rusketulla Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Sitter nå og skal bestille time hos fotograf for bryllupsfotografering.. Jeg synes det er så innmari dyrt, bare fotograferinga koster jo mange tusen, og så kommer fremkalling av bildene i tillegg.. Synes 10-15000 er så innmari dyrt! Men er ikke aktuelt å ikke bruke fotograf heller Hvor mange bilder er det vanlig at fotografen tar? Og hvor mange er det vanlig å få fremkalt? Hva får dere hos fotografen deres, og hvor mye betaler dere?
Mrs B Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Tror de er litt opp og ned fra fotograf til fotograf, men vi bet ca.6000kr for et album med ca.20 bilder. Kunne også valgt et billigere ett til 4000 tror jeg. Ring og hør litt rundt med forskjellige, det kan lønne seg!
Mirabella83 Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Vi fikk priser på alt fra 1200 til så mye man vil... Hvis vi vil ha fotograf heledagen (hos frisør, i kirka, under middagen osv) koster det ca 20.000 Den billigste pakken var foto etter kirka som vi får i et lite album. Det er ikke albumet som er viktig synes jeg. Det er det bildet som skal på veggen som betyr noe. Og takkekortene sef. Men veggbildet og takkekort koster ekstra i tillegg til grunnprisen for foto da.
rusketulla Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2007 Takk for svar 6000,- for 20 bilder hørtes fint ut. Har hørt litt rundt, og synes det er vanskelig å få noe skikkelig svar fra mange. Tror nok vi må møte opp fysisk hos fotografene.. De vi har fått svar fra er dyre, er alt så innmari mye dyrere bare fordi vi bor i nærheten av Oslo?!?
Gjest Revenka Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Vi skal til nordstrandsfotografene for samtale på lørdag. Da må vi betale et depositum på 2500,- eller 5000,- etter hva slags fotografering vi skal ha. Det er veldig dyrt med fotograf, men det får koste det det koster.
rusketulla Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2007 Har brukt mye tid i dag også, men har funnet tilbud jeg har vært mer fornøyd med. Må se skikkelig over de ulike tilbudene, men jeg tror vi skal greie å få fotografering og bilder for 7-8000. Er noen tusen mindre enn fryktet det Frister forresten veldig med fotograf hele dagen, men 30 000 bare for jobben er laaaangt utenfor vårt budsjett. Men tenk så flott da, å få proffe bilder fra man reiser til frisøren, gjennom hele dagen og til man drar fra bryllupsfesten.. Da må man jo få en del bra bilder!
Gjest Revenka Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Vi betaler 11.400,- for vår fotograf. Da får vi et kjempeflott læralbum med 24 bilder, både i farge og svart/hvitt, og også bilder av hver av oss. Fotoseansen varer ca. en time. Med i prisen er også kjøring da vi har booket en fotograf et stykke unna.
rusketulla Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2007 Nå har vi bestilt fotograf Betaler 7000 kr for fotograferingen, og da får vi en cd med alle de vellykkede bildene på, som vi så kan fremkalle på egenhånd i fotobutikk. Synes det hørtes veldig greit ut, og fotografen tar flotte bilder. Er enormt stor forskjell på bildeprisene hos fotograf og i fotobutikk! Fotoalbum skal jeg lage selv uansett
Bente:) Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Vi betaler 6990,- for fotograf som kommer dit vi skal vies og tar bilder under vielsen + standard bildene etterpå. Får 24-bilders album hvorav ca halvparten er collagebilder.
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Vi betaler 6500 for fotograf. Får da CD med bildene, så vi ikke må få alle bildene derfra. Etter hva jeg skjønte kan han også ta bilder i kirken. Men vi har også 2 gode amatørfotografer som skal ta bilder hele dagen, så får se litt hvordan vi gjør det.
Mies Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Når du ser på pris så tenk på følgende: *hva tar de for fotografering inkludert eventuelle ekstrapåslag for utefotografering og avstand *Hva får du av album, (og anntal bilder og størrelse på disse) *Hvordan prøvebilder har de, bittesmånegativer, eller utskrifter med stempel eller digital med stempel, viktig å faktisk kunne se hvordan man ser ut på bildene, og de "gammeldagse" negativstørrelsene er ikke egnet til dette *Hva tar de for takkekort, og har de pene takkekort *Hva tar de for albumkopier (fine til å gi bort, eller om du vil ha flere enn de som følger med album) *Hva tar de for større bilder, og tvinger de deg til å kjøpe ramme. *Hvordan produseres bildene, er det digitalbilder så pass på at de skriver ut med en fotokjemisk printer og ikke en med vanlig blekk. (lengre holdbarhet) *Hva tar de eventuelt ekstra for å retusjere/rydde på bildene, er som oftest inkludert i forstørrelsene, men avhenger litt. en ting til å tenke på er: tar de bilder på samlebånd (noen tar to-tre brudepar om dagen, kjenner flere som har måttet stå i kø..), har de med assistent? og HVEM tar bildene (er ikke slik at "den flinke" nødvendigvis tar bildene selvom det er han du snakker med) Hvor mange bilder de faktisk tar er mindre intresant, det viktige er at de de tar er gode slik at dere til slutt ender med best mulig bilder. (noen fotografer planlegger veldig og tar først når de er fornøyd, andre knipser villt). Men det er forsåvidt et valg det å, skal man ha en "reportasje" fotograf, eller en portrettfotograf.
evatrygve Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Hei! Vi betaler 10.000 for en fotograf som blir med hele dagen. Hun er med meg til frisøren, drar så opp til kirka for å ta noen bilder der før brura (jeg) kommer. Morro med bilder av gjestene når de kommer, og ikke minst brudgommen som er litt nervøs så er hun med i kirka for og forevige den sermonien. Etter kirka drar vi sammen med henne og tar bilder. Hun er også med opp til lokalet. når vi sitter klar ved bordet så drar hun. vi får en cd med alle bildene på, alle i sort hvit og alle i farger. Albumet vi får er på ca 70 bilder. Dette må da være en god pris?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 Hei! Vi betaler 10.000 for en fotograf som blir med hele dagen. Hun er med meg til frisøren, drar så opp til kirka for å ta noen bilder der før brura (jeg) kommer. Morro med bilder av gjestene når de kommer, og ikke minst brudgommen som er litt nervøs så er hun med i kirka for og forevige den sermonien. Etter kirka drar vi sammen med henne og tar bilder. Hun er også med opp til lokalet. når vi sitter klar ved bordet så drar hun. vi får en cd med alle bildene på, alle i sort hvit og alle i farger. Albumet vi får er på ca 70 bilder. Dette må da være en god pris? ← wow... Det må jo være drømmen Hvor i landet?
evatrygve Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 wow... Det må jo være drømmen Hvor i landet? ← det er i trondheim! Har sett mye av det hun har gjort før. meget bra.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 14. mars 2007 #15 Skrevet 14. mars 2007 det er i trondheim! Har sett mye av det hun har gjort før. meget bra. ← Nedtur... Tror nok det hadde blitt dyrt og be henne dra til Drammen
~Minni~ Skrevet 18. mars 2007 #16 Skrevet 18. mars 2007 Nå har vi bestilt fotograf Betaler 7000 kr for fotograferingen, og da får vi en cd med alle de vellykkede bildene på, som vi så kan fremkalle på egenhånd i fotobutikk. Synes det hørtes veldig greit ut, og fotografen tar flotte bilder. Er enormt stor forskjell på bildeprisene hos fotograf og i fotobutikk! Fotoalbum skal jeg lage selv uansett ← Hvilken fotograf er dette?? Har veldig lyst på en fotograf hvor vi får rettighentene til bildene og kan fremkalle dem selv.
rusketulla Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. mars 2007 Hvilken fotograf er dette?? Har veldig lyst på en fotograf hvor vi får rettighentene til bildene og kan fremkalle dem selv. ← Ei i Skedsmo kommune Er det i nærheten av der dere gifter dere?
~Minni~ Skrevet 22. mars 2007 #18 Skrevet 22. mars 2007 Ei i Skedsmo kommune Er det i nærheten av der dere gifter dere? ← Nja, vi skal gifte oss i Bærum. Jeg vet ikke hvor langt fotografer er villige til å reise jeg. Kommer sikkert an på hva man er villig til å betale selvfølgelig...
rusketulla Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 22. mars 2007 Har sendt deg PM Minnie På fotoknudsen ser jeg de kan printe ut bilder på lerret for en rimelig pris, så det kommer vi nok til å gjøre. Synes det er stilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå