Gamle gode 10na Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Vi er sammen på 7 året, samboende ingen barn. De siste 2-3 årene så har sexen blitt sjeldnere og sjeldnere. Flere ganger har jeg prøvd å få frem hvor mye jeg savner regelmessig sex i forholdet, flere ganger har jeg fått løfter om at NÅ skal det blir bedre. Like mange ganger har jeg blitt skuffet. Dette har ført til at jeg er kommet inn i en ond sirkel, jeg har ingen som helst tro på meg selv sexuelt sett, er overbevist om at kroppen min ser ut som et H####, kort sagt alle bortforklaringene har gjort at jeg er sikker på at det er jeg som er grunnen. Nå før helgen så kom han og sa at det hadde sammenheng med at han rett og slett ikke har sex lyst lenger. Han sa også at det ikke hadde noe med meg å gjøre. Men, jeg forstår det ikke, hvis det ikke har noe med meg å gjøre, kan han da ikke bare ha sex med meg?? Dette ble mye rot, beklager. Spørsmålet mitt er, er det andre her som har opplevd manglende sex lyst hos men mann, og hva gjorde dere for å få den tilbake??
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Hei Jeg forstår veldig godt at du er frustrert. Det eneste jeg kan svare deg er at ofte når både menn og kvinner er deprimerte eller har noe som " skurrer" i livet så forsvinner ofte sexlysten som et symtom av depressjonen. Kansje du må finne ut av dette.. Jeg vet ikke helt. Alder er også en mulig grunn både i forrhold til kriser og sexuell lyst. 40 årene eks er tøffe for mange spesielt menn. En løsning er å snakke med en lege, psykolog eller sexolog. Ikke kjekt slike ting, men en ting er i all fall veldig sikkert. Det har uansett ingenting med deg å gjøre. Det er han som er " problemet" om en kan si det slik.. Dårlig formulert kansje, men jeg håper du sjønner hva jeg mener.. :=)
Gjest Pax Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Jeg tror at hvis man har vært sammen med noen i mange år, og hatt sex tusenvis av ganger er det ikke like spennende lenger. Man minster lysten på hverandre, men ikke på sex generelt. Derfor er det viktig å variere med spennende sex, som nytt undertøy, nye stillinger, sex på et nytt sted, prøve ut fantasier, osv.
gizmoo Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Kan jo hende dere har en stressende hverdag? Dette spiller også mye inn... og om han har mye å tenke på når det gjelder jobb o.l... Dette kan bidra til nedsattt sexlyst.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Jeg tror ikke noe på at han har generelt nedsatt sexlyst. Fenomenet du beskriver er veldig klassisk.
Gamle gode 10na Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2007 Jeg tror ikke noe på at han har generelt nedsatt sexlyst. Fenomenet du beskriver er veldig klassisk. ← Og med det mener du???? At han ikke elsker meg lenger? At jeg er så stygg og feit som jeg tror jeg er??
siebaeo Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Hei Du beskriver nøyaktig mitt liv for et par år siden. Jeg føler med deg for det er en utrolig frustrerende og nedbrytende følelse man sitter med. Men som nevnt over i tråden her: Det er HAN det er noe "feil" med. (da håper jeg alle skjønner at jeg ikke mener at det er noe feil med han.. ) Det jeg mener er at DU fortsatt er like sexy og flott som du var før sexlivet dabbet av. Huff, vet akkurat hvordan det er å miste selvbildet på denne måten. I mitt tilfelle var dette starten på slutten. Jeg tror ikke det var sextørken som var årsaken til bruddet. Jeg tror det var begynnelsen på bruddet som var årsaken til sextørken. De riktige følelsene forsvant og vi var bare veldig veldig gode venner. Det som er veldig viktig er at han ikke føler seg presset. Det slår bare feil vei. Sexolog kan være en vei å gå. Ofte er det jo mangel på kommunikasjon som skaper problemer. Og så kan det være at situasjonen har blitt så betent at det hjelper med en tredjeperson som kan se ting fra utsiden. Bare det å åpne for å prate mer om sex kan gjøre at man frigjør seg litt. Det kan selvfølgelig også være et tegn på depresjon eller noe annet fysisk. Kanskje en tur til legen kunne hjulpet..? Håper dere finner ut av det og at du får selvtilliten tilbake! Etter at jeg kom meg videre og fikk oppleve at noen hadde lyst på meg igjen har jeg jo innsett at jeg også er sexy og pen. Kan nesten ikke tro at jeg er samme personen som jeg var da.. Jeg ser likedan ut men har plutselig innsett at jeg faktisk har en fin kropp. Sier ikke at det er sånn for dere altså, jeg bare forteller hvordan min situasjon var.
CoolDuckie Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Og med det mener du???? At han ikke elsker meg lenger? At jeg er så stygg og feit som jeg tror jeg er?? ← Er du stygg og feit? Du vet ærlig talt best selv om du er fet. Dersom du har lagt på deg mye mens dere har vært sammen, kan det selvsagt hende dette gjør at han mindre lyst på sex med deg. Ser at andre her sier at det "selvsagt" er hans feil, men din egen vekt er det du selv som kontrollerer. CoolDuckie
CoolDuckie Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Det er HAN det er noe "feil" med. (da håper jeg alle skjønner at jeg ikke mener at det er noe feil med han.. ) Det jeg mener er at DU fortsatt er like sexy og flott som du var før sexlivet dabbet av. Huff, vet akkurat hvordan det er å miste selvbildet på denne måten. ← Er ikke enig i dette. Jeg var for fet selv for noen år siden. Selvbildet var på nullpunktet mht utseende. Jeg forventet da overhodet ikke at noen ville ha lyst på sex med meg. Ville ikke hatt sex med en som meg om jeg var dame. Jeg dedikerte tid og krefter på å gjøre noe med problemet og er i dag fornøyd med egen kropp. Det tror jeg bidrar til at andre ser meg som mer attraktiv også, også fordi jeg selv ikke utstråler selvforakt. CoolDuckie
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Hun skriver jo at han har sagt han ikke har sexlyst lenger. Det synes jeg vi skal holde oss til i denne debatten, i stedet for å komme med oppgulp om at dere tror at han ikke kan ha manglende sexlyst generelt, men at det er henne han ikke tenner på. Jeg levde også i et slikt forhold med eksen min, og jeg må si at hans manglende sexlyst var medvirkende årsak til at det ble slutt. Problemet til eksen min var at han ikke hadde lyst å ha sex, sannsynligvis pga stress. Når vi først hadde sex, funket det derimot veldig bra, og det var vi begge enig i. Kan stress være en del av årsaken?
siebaeo Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Er ikke enig i dette. Jeg var for fet selv for noen år siden. Selvbildet var på nullpunktet mht utseende. Jeg forventet da overhodet ikke at noen ville ha lyst på sex med meg. Ville ikke hatt sex med en som meg om jeg var dame. Jeg dedikerte tid og krefter på å gjøre noe med problemet og er i dag fornøyd med egen kropp. Det tror jeg bidrar til at andre ser meg som mer attraktiv også, også fordi jeg selv ikke utstråler selvforakt. CoolDuckie ← Jeg oppfattet ikke at hun hadde foranret seg noe jeg.. står det noe sted? Hun sa hun følte seg stygg og feit. Det er noe helt annet. Jeg følte at jeg var stygg og for tynn og andre dager slapp og feit. Jeg har aldri vært feit så det var jo bare tull. Jeg ser egentlig helt lik ut i dag men har et helt annet syn på meg selv nå. Jeg hadde et forvrengt bilde på meg selv før og xn var ikke så flink til å gi komplimenter heller dessverre.. Grunnen var at jeg ikke følte meg begjært og lette etter svar. Han har i dag i all høyeste grad sexlyst (også på meg etter at jeg ikke var hans lenger..) så i dette tilfellet var det nok dessverre meg/vårt forhold han ikke tente på. Sad but true.
CoolDuckie Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Jeg oppfattet ikke at hun hadde foranret seg noe jeg.. står det noe sted? Hun sa hun følte seg stygg og feit. Det er noe helt annet. ← Du har selvsagt rett. Muligens var det galt av meg å skrive det jeg skrev akkurat i denne tråden. Poenget mitt er imidlertid at dersom man virkelig er fet, kan dette godt ødelegge sexlivet ved at den andre part mister lysten og ved at en selv sender ut signaler om at en ikke er fornøyd med seg selv. For øvrig- var jeg mannen som ikke hadde sexlyst, ville jeg aldri innrømt det dersom det var spesifikt henne jeg ikke tente på. Det ville ødelagt mye i forholdet. Var det fedme som var problemet, ville jeg forsøkt å delta i et livsstilsendringsprosjekt sammen med henne. CoolDuckie
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Vi er sammen på 7 året, samboende ingen barn. De siste 2-3 årene så har sexen blitt sjeldnere og sjeldnere. Flere ganger har jeg prøvd å få frem hvor mye jeg savner regelmessig sex i forholdet, flere ganger har jeg fått løfter om at NÅ skal det blir bedre. Like mange ganger har jeg blitt skuffet. Dette har ført til at jeg er kommet inn i en ond sirkel, jeg har ingen som helst tro på meg selv sexuelt sett, er overbevist om at kroppen min ser ut som et H####, kort sagt alle bortforklaringene har gjort at jeg er sikker på at det er jeg som er grunnen. Nå før helgen så kom han og sa at det hadde sammenheng med at han rett og slett ikke har sex lyst lenger. Han sa også at det ikke hadde noe med meg å gjøre. Men, jeg forstår det ikke, hvis det ikke har noe med meg å gjøre, kan han da ikke bare ha sex med meg?? Dette ble mye rot, beklager. Spørsmålet mitt er, er det andre her som har opplevd manglende sex lyst hos men mann, og hva gjorde dere for å få den tilbake?? ← [/qAlle har slike perioder. menn får ofte den i 40 årene,mens kvinner får et bedre sexliv da. Om denne perioden er vedvarende, så bør en ta en legesjekk for å utelukke sykdommer. Det er vanskelig for en mann å ta opp slike ting med legen, og legene er lite flinke til å spørre pasienten om sexlivet. vet ikke alderen på din mann,men er alt i orden ellers? Målt blodtrykk-kolestrol? Vi hadde samme problemet og han avfeide med at det ville gå over. Viste seg at det var høyt blodtrykk og trange årer. behøver ike være noe slik med din mann,men man bør ta slike ting på alvor når det har gått lang tid.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Rosenrot kan virke, og det er i det minste en enkel løsning som har få bivirkninger.
Gamle gode 10na Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2007 Vel, takk for mange fine svar. Det jeg sa om feit og stygg, handler om mitt selvbilde, slik jeg ser meg selv. Jeg vet jo inderst inne at jeg er helt normal; 1,80 høy og 68 kg, men når en opplever at den man elsker ikke vil ha sex, så kommer en inn i en vond sirkel full av selvbebreidelse og selvforakt. Min samboer er i midten av 40-årene, og jeg har vært på nett og lest og etterhvert funnet ut at det er et temmelig normalt fenomen for en mann å miste lysten i den alderen. Han har bestilt time hos legen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 hvem er vanligvis den aktive part? Hvis det er han, prøv å snu på det! slikk ham på de stedene han liker, gjør det du vet han tenner på. I begynnelsen føles det ganske dritt å prøve seg på fyren sin, når man ikke egentlig får ordentlig lyst selv før han viser at han vil ha deg. Men hvis det funker og dere har god sex etter ditt initiativ, så blir det jo generelt god stemning,og dere vil få mer og mer lyst. Synes det blir lagt for mye ansvar på mannen for at sexlivet (og særlig initiativtakingen) skal funke. Fordi menn "alltid er kåte". Dette er begges ansvar, og hvis han har liten lyst en gang så har det like lite å si som de 10 gangene du har sagt at du ikke orker.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2007 #17 Skrevet 21. februar 2007 Det finnes utallige årsaker til manglende sexlyst! http://www.raringen.no/article/00114.shtml Denne linken er vel egentlig skrevet når det motsatte er problemet, at det er hun som har liten lyst, men mye gjelder i deres situasjon også.. Hormoner kan ha mye av skylden her. Jeg har langt i fra alltid lyst på typen min, uten at det vil si at jeg synes han er kjedelig/stygg/feit etc. Det har rett og slett ikke noe med han å gjøre i det hele tatt! ofte er jeg sliten, trøtt, mangler energi eller rett og slett deprimert... Og en gang fikk jeg faktisk redusert sexlyst på grunn av mangel på vitamin b12! Altså: Få han til legen for å finne ut av grunnen og teste om han mangler et eller annet.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2010 #18 Skrevet 8. desember 2010 Jeg og kjæresten min har det samme problemet. Jeg åpner og åpner for sex, men han har altid en eller annen unnskyldning. Sliten, syk osv. Tror ikke det er noe galt med meg - 1,80, tynn, pen nok og med former. Vi er begge i midten av 20 årene, så 40års krisa skal være lant framme. Da vi ble sammen hadde vi utrolig mye sex- nå har vi knapt noe. Hvorfor? Hva gjør jeg for at det skal bli bedre?
I Grosny Skrevet 8. desember 2010 #19 Skrevet 8. desember 2010 Vel, takk for mange fine svar. Det jeg sa om feit og stygg, handler om mitt selvbilde, slik jeg ser meg selv. Jeg vet jo inderst inne at jeg er helt normal; 1,80 høy og 68 kg, men når en opplever at den man elsker ikke vil ha sex, så kommer en inn i en vond sirkel full av selvbebreidelse og selvforakt. Min samboer er i midten av 40-årene, og jeg har vært på nett og lest og etterhvert funnet ut at det er et temmelig normalt fenomen for en mann å miste lysten i den alderen. Han har bestilt time hos legen. Med den høyden så tåler du lett å gå opp til 90 kg, og fortsatt være sexy. Mannen din kan kanskje ha ugrei livsstil?? Ugrei livsstil betyr ofte: "Kraftig forurenset av data og tv". Bruker man mye tid foran skjermen så forsvinner overskudd og energi, og man risikerer i veste fall å komme på etterskudd med søvn, mosjon, tid og praktiske prosjekter. Kosthold og mosjon har noe å si for testosteronnivå og sexdrift. Økonomisk press kan også legge en tung demper.
pusleline Skrevet 8. desember 2010 #20 Skrevet 8. desember 2010 Til deg som nevnte blodtrykk - min kjæreste har høyt blodtrykk (arvelig), og har medisiner for dette. Han kjenner selv når det er høyt mm, og har mye lettere for å roe seg mm når han tar tablettene, spesielt når han stresser mye etc. Han har tidligere kunnet styre blodtrykket noe med trening, trener ikke nå. Men, etter at han startet med disse tablettene synes jeg han generelt er mer trøtt, sliten og mindre sexlyst. Kan være mye som påvirker, men usikker. Han er 40. I perioder er jeg som det nevnes over her usikker på om det er meg han ikke har lyst på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå