Gjest anonymuous Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Kall det gjerne et luksusproblem, for noen er det kanskje også det, men ikke for oss. Min mann er av den utholdende sorten, særdeles utholdende. Et samleie kan ikke vare under en time-halvannen for at mannen skal ha sjans til å nå klimax. Uansett er det ikke alltid det går. Han er meget flink til å ta seg av meg og jeg har prøvd så godt jeg har kunnet på han. Men, han har vel nevnt noe om litt nedsatt følsomhet, slik har det alltid vært. Vi har holdt sammen i flere år, og det siste halve året har min sexlyst vært svært begrenset. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor- før nå. Det er utholdenheten som er problemet. Vi kan aldri ha "en kjapp en", det er jo helt umulig. Og jeg skal ærlig innrømme at disse timeslange hyrdestundene blir langtekkelige, selv om det ikke er noe som helst galt med mannens egenskaper som elsker - han er tvert imot meget flink. Men problemet er at pga at det tar slik lang tid før han får orgasme, om han får det noengang, så føler jeg meg utilstrekkelig, og jeg har nærmest gitt opp. I starten av forholdet sa han at ingen dame hadde klart å runke eller suge han til orgasme. Jeg tok oppgaven, men skjønte kjapt hvorfor han aldri hadde opplevd dette - det er umulig ! Han kommer kun i misjonær, eller ved å runke seg selv. Jeg har blitt mer og mer passiv i det siste, har nesten mistet interessen. Som sagt så føler jeg at uansett hva jeg gjør så kan aldri jeg hjelpe han med å nå noe klimax og fordi jeg vet han har litt nedsatt følsomhet så føler jeg ikke at han tenner noe større på meg, siden han ofte må runke seg selv til orgasme - om vi ikke gir opp, da.... Jeg blir sår av disse evige samleiene jeg, selv om vi også er flinke til å variere med andre ting.... Innimellom er det klart jeg skal henge med når han trenger tid, men i en slitsom hverdag - jeg orker ikke, jeg har ikke oveskudd til å holde på og holde på, når det sjelden er jeg som kan hjelpe han med det likevel. Klart vi kan avbryte uten at han får orgasme, det gjør vi av og til, men da føler jeg også at han ikke tenner tilstrekkelig på meg. Samtidig som jeg vet at dette er tull, han tenner på meg. Jeg får heller ikke orgasme med andre enn meg selv, så jeg vet at dette ligger i mitt hode. Men, problemet er altså at dette tar sånn tid....Og jeg har ikke overskudd til å ta fatt på oppgaven som sjelden fører fram flere ganger i uka. Så begynner han å leke med meg, men jeg ligger bare og tenker at "du tenner ikke nok på meg likevel", enda jeg vet at han gjør det, og det er jo ikke hans feil at han har nedsatt følsomhet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skulle ønske vi kunne ha oss en kjapp en, og at ikke alt måtte ta over en time..... Bare et hjertesukk...
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Jeg tror problemet kan være onanimønsteret til mannen din. Han er sannsynligvis vandt med et godt grep rundt penis som en vagina ikke klarer å simulere uansett hvor trang man er. Be han om å holde seg unna onanering en stund, samtidig som du trener PC-musklene. Om det ikke gir noen effekt råder jeg dere til å ta en prat med lege/sexolog.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Hadde en gang det samme problemet med en fyr. Tok han med til et sted der det var lett at vi kunne bli oppdaget, lente meg framover, og når vi hadde kommet godt i gang og jeg var på tur til å komme, tok jeg et glass isvann og tømte over han. Funka... Mulig det stimulerte de sympatetiske nervefibrene (som er ansvarlig for utløsnings-mekanismen)
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Hadde en gang det samme problemet med en fyr. Tok han med til et sted der det var lett at vi kunne bli oppdaget, lente meg framover, og når vi hadde kommet godt i gang og jeg var på tur til å komme, tok jeg et glass isvann og tømte over han. Funka... Mulig det stimulerte de sympatetiske nervefibrene (som er ansvarlig for utløsnings-mekanismen) ← Moro, men avansert
Gilette Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Hadde nesten samme problemet med en tidligere kjæreste..i tillegg var han veldig stor Det endte med at jeg ikke klarte å ha sex med han mere, og hele forholdet døde hen.. jeg ville tatt kontakt med lege for å få bukt med problemet, dere må iallefall ikke tie det ihjel. Det gjorde jeg og da røyk forholdet etterhvert.
Gjest Tyr Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Jeg tror problemet kan være onanimønsteret til mannen din. Han er sannsynligvis vandt med et godt grep rundt penis som en vagina ikke klarer å simulere uansett hvor trang man er. Be han om å holde seg unna onanering en stund, samtidig som du trener PC-musklene. Om det ikke gir noen effekt råder jeg dere til å ta en prat med lege/sexolog. ← Den var god...men tro meg, det er ikke der problemet ligger.
Daiquiry Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Oj...dette høres vanskelig ut. Tror dere må få hjelp av en ekspert her. Dette er sikkert noe som kan ta en stund å fikse, håper dere får orden på tingene!!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Et hjertesukk fra TS krever i denne sammenhengen et hjertesukk tilbake....fra en mann. Det er jammen ikke enkelt å være mann heller. Her i dette forumet kommer det mange hjertesukk fra kvinner som enten mener mennene dere kommer for tidlig eller for seint. Jeg spør meg alltid: I forhold til hva? Svar: Jo,- i forhold til kvinners ønske. Skal man dømme etter de fleste svarene i denne tråden, er det noe feil med omtalte mann. Og denne mannen må endre seg eller få fikset noe som er galt med han, mener de fleste. Men hva er egentlig problemet? At han er slik han er, eller at TS forventer seg noe annet? De fleste kvinner vet mye om orgasmepress. Hva er det som får kvinner til å tro at dette er annerledes for enkelte menn? Hvor lett er det å få orgasme når noen ligger ved siden av deg og forventer dette av deg? En som du vet snart ikke orker mer, og som tror du ikke tenner på deg hvis orgasmen ikke kommer snart? Hvorfor kan ikke denne mannen aksepteres slik han er? Det er like mye strev for en mann å få orgasme på kommando som det er det for en kvinne. Mitt råd er: Kutt ut tanken på at det er noe feil med mannen din. Slutt å fokusere på orgasmen hans som eneste parameter for om han tenner på deg eller ikke. Fokuser på det som er bra med han, og dyrk det. For meg ser det ut som at problemet ligger i din foventning til hva en mann er. Gi plass til individet og avvis mytene om menn.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Prøv det med isvannet først, da... Men det må komme som et overraskelsesmoment, altså.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Prøv det med isvannet først, da... Men det må komme som et overraskelsesmoment, altså. ← Mulig dette trikset kan virke èn gang, hvis timinga er ekstremt god, men det har vel begrenset gjenbruksverdi? Særlig som overraskelsesmoment. Ellers er jeg enig med gjest 14:45. Det finnes veldig mange menn som må leve med at kjæresten deres ikke får orgasme ved samleie. Det spørs om du ikke bare må innfinne deg med det du også.
Gilette Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Et hjertesukk fra TS krever i denne sammenhengen et hjertesukk tilbake....fra en mann. Det er jammen ikke enkelt å være mann heller. Her i dette forumet kommer det mange hjertesukk fra kvinner som enten mener mennene dere kommer for tidlig eller for seint. Jeg spør meg alltid: I forhold til hva? Svar: Jo,- i forhold til kvinners ønske. Skal man dømme etter de fleste svarene i denne tråden, er det noe feil med omtalte mann. Og denne mannen må endre seg eller få fikset noe som er galt med han, mener de fleste. Men hva er egentlig problemet? At han er slik han er, eller at TS forventer seg noe annet? De fleste kvinner vet mye om orgasmepress. Hva er det som får kvinner til å tro at dette er annerledes for enkelte menn? Hvor lett er det å få orgasme når noen ligger ved siden av deg og forventer dette av deg? En som du vet snart ikke orker mer, og som tror du ikke tenner på deg hvis orgasmen ikke kommer snart? Hvorfor kan ikke denne mannen aksepteres slik han er? Det er like mye strev for en mann å få orgasme på kommando som det er det for en kvinne. Mitt råd er: Kutt ut tanken på at det er noe feil med mannen din. Slutt å fokusere på orgasmen hans som eneste parameter for om han tenner på deg eller ikke. Fokuser på det som er bra med han, og dyrk det. For meg ser det ut som at problemet ligger i din foventning til hva en mann er. Gi plass til individet og avvis mytene om menn. ← :bukke: KJEMPEbra skrevet, godt å få høre noe sånt fra en mann! Endret 15. februar 2007 av Gilette
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 Jeg er mann, og jeg har det samme problemet som mannen til TS, nemlig at jeg er ekstremt "utholdende". For min del skyldes dette IKKE at jenta er trang eller vid, sexy eller mindre sexy, osv. Jeg bruker lang tid uansett, jeg er faktisk født sånn ! Dette vet jeg, fordi jeg helt fra 13 års alderen brukte mye lengre tid på å runke meg selv til orgasme enn mine kamerater, de brukte 2 minutter, jeg brukte 10. Det som fungerer best for meg dette: 1. Sex når jeg er fyllesyk, gjerne om kvelden "dagen derpå". Da er jeg alltid fryktelig kåt 2. Sex om morgenen, før jeg har vært på toalettet og tisset. Av en eller annen grunn går det fortere da. Men jeg er avhengig av misjonærstillingen eller doggy-stil. Runking og suging er fint som forspill, men jeg får ikke orgasme av det. Det er forøvrig et must at jeg ikke har runket de siste 5-6 dagene, tanken må være full. Jeg har forståelse for at jenter blir såre etter 15-20 minutter med intens knulling, så jeg holder ikke på lenger uansett. Får jeg ikke orgasme da, så lar jeg det være. Det er mye fokus på menn som kommer for fort, men det er nok en del av oss som er i kategori 2, dvs. de som har litt problemer.
Lars992 Skrevet 17. februar 2007 #13 Skrevet 17. februar 2007 (endret) .. Endret 22. august 2012 av Lars992
Jalp Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 Jeg synes forsåvidt at det problematiseres for mye rundt dette. Jeg mener isolert sett at det ikke er noe problem at menn kommer fort eller senere. En orgasme er en glede i seg selv, og ingen skal behøve å skamme seg over den nytelsen. Kvinner har i lang tid problematisert raske orgasmer hos menn. Det har sammenheng med at hun vanligvis trenger lenger tid, og hvis mannen da bare slår av bryteren etter sin orgasme, da kan jeg forstå problemet. Men jeg mener i utgangspunktet at sex med "raske" menn kan bli bra hvis man tar hensyn til de egenskapene han besitter når det gjelder raskt klimax. Hva med å stimulere henne først? I denne tråden er det en mann som er treg som er "problemet". Nok en gang i forhold til kvinnens behov. Jeg antar at det ville bli "styr" hvis menn skulle kritisere kvinner for å være for trege med sin orgasme. Derfor mener jeg at det ikke bør problematiseres rundt dette. Vi trenger den tiden vi trenger,- både kvinner og menn. Det eneste som er sikkert er at press eller krav i noen form i forhold til dette, medfører at orgasmen mest sannsynlig uteblir.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 Kall det gjerne et luksusproblem, for noen er det kanskje også det, men ikke for oss. Min mann er av den utholdende sorten, særdeles utholdende. Et samleie kan ikke vare under en time-halvannen for at mannen skal ha sjans til å nå klimax. Uansett er det ikke alltid det går. Han er meget flink til å ta seg av meg og jeg har prøvd så godt jeg har kunnet på han. Men, han har vel nevnt noe om litt nedsatt følsomhet, slik har det alltid vært. Vi har holdt sammen i flere år, og det siste halve året har min sexlyst vært svært begrenset. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor- før nå. Det er utholdenheten som er problemet. Vi kan aldri ha "en kjapp en", det er jo helt umulig. Og jeg skal ærlig innrømme at disse timeslange hyrdestundene blir langtekkelige, selv om det ikke er noe som helst galt med mannens egenskaper som elsker - han er tvert imot meget flink. Men problemet er at pga at det tar slik lang tid før han får orgasme, om han får det noengang, så føler jeg meg utilstrekkelig, og jeg har nærmest gitt opp. I starten av forholdet sa han at ingen dame hadde klart å runke eller suge han til orgasme. Jeg tok oppgaven, men skjønte kjapt hvorfor han aldri hadde opplevd dette - det er umulig ! Han kommer kun i misjonær, eller ved å runke seg selv. Jeg har blitt mer og mer passiv i det siste, har nesten mistet interessen. Som sagt så føler jeg at uansett hva jeg gjør så kan aldri jeg hjelpe han med å nå noe klimax og fordi jeg vet han har litt nedsatt følsomhet så føler jeg ikke at han tenner noe større på meg, siden han ofte må runke seg selv til orgasme - om vi ikke gir opp, da.... Jeg blir sår av disse evige samleiene jeg, selv om vi også er flinke til å variere med andre ting.... Innimellom er det klart jeg skal henge med når han trenger tid, men i en slitsom hverdag - jeg orker ikke, jeg har ikke oveskudd til å holde på og holde på, når det sjelden er jeg som kan hjelpe han med det likevel. Klart vi kan avbryte uten at han får orgasme, det gjør vi av og til, men da føler jeg også at han ikke tenner tilstrekkelig på meg. Samtidig som jeg vet at dette er tull, han tenner på meg. Jeg får heller ikke orgasme med andre enn meg selv, så jeg vet at dette ligger i mitt hode. Men, problemet er altså at dette tar sånn tid....Og jeg har ikke overskudd til å ta fatt på oppgaven som sjelden fører fram flere ganger i uka. Så begynner han å leke med meg, men jeg ligger bare og tenker at "du tenner ikke nok på meg likevel", enda jeg vet at han gjør det, og det er jo ikke hans feil at han har nedsatt følsomhet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skulle ønske vi kunne ha oss en kjapp en, og at ikke alt måtte ta over en time..... Bare et hjertesukk... ← Jeg føler så med deg,for i min hverdag så er det slik alltid.Han kommer ikke når vi har sex og til slutt så gir vi opp eller han mister reisningen for det tar så lang tid.Jeg må runke eller suge han for at han skal komme.Han har runket endel på egenhånd i flere år,så vi lurer på om det kan være problemet?At han har vent seg til en måte å komme på?For han kommer bare om jeg runker eller suger og bruker hånda fort.Kan telle på en hånd i løpet av ett år hvor mange ganger han har kommet inni meg når vi har hatt sex!Og jeg tenker også sånn som deg!Selv om jeg vet at det ikke er sånn,så blir det til at jeg tenker sånn.Før tok jeg initiativ til sex ofte ,men nå så orker jeg nesten ikke,siden jeg vet at han aldri kommer eller den mister stivheten!Dettte tærer veldig på forholdet,men er så lang vente tid hos urolog!Før rant det også precum eller smøredråper fra penis,og det gjør det heller ikke nå!Så derfor forsterker dette at han ikke tenner på meg Det er så frustrerende for vi fungerer så bra ellers.Er kun sexen vi sliter med og den er faktisk veldig viktig for meg!Men det hjelper og se og lese at andre har de samme problemene.Trodde jeg var alene om å ha det slik.Damer sm klager på at mannen kommer så fort aner ikke hvor heldige de er!Tenk å ha en som aldri kommer Nå gruer jeg meg nesten til sex for jeg vet att han aldri kommer og jeg vil jo helst ikke suge og runke han,for da forlenger jeg jo bare problemet,men av og til så må jo han og få komme!Er så frustrert!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2007 #16 Skrevet 17. mars 2007 Jeg er en av disse mennene som ikke kommer og det er personlig veldig frustrerende. Gilette høres forresten ut som ei jente jeg var borti tidligere i vinter (hei!). Jeg kan avsløre at jeg aldri har hatt et sexliv med partner før i voksen alder, alt tidligere har bare vært runking. Vaginaen gir rett og slett ikke samme grad av stimuli som onani gjør. Det er som å pule et glass med vann iforhold til det faste håntrykket, som dessuten går i en mye høyere frekvens. Jeg kan med sikkerhet si at lange perioder med runking representerer årsaken bak en stor del av de som har dette problemet. På den andre siden har vi prestasjonsangst, _det_ har dog aldri vert et problem for meg. Jeg har roet kraftig ned på onanien de siste ukene i håp om å forbedre følsomheten, men samtidig merker jeg også at sexlysten går ned når aktiviteten minsker. Men det ordner seg forhåpentligvis med tiden. alt ordner seg til slutt var det noen som sa engang...
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2007 #17 Skrevet 17. mars 2007 Jeg er en av disse mennene som ikke kommer og det er personlig veldig frustrerende. Gilette høres forresten ut som ei jente jeg var borti tidligere i vinter (hei!). Jeg kan avsløre at jeg aldri har hatt et sexliv med partner før i voksen alder, alt tidligere har bare vært runking. Vaginaen gir rett og slett ikke samme grad av stimuli som onani gjør. Det er som å pule et glass med vann iforhold til det faste håntrykket, som dessuten går i en mye høyere frekvens. Jeg kan med sikkerhet si at lange perioder med runking representerer årsaken bak en stor del av de som har dette problemet. På den andre siden har vi prestasjonsangst, _det_ har dog aldri vert et problem for meg. Jeg har roet kraftig ned på onanien de siste ukene i håp om å forbedre følsomheten, men samtidig merker jeg også at sexlysten går ned når aktiviteten minsker. Men det ordner seg forhåpentligvis med tiden. alt ordner seg til slutt var det noen som sa engang... ← Men alle gutter runker jo bestandig...? Jeg tror dette med at noen menn har litt problemer med å få orgasme er medfødt, man er rett og slett født "treg", slik de fleste jenter er det. Jeg har kamerater som kan drikke 10 halvlitere og likevel lett få orgasme med en jente - det er helt umulig for meg. Selv 1 øl medfører at jeg blir enda tregere ! Men det skal sies at jeg engang i min ungdom var sammen med en jente som jeg tente ekstremt på, som gav meg orgasmer bestandig. Angrer på at jeg ikke giftet meg med henne....har aldri møtt en som var like fantastisk i senga...for en FJOTT jeg er..
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2007 #18 Skrevet 17. mars 2007 Men alle gutter runker jo bestandig...? Jeg tror dette med at noen menn har litt problemer med å få orgasme er medfødt, man er rett og slett født "treg", slik de fleste jenter er det. Jeg har kamerater som kan drikke 10 halvlitere og likevel lett få orgasme med en jente - det er helt umulig for meg. Selv 1 øl medfører at jeg blir enda tregere ! Men det skal sies at jeg engang i min ungdom var sammen med en jente som jeg tente ekstremt på, som gav meg orgasmer bestandig. Angrer på at jeg ikke giftet meg med henne....har aldri møtt en som var like fantastisk i senga...for en FJOTT jeg er.. ← Så du mener at jo mer opphisset jo forter kommer du?Ja da kan iallefall ikke jeg tenne typen noe særlig.For han kommer ALDRI ved vanlig sex!!!! Må runke han for at han skal komme og han har også kun runket selv i over 20 år!!Så jeg tror faktisk at onani kan ødelegge ja.Ingen kan ha en vagina som er så stram som håndgrepet om penis!Så jeg må altså leve med en mann som aldri kommer?Kan det ikke fikses på dette?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2007 #19 Skrevet 17. mars 2007 Jeg er en av disse mennene som ikke kommer og det er personlig veldig frustrerende. Gilette høres forresten ut som ei jente jeg var borti tidligere i vinter (hei!). Jeg kan avsløre at jeg aldri har hatt et sexliv med partner før i voksen alder, alt tidligere har bare vært runking. Vaginaen gir rett og slett ikke samme grad av stimuli som onani gjør. Det er som å pule et glass med vann iforhold til det faste håntrykket, som dessuten går i en mye høyere frekvens. Jeg kan med sikkerhet si at lange perioder med runking representerer årsaken bak en stor del av de som har dette problemet. På den andre siden har vi prestasjonsangst, _det_ har dog aldri vert et problem for meg. Jeg har roet kraftig ned på onanien de siste ukene i håp om å forbedre følsomheten, men samtidig merker jeg også at sexlysten går ned når aktiviteten minsker. Men det ordner seg forhåpentligvis med tiden. alt ordner seg til slutt var det noen som sa engang... ← Forbedrer det følsomheten da?Typen min runker helelr ikke lengre,men jeg føler jo at jegmå gjøre det på han av og til,hvis ikke så kommer han jo aldri Skal jeg kanskje ikke gjøre det?Forlenger det problemet?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2007 #20 Skrevet 17. mars 2007 Så du mener at jo mer opphisset jo forter kommer du?Ja da kan iallefall ikke jeg tenne typen noe særlig.For han kommer ALDRI ved vanlig sex!!!! Må runke han for at han skal komme og han har også kun runket selv i over 20 år!!Så jeg tror faktisk at onani kan ødelegge ja.Ingen kan ha en vagina som er så stram som håndgrepet om penis!Så jeg må altså leve med en mann som aldri kommer?Kan det ikke fikses på dette? ← Jeg er veldig treg av meg, jeg klarer IKKE å komme hvis jenta runker/suger meg, men jeg klarer å komme hvis jeg ligger med henne, heldigvis. Men det må skje i misjonærstillingen, hvor hun trekker bena langt tilbake, og jeg holder den ene hånden på hennes rumpeballe (holder meg fast !). Klarer også å komme i doggy-stil, men da må jeg ha riktig vinkel (passe høyde, dype støt). Det er svært pirrende for en mann å se på en fin jenterumpe under sex, derfor er også doggy-stilen så populær. Har altså funnet ut at jeg må komme langt inn i jenta og finne riktig vinkel hvis jeg skal få orgasme, de to ovennevnte stillingene fungerer da utmerket. Du burde snakke med fyren din og eksperimentere med hvilke stillinger som fungerer for ham. Mulig dere i dag bruker stillinger som ikke passer for ham, og at han ikke våger å si fra. En feil stilling er like håpløst for en mann som en kvinne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå