært til reguleringstannlege for 1 år siden ca, og hun tannlegen ville ikke gjøre noe fordi hun ikke trodde det kom til å bli noe bedre.

Noen som vet hva annet jeg kan gjøre for å fikse på tennene? Trekke ut de skjeve tennene og sette inn 'falske'? Den tannlegen jeg snakket med var lite samarbeidsvillig, ville ikke gjøre noe som helst, "ingen som ser det" osv. Fikser ikke på tennene for andre heller, men fordi JEG ser det!

Har også hørt om omvendt regulering, der hvor reguleringen ikke vises. Noen som vet noe mer om dette?

Snakk med dette tannlegekontoret om du bør ikke så langt fra Oslo.

http://www.tannatelieret.no/

De har mye moderne utstyr og er veldig flinke til at resultatet av behandlingen blir pen. De er spesialister på kroner, estetisk tannbehandling etc.

Det er mange som har hatt skjeve tenner og fått det fikset. Jeg husker for eksempel hu dama som vant den norske Melodi Grand Prix i fjor (hun med alvedansen). Hennes skjeve tenner var helt normale da hun sang i den internasjonale finalen.

Snakk med tannlegekontoret og spør dem om de kan fikse problemet ditt. :)

Endret av Paladin
Skrevet
Snakk med dette tannlegekontoret om du bør ikke så langt fra Oslo.

http://www.tannatelieret.no/

De har mye moderne utstyr og er veldig flinke til at resultatet av behandlingen blir pen. De er spesialister på kroner, estetisk tannbehandling etc.

Det er mange som har hatt skjeve tenner og fått det fikset. Jeg husker for eksempel hu dama som vant den norske Melodi Grand Prix i fjor (hun med alvedansen). Hennes skjeve tenner var helt normale da hun sang i den internasjonale finalen.

Snakk med tannlegekontoret og spør dem om de kan fikse problemet ditt.  :)

Bor et stykke unna, men det er vel null problem å dra dit for å fikse på tennene :)

Vet du om det er dyrt der btw? Er vel forskjellig fra hva man skal gjøre men..

Skrevet
Bor et stykke unna, men det er vel null problem å dra dit for å fikse på tennene :)

Vet du om det er dyrt der btw? Er vel forskjellig fra hva man skal gjøre men..

De er ikke av de billigste, men resultatet blir alltid veldig bra. Når tannlegene har mye moderne utstyr så må de jo tjene nok til at de kan kjøpe dem inn. Går du til en tannlege med veldig tradisjonelt utstyr så er han billigere, men han kan ikke gjøre alt som en som har det beste utstyret kan. Skal man fikse et hull eller slikt er det ikke så farlig, men skal du sette flere kroner så trengs det bra utstyr.

For eksempel har Tannatelieret anskaffet moderne CAD (dataassistert konstruksjon) utstyr for å lage kroner. Det betyr at de slipper å gi deg midlertider mens de ekte porselenstennene blir tillaget i en fabrikk. CAD utstyret heter Cerec og er koblet til maskiner som lager de ekte kronene på stedet. Dette gjør at man får permanente kroner mye raskere og også billigere fordi tannlegen trenger færre timer til å utføre hele inngrepet. Enda mer gevinst blir det dersom man skal lage flere kroner samtidig, kanskje med bro og stifter.

Jeg anbefaler at ringer dem og forteller hva du ønsker å gjøre. Da kan de gi deg et estimat om hva det vil koste. Hvis det ikke høres altfor galt ut kan du avtale en time for undersøkelse og mer korrekt estimat. Før de setter igang noen behandling vil tannlegen alltid gi deg et estimat over kostnadene og hvilke valgmuligheter du har samt kostnaden pr. valg. Så du vet hva du går til når gir klarsignal til å starte arbeidet.

Du kan jo for eksempel ta bilde av tennene dine og sende til dem. Email adressen deres står på WEB siden. Da vet de hvor skjeve de er og hvor omfattende inngrep det er snakk om.

Du kan jo også fortelle litt om hvordan det gikk dersom du fikk positivt svar og ønsker å bruke dem. ;)

Skrevet

Fikk rettet en tann i fjor, og jeg spurte tannlegen om sånn regluering som man har på baksiden, og han anbefalte det ikke. Han sa også at det er få tannleger i Norge som gjør dette fordi det er veldig dyrt (prisen starter på rundt 40000), det er mye vanskeligere å holde rent, og det kan kjennes mer ubehagelig en vanlig regulering på forsiden av tennene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...