Gå til innhold

Samme farge på vegger og tak?

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Vi holder på å bygge hus (funkis), og det blir helt slette flater (gips) i både tak og vegger. Vi skal ikke ha taklister.

Vi vil ha alle veggene lyse, men ikke helt hvite.

Nå lurer jeg på om det går an å bruke egghvit både i taket og på veggene - eller blir det kjipt? Vil det se bedre ut med egghvit på veggene og ren hvit i taket?

Noen som har erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det peneste er helt hvitt i taket. Uansett er det forskjellig glansgrad på vegg- og takmaling, så det vil det en liten forskjell hvis du velger samme farge.

Skrevet

Helt klart penest med helt hvitt i taket og annet på veggen.

Men, det er jo en smakssak ;)

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg hadde valgt helt hvitt i taket, jeg kjenner to som har malt tak og vegger i samme farge, og begge angrer.

Skrevet

Jeg har malt tak og vegger i den i helt hvitt, og angrer ikke i det hele tatt. Gir en utrolig fin romfølelse, jeg liker at overgangene er så og si usynlige. Ville nok valgt en farge som er tilnærmet hvit om jeg var deg.

Jeg brukte matt takmaling, silkematt veggmaling, og helblankt hvitt på karmer og nedre lister.

Skrevet

Vi har hvitt tak og eggehvite vegger og er fornøyd med det. Før var taket eggehvitt, og det var kjempemørkt! Ville heller hatt kritthvite vegger da, hvis det var viktig at vegger og tak var like.

Gjest -eline-
Skrevet
Vi har hvitt tak og eggehvite vegger og er fornøyd med det. Før var taket eggehvitt, og det var kjempemørkt! Ville heller hatt kritthvite vegger da, hvis det var viktig at vegger og tak var like.

Er enig i denne. Vi maler taket hvitt og har eggehvit på vegger og vinduskarmer (har ikke taklister).

Skrevet

Jeg ville heller malt tak og vegger i hvit hvis det var et poeng at de skal ha samme farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...