Gå til innhold

Utro...

Anbefalte innlegg

Gjest utromedsvogeren
Skrevet

Kort fortalt så har jeg vært utro mot mannen min og han har oppdaget det. I kveld har jeg lovet å fortelle ALT. Han mener at jeg skylder han såpass og det er jeg forsåvidt enig i. Håpet mitt er jo at han kanskje vi tilgi meg dersom jeg er åpen og ærlig (noe jeg ikke har vært på lenge dessverre...) og forteller han det han ønsker å vite... :roll:

Det jeg lurer på er hvor mye jeg egentlig bør fortelle? Hva om han spør om detaljer om sexen som jeg og han jeg har hatt et forhold til har hatt? Bør jeg fortelle det akkurat sånn det har vært eller bør jeg "pynte" litt på det? :sjenert: Tror kanskje at hvis jeg forteller sannheten så vil det bare gjøre vondt værre... :sur:

Noen som har vært i samme situasjon og som har noe råd å komme med? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kort fortalt så har jeg vært utro mot mannen min og han har oppdaget det. I kveld har jeg lovet å fortelle ALT. Han mener at jeg skylder han såpass og det er jeg forsåvidt enig i. Håpet mitt er jo at han kanskje vi tilgi meg dersom jeg er åpen og ærlig (noe jeg ikke har vært på lenge dessverre...) og forteller han det han ønsker å vite...  :roll:

Det jeg lurer på er hvor mye jeg egentlig bør fortelle? Hva om han spør om detaljer om sexen som jeg og han jeg har hatt et forhold til har hatt? Bør jeg fortelle det akkurat sånn det har vært eller bør jeg "pynte" litt på det?  :sjenert: Tror kanskje at hvis jeg forteller sannheten så vil det bare gjøre vondt værre...  :sur:

Noen som har vært i samme situasjon og som har noe råd å komme med?  :sjenert:

Detlljer rundt sexlivet er vel helt unødvendig, men hvor lenge forholdet har vart, om dere har hatt sex i din og din manns seng (noe mange finner som noe av det jævligste...), om dere har gjort mer enn bare å ha sex (som ut og spise, reist bort sammen...), og ikke minst - har sexen vært med kondom.

Skrevet

Jeg ble bedratt og oppdaget det selv. Det eneste som reddet forholdet var at hun fortalte ALT, og at jeg forsto til slutt at alle fakta var på bordet. Og at hun i tillegg viste ekte anger.

Skrevet

Prøv i hvertfall å fortelle ham minst mulig som gir ham "bilder i hodet" hvis det går an. Selv om han tror han vil vite de minste detaljer, så er det ikke sikkert at han egentlig vil det.

Skrevet

Jeg er overbevist om at full åpenhet er det eneste som kan hjelpe her. Å eventuelt pynte litt på sannheten om f.eks sexen med elskeren var mye bedre enn sexen med mannen bør derimot være en selvfølge....

Skrevet

Sex med svogeren din. :overrasket: Fy søren, at det er mulig! No sliter du seriøst... Det kjem til å enda med forholdet mellom deg og mannen din blir ødelegt, i tillegg til at forholdet til mannen din og broren hans aldri kan bli det same.

Du og svogeren din er jammen ikkje riktig vel bevarte, som kan gjera noko slikt. Det å vera utro er heilt uakseptabelt - men det å ha sex med broren til mannen din, er direkte motbydelig! :frustrert:

Skrevet

Står det noen plass om sex med svogeren? ser ikke det jeg...

Skrevet
Sex med svogeren din. :overrasket: Fy søren, at det er mulig! No sliter du seriøst... Det kjem til å enda med forholdet mellom deg og mannen din blir ødelegt, i tillegg til at forholdet til mannen din og broren hans aldri kan bli det same.

Du og svogeren din er jammen ikkje riktig vel bevarte, som kan gjera noko slikt. Det å vera utro er heilt uakseptabelt - men det å ha sex med broren til mannen din, er direkte motbydelig! :frustrert:

Hva har dette med ts' spørsmål å gjøre?

Skrevet
Står det noen plass om sex med svogeren? ser ikke det jeg...

Les ts' nick. Men det er likevel totalt irrelevant for problemstillingen.

Skrevet

Hvor kom dette fra? Hun sa aldri noe om en svoger.....

Skrevet
Hvor kom dette fra? Hun sa aldri noe om en svoger.....

Trådstarter kaller seg

utro med svogeren

Skrevet

Tråden ryddet for kommentarer.

La oss holde debatten på hva ts' spør om og IKKE deres oppfatning og meninger av henne som menneske og hva hun har gjort/ikke gjort!

Scorpina

(mod)

Skrevet
Jeg ble bedratt og oppdaget det selv. Det eneste som reddet forholdet var at hun fortalte ALT, og at jeg forsto til slutt at alle fakta var på bordet. Og at hun i tillegg viste ekte anger.

TS her:

Det er det jeg også tenker og håper. Men samtidig er det jo en risiko å ta, for hva om sannheten rett og slett blir alfor tung å takle? Skammer meg så sinnsykt, og gruer meg veldig til å fortelle dette i kveld... :grine:

Skrevet
Detlljer rundt sexlivet er vel helt unødvendig, men hvor lenge forholdet har vart, om dere har hatt sex i din og din manns seng (noe mange finner som noe av det jævligste...), om dere har gjort mer enn bare å ha sex (som ut og spise, reist bort sammen...), og ikke minst - har sexen vært med kondom.

Vi gjorde det ikke i sengen vår, men vi gjorde det i sengen til foreldrene hans, på utedoen på hytta mens resten av familien satt inne og spilte kort :sur: , hjemme hos han (jeg satte "barnevakt" for ungene hans, mens kona var ute samme med venninne sine... han skulle på "firmafest", men vi hadde oss som bare det hele kvelden :klaske: ) og hos et vennepar av oss som hadde innflyttingsfest (der gjorde vi det på en madrass). Har i det heletatt gjort mye som jeg er redd ikke tåler dagens lys. Bare tanken på at mannen min vil gå fra meg er så skremmende, vond og helt uuholdelig at jeg vet ikke om jeg bør fortelle alt dersom det skal være sjangs for at han skal fortsette forholdet?

Skal møte han om to timer nå... Gruer meg...

Skrevet

Svar han på hvor mange ganger dere har hatt sex og kanskje hvilke former for sex. Fortell hvordan dere havnet sammen første gangen og hvordan det ble til at dere fortsatte med det.

Litt usikker på om du kan unlate å fortelle at dere gjorde det på et utedo. Du fremstår vertfall veldig desperat etter å ha sex med svogeren din da.

Og ikke beskriv sexen som du ville gjort til en venninne. Mer hvem/hva/hvor og ikke de deilige tingene han gjorde etc..

Og ikke minst, du må fortelle han at forholdet er over, at du vil ha mannen din og fortelle mannen din hvorfor du vil ha han og ikke svogeren. Og det bør du legge din sjel i, det fortjener han.

Skrevet
Det jeg lurer på er hvor mye jeg egentlig bør fortelle? Hva om han spør om detaljer om sexen som jeg og han jeg har hatt et forhold til har hatt? Bør jeg fortelle det akkurat sånn det har vært eller bør jeg "pynte" litt på det?

Noen som har vært i samme situasjon og som har noe råd å komme med?

Ja, jeg har vært i samme situasjon. Dvs jeg har vært utsatt for denne praten etter at hun fortalte at hun hadde vært utro.

Hvis dere begge fortsatt ønsker å gi forholdet en sjanse etter dette, vil jeg advare deg mot å fortelle for mye. Da jeg selv var i denne situasjonen ville jeg vite alt. Jeg spurte om alt. Og jeg fikk svar på alt. I ettertid innså jeg at det var mye av den informasjonen jeg kunne klart meg godt uten. Som noen var inne på i et tidligere innlegg, kan detaljopplysninger skape bilder i hodet som er nesten umulig å bli kvitt.

Samtidig vil jeg sterkt fraråde deg å pynte på sannheten. Skal forholdet deres ha noen mulighet til å komme helskinnet ut av dette, tror jeg det er nødvendig at du er dønn ærlig. Utfordringen deres fremover kommer først å fremst til å bestå i å bygge opp hans tillit til deg igjen. Løgner og halvsannheter er en ganske dårlig start på et sånt prosjekt.

Dersom han spør om for mange detaljer, synes jeg rett og slett du bør si at du ikke vil fortelle ham om den slags. Du bør i hvert fall spørre ham om han er helt sikker på at han vil vite disse tingene. Dersom jeg kunne gitt ham noe råd, ville jeg anbefalt ham å la slikt ligge. Jeg kan for min egen del trygt si at detaljinformasjonen var mer til skade enn til nytte.

Men hvis du først svarer ham på slike spørsmål, så svar ærlig. Ikke bløff. Det har du ikke råd til nå.

Skrevet

Det som jeg tenker er viktig er hvorfor dette skjedde, ikke hva som skjedde (selv om han antagelig er uenig i det). Det er du som har vært dum, det er du som har lett etter spenning, har du følt deg lite attraktiv, lite elsket, hvorfor åpnet du "utroskaps"-døra i utg.pkt? Hva er det elskeren din har gitt deg, eller du trodde ville gi deg, som du ikke fikk i forholdet, eller ikke trodde du fikk i forholdet? Og hvorfor har du forstått at det ikke var dette du trengte?

Og husk - det er din opplevelse du forteller om og da må du ha et JEG-budskap. Nytter lite å snakke om at han har fått deg til dette....hvis du forstår hva jeg mener...

"Jeg følte meg så lite attraktiv og ble innmari smigret når han flørtet med meg" eller "Jeg følte meg så lite elsket og så alene, og kjente at det ga meg noe å flørte med ham"

ER NOE HELT ANNET ENN:

"Du fikk meg til å følge meg lite attraktiv, lite elsket osv"

Dette vet du innmari godt men dog; det er du som har vært utro, det v ar ditt valg og du må forklare hva det var med deg og dine opplevelser som gjorde at du valgte som du gjorde.

Huttetu...lykke til!

Skrevet

Det er KUN 1 måte å ha den minste sjangs til å rette opp i noe slikt som det her, og det er ved å være 110 % ærlig. På alle spørsmål. Om det skulle være om han har slikket deg, om sexen var bedre eller hva det måtte være, så er det utrolig lite gjenomtenkt å "pynte" på noe som helst. Det du ikke forteller og det du tror du lurer unna, kommer ALLTID tilbake og fanger deg, før eller siden.

Gjest pookie..ikke innlogget
Skrevet
Ja, jeg har vært i samme situasjon. Dvs jeg har vært utsatt for denne praten etter at hun fortalte at hun hadde vært utro.

Hvis dere begge fortsatt ønsker å gi forholdet en sjanse etter dette, vil jeg advare deg mot å fortelle for mye. Da jeg selv var i denne situasjonen ville jeg vite alt. Jeg spurte om alt. Og jeg fikk svar på alt. I ettertid innså jeg at det var mye av den informasjonen jeg kunne klart meg godt uten. Som noen var inne på i et tidligere innlegg, kan detaljopplysninger skape bilder i hodet som er nesten umulig å bli kvitt.

Dersom han spør om for mange detaljer, synes jeg rett og slett du bør si at du ikke vil fortelle ham om den slags. Du bør i hvert fall spørre ham om han er helt sikker på at han vil vite disse tingene. Dersom jeg kunne gitt ham noe råd, ville jeg anbefalt ham å la slikt ligge. Jeg kan for min egen del trygt si at detaljinformasjonen var mer til skade enn til nytte.

Men hvis du først svarer ham på slike spørsmål, så svar ærlig. Ikke bløff. Det har du ikke råd til nå.

Unngå detaljer er jeg HELT enig i. Jeg har vært i samme situasjon som svaret over her sånn omtrent,og detaljene vil ødelegge mye i ettertid om dere finner ut av det og vil prøve videre.

Detaljene er noe som vil gnage han mye i ettertid om han ikke er ekstremt reflektert...!

Detaljene er uvesentlig..gjort er gjort..desverre,hold fokus på hvorfor heller...og at du angrer..for det gjør du vel tenker jeg.

Vær nøye med dette og ikke la deg rve med av at han skal ha alle kort på bordet til minste detalj.

Er han såret (noe han selvfølgelig er) så vet han ikke sitt eget beste akkurat nå.

Men dette var min mening på bakgrunn av dyrkjøpt erfaring

Lykke til

Skrevet

p.s det over var altså meg..ikke no' juks her gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...