littlemama Skrevet 27. mars 2002 #1 Del Skrevet 27. mars 2002 er det noen som vet hvor mye alkohol man skal beregne pr. person?jeg tenkte på vodka,konjakk,øl o.s.v.jeg lurte også på en annen ting.er det noen av dere som har tenkt å bruke noe annet enn polsprit for å si det sånn?dette har vi diskutert en del hos oss,men vi har ikke blitt helt enige.det er sikkert en del forskjellige meninger ute å går om dette og jeg vil gjerne høre alle!spørsmålet kommer helt sikkert til å provosere noen,men jeg blir takknemlig for å få svar.hilsen meg som kommer til å være veldig lykkelig 22.06.02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #2 Del Skrevet 27. mars 2002 Vi skal ha druebrennevin, og regner to vodka flasker 0,75 på en liter brennevin.Vurderer om vi dkal ha et par på flaska. Tror det kan bli sånn passelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie2003 Skrevet 27. mars 2002 #3 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei Jeg ville ikke servert noe annet en pol-sprit hadde jeg vært dere!!! Jeg har ikke noe i mot HB altså for all del, men det kan jo faktisk være at noen av dem dere inviterer har det. Bare tenk deg selv hvordan det ville føltes for deg dersom noen av gjestene dine skulle finne på å få forgiftning el. av spriten!!! En mulighet er jo faktisk å prøve å få med seg noen til Sverige (ser du bor i Hedmark). Siden dere ikke skal gifte dere før i juni så har dere jo litt tid til å kunne få handlet i Karlstad. Reis over en hel gjeng og ta med tilbake (kanskje litt over kvota hver). Så får dere drikkevarene en smule rimeligere enn her. Lykke til uansett!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #4 Del Skrevet 27. mars 2002 Vi handler en del alkohol i Sverige. Skal også ha "noe som ikke er kjøpt" på festen. Tror ikke gjestene reagerer på det!! Er dessuten helt sikker på at spriten er BRA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #5 Del Skrevet 27. mars 2002 Hjemmebrent og druesprit er ikke det samme!!!! Hjemmebrent er noe skvip med gjærsmak og druebrennvin er helt ren teknisk sprit.. Ikke til sammenligning! Men i karsk... der er det kun HB som duger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephilia Skrevet 28. mars 2002 #6 Del Skrevet 28. mars 2002 Jeg ville bare fortelle en litt morsom historie i forbindelse med dette. Da mine foreldre giftet seg, hadde de bare hjemmebrent. Dette blandet de opp til vodka, cognac osv. En nabo av mors foreldre var totalt imot hjemmebrent, og mente at dette var værre enn sølevann. Noen uker etter bryllupet var han på besøk hos mormor og morfar - og fikk servert whiskey lagd av hb. Han roste den opp i skyene, hadde ikke smakt bedre. Og morfar humret for seg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #7 Del Skrevet 28. mars 2002 Litlemama, spurte om mengde alkohol og ikke om HB eller polsprit!!!! Jeg lurer nemlig også på hvor mye øl, vin og sprit man trenger når det er fri bar???? Skal også ha øl og vin til middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 28. mars 2002 #8 Del Skrevet 28. mars 2002 Vi har ca 20 liter sprit til rådighet til den fri baren. I tillegg kommer vin og øl. Dette bør være mer enn nok til rundt 60 gjester!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ma. Skrevet 28. mars 2002 #9 Del Skrevet 28. mars 2002 Vi beregener 1 fl. vi til mat pr. pers, da tar vi GODT i. Ellers så blir det mye alkohol, vi har satt opp et ca. regnestykke. Vi bli ca 65 stk. og kjøper inn 6 fl. cognac, 6 fl. baileys, 12 fl. vodka, 12 fl. champais, 7 fl. gin. Husker ikke akkurat regenstykke, men tro det var noe sånt. Da har vi regna ut hvor mange drinker det vil bli pr. pers, og det skal nok holde, ja..... Fnis!!!! Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå