gizmoo Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Samboeren min og jeg vil gjøre noe utradisjonelt, nemlig å gifte oss i utlandet...bare vi to. Noen som har erfaring/ peiling?
Marililja Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Da har dere et "hav av muligheter". Spørs hvordan dere vil at det skal være. Stort sett bare fantasien som setter grenser (og selvsagt lover i enkelte land, inkl. Norge...)! Sjømannskirker, utenriksstasjoner (ambassader) er jo alternativer. I tillegg kan du sjekke ut en side som heter www.brudepikene.no - tror de kan være behjelpelige på å arrangere i utlandet, men uansett vil du kanskje finne tips på siden. Vi giftet oss ved en ambassade, men jeg kjenner til mange andre som også har giftet seg i utlandet. Alt fra "på stranden" til kirker/slott.
gizmoo Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2007 Tusen takk... Har tenkt på både strand og sjømannskirke. Slott hørtes også spennende ut. Men syns det er utrolig vanskelig å bestemme seg... Vet jo ikke hvilket land en gang
marsy Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 du kan i utgangspunktet gifte deg nesten hvor som helst... bare pass på at alle papirer er i orden. Er det noen steder dere har en spesiell tilknytning til? Vi gifter oss i utlandet, og har valgt et sted vi har venner og tilknytning. Hvis vi skulle ha valgt et annet sted hadde jeg tatt New York, Roma eller Paris... eller aller helst: giftet meg på en strand på Barbados
Snippa Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Utenriksdepartementet har oversikt: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dok/lo....html?id=446831 Skal dere gifte dere i 2007? De mest populære destinasjonene er fullbooket (f.eks Roma, Paris, Madrid) Noen har fortsatt kapasitet. Ellers anbefaler jeg å ta kontakt med luksushoteller. De arrangerer gjerne bryllup og bryllupsreise for deg. Brudepikene er sikkert ok, men de er mye dyrere enn å ta kontakter med hoteller. Vi fikk f.eks veldig god hjelp på et flott hotell i Dubrovnic. Det er også en del reiseselskaper som arrangerer bryllup, f.eks www.paradisreiser.no, www.deluxe.se og royal carribean. Jeg har vært i konatkt med uhorvelig mange arrangører, ambassader og i det hele tatt, så spør meg gjerne om noe på pm
Latee Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 http://www.sandals.com/general/wedding-packages.cfm *drømme*
Mrs B Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Roma er en fantastisk by, hadde giftet meg der hvis vi ikke skulle hatt kirkebryllup her hjemme..
gizmoo Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2007 Har faktisk vært innom denne http://www.sandals.com/general/wedding-packages.cfm før.... Har brosjyrer derfra hjemme Det blir enten bryllup i 2007 høsten... Eller begynnelsen av 2008. Vi må se hva vi rekker å få til. Må jo litt planlegging til. Men det er jo bare oss to, ingen familie da.
Gummi Tarzan Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Vi tenkte også på å stikke av til utlandet for å gifte oss Planen var da å dra til Seychellene. Sjekkher Av forskjellige grunner ombestemte vi oss og bryllupet blir nå hjemme i Norge, men bryllupsreisen blir til Seychellene - så akkurat nå føler jeg vi får både i pose og sekk Å, som jeg gleder meg!
piapia Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 Vi giftet oss i Roma ved ambassaden der nå i sommer. Det anbefales på det varmeste. Vi hadde ca 40 gjesta over nesten 2 uke. Byen er stor men likevel kompakt. Vi gifta oss på en fredag. Vi dro ned lørdagen før, og folk begynte å komme fra samme dag, og utover. Dagene før kunne folk gjør som de ville, og tru meg, etter fjerde besøket i roma så har man ikke opplevd alt. Dagen før hadde vi guida tur i forum romanum og rundt der. Det finnes to norske guida i roma, ta kontakt med ambassaden, dem vet hvem det er. Samme dag som vi gifta oss hadde vi ingen program. Vi hadde seremonien på ambassaden, og etterpå dro vi på en super restaurant som lå helt i enden av veien christopherp colombo, huske ikkje helt ka restauranten hete, men vi va så heldig at vi fikk sitte ute i parken dem hadde der. Dagen etter va vi og bestilte piknik-kurva på en plass som hete Gina som ligg inn neste kvartal te venstre når du står nede ved spansketrappa. Hele turen va bare helt fantastisk...
Vårbrud07 Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 Som andre sier, det finnes et hav av muligheter. Jeg og min tilkommende mann skal gifte oss i sjømannskirken i København, å som jeg gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå