Gå til innhold

Kjøpe kjole i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med å kjøpe brudekjolen fra utlandet?

Enten ved å dra selv (Sverige/Danmark), eller ved å bestille over internett.

Jeg har sett fine kjoler fra Romantica, Demetrios, Villais og Benjamin Roberts blant annet - og jeg har lyst til å finne ut om det blir mye billigere å kjøpe utenlands.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye billigere i utlandet!!

Min kjole, som er en sincerity-kjole, koster 10.500,- der jeg prøvde den her i Norge. På en brudesalong i København skulle de ha 6400,- for den, og ikke minst; I Canada (liknende pris i USA) tar de ca. 4000,- for kjolen inkl. taxes.

Ganske utrolig, hva? En kan jo spørre seg hvor mellomlegget ligger....

Kanskje en lukrativ jobbidè; starte brudesalong....

Skrevet

Det var en utrolig prisforskjell!

Kan jeg spørre deg hva brudesalongen i København heter? Kunne godt tenke meg en jentetur med forloveren dit, nemlig! : )

Og hvor/hvordan man kan kjøpe fra Canada/USA?

(Det var jeg som la inn spørsmålet over, hadde glemt å logge inn.)

Skrevet

Hei.

Jeg har ikke kjøpt i utlandet, men jeg har sjekket kjolen "min" i diverse land.. Sjekk på nettsiden til designeren, der står det hvilke butikker som fører merket i forskjellige land. Så er det bare å ta telefonen fatt..Det kan være mye å spare. Den kjolen jeg skal ha koster 15700 i Norge, 11900 i danmark, 10500 i tyskland og bare 9700 i sverige. På grunn av kronekursen ville jeg definitit sjekket opp i Sverige og..

Skrevet

Ja, det er helt klart billigere å kjøpe fra utlandet. Men det som er viktig å ta med, er frakten som er ganske dyr fra USA, pluss at du må betale toll og moms (24%) på alle klær fra land som ikke er med i EU. Likevel er det maaasse penger å spare. :D

Skrevet

Jeg bestilte kjole fra bridesave i USA - etter måltabell. Det gikk helt fint, kjolen passer perfekt og kostet 1800 kroner - frakt 800, da brukte den 10 dager i postgang. Jeg er kjempefornøyd.

Skrevet

Jeg kjøpte min kjole også fra utlandet. Jeg kjøpte den fra eBay, og det gikk helt greit. Kjøpte faktsik alt på eBay jeg! :-) Fikk så og si alt til mye billigere pris enn i Norge. Men ved kjolevalg er det viktig å huske på at størrelser kan variere litt fra land til land. Så undersøk og vær sikker på størrelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...