Gjest Borghild Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Går det bra? Har lest at noen her har gjort det. Jeg har noen hvite pumasko som begynner å bli ganske møkkete. Tror de er i skinn, virker sånn. De har en stripe på sidene som er semsket, vil denne farge av og gjøre skoene misfarget? Har brukt hvit skokrem men det går så lett av.
Akasha Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Mine joggesko tåler iallfall fint å vaskes i maskin.
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Jeg vasker joggeskoene mine i vaskemaskinen med godt resultat.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Eg vaskar også joggesko i maskin, går heilt fint!
Susannah Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har vasket vanlige jogge-joggesko i vaskemaskinen på 30 grader, de ser ut som om de er helt nye etterpå! Regner med det skal gå bra med dine, selv om jeg lurer litt på det semskede skinnet...
Gjest Borghild Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Jeg tar sjansen og prøver på 30 grader finvask. Stakkars dere om det går galt!
Gjest Borghild Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Takk! Skal prøve i morgen og fortelle dere hvordan det går.
aline Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Går det bra? Har lest at noen her har gjort det. Jeg har noen hvite pumasko som begynner å bli ganske møkkete. Tror de er i skinn, virker sånn. De har en stripe på sidene som er semsket, vil denne farge av og gjøre skoene misfarget? Har brukt hvit skokrem men det går så lett av. ← Jeg ville ikke vasket skinnsko i vaskemaskinen noe mer en jeg ville vasket skinnjakker i vaskemaskinen, andre joggesko... neppe, men forståelig, skinnjoggesko merke Puma (som ikke akkurat er billig).. aldri! vasker du dem i vaskemaskinen og de etterhvert blir ødelagt, vil du ALDRI få byttet eller fått igjen noe for de ihvertfall. har nært bekjente som jobber i skobutikk, har jobbet med sko i evigheter, og jeg har spurt om akkurat dette med vasking av joggesko, og fått klart nei! alt av lim og skjøter blir svakere og skoene varer mye kortere, finnes det metalldeler på skoen, vil disse ruste og skinnet i sko tåler like lite som skinn ellers gjør når det gjelder vann.
Merneith Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har vasket puma-joggesko i maskina, med godt resultat Hvis alternativet er å ikke bruke skoene fordi de er så møkkete, så synes jeg ikke man har så mye å tape på å prøve.
aline Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 jeg skal ikke si at det ikke KAN gå bra altså, og helt enig i at dersom det er vask eller kast, så ville jeg forsøkt vask før jeg kastet dem kanskje. men hadde de ikke vært på kaste-stadiet, så ville jeg ikke vasket skinnsko.
Gjest Borghild Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 Joda, skoene overlevde de. Vasket de på 30 grader med masse skyllemiddel, så de ble myke og fine. Dette er nok ikke noe jeg kommer til å gjøre ofte, men av og til. Kommer hovedsaklig til å holde meg til hvit skokrem og ikke bruke de om det er gjørmete og vått ute.
aline Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 smør dem godt etterpå og spray dem med impregnering, så ikke skinnet stivner og sprekker opp. er mitt lille tips ihvertfall.
Gjest Borghild Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 Takk for tipset! Ja, det skal jeg gjøre når de blir tørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå