Parfumfreek Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 - Dr. Hauschka Normalising Day Oil - Dr. Hauschka Quince Day Cream - Dr. Hauschka Rose Cream - Dr. Hauschka - Facial Toner - Dr. Hauschka Cleansing Milk Noen som har prøvd? Jeg har fet underhud, men tørr overhud. Sensibel (og mild Rosacea)! Har lest at disse produktene kan brukes på Rosacea-hud, men jeg tror det blir mye feil-kjøp før jeg treffer de rette produktene. Har akkurat kjøpt 2 forskjellige kremer fra Usa som skulle være bra på Rosacea - de var IKKE bra på meg ... Er vel lurt om jeg skaffer noen prøver av produktene først kanskje ..
Gjest sitrus Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Lurt med prøver først, ja, selv om Dr. Hauschka-prøvene ikke er så veldig store. Virker som endel reagerer allergisk på de eteriske oljene, og andre blir veldig tørre av alkoholen e.l. Jeg har prøvd alt du lister opp unntatt oljen, og er fornøyd med dem, selv om de gir meg litt for lite fukt nå om vinteren. Særlig rensemelka er jeg veldig fornøyd med (noen synes den gir en hinne på huden, men jeg synes den er god, dessuten tror jeg toneren løser opp oljen?). Men jeg har nok normal/tørr underhud, og normal overhud; for min del er det underhuden som blir for tørr (dehydrert?). Til din hud kan det hende produktene er enda bedre. Usikker på om rosenkremen er rett for deg, dog, men det kommer an på alder o.l. Den er ganske fet. Du bør ellers kjøpe produktene i Norge eller fra f eks Tyskland, i USA og på endel utenlandske nettbutikker er de dyrere.
Drua Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 (endret) Vet det er et dumt svar, men prøv å søke, for du finner veldig mange tråder om disse produktene. Skal svare deg likevel da. Selv har jeg også fet underhud og tørr overhud, men ikke Rosacea. Jeg kjøpte et reisesett med rensekrem, rensemelk, rosenkrem, flytende dagkrem, kvedekrem og toner. Jeg ble ikke fornøyd. Likte ikke renseproduktene i det hele tatt, følte at jeg vasket meg med smør - og at jeg ikke ble ren på en måte. (Dessuten lukter de vondt) Det er såvidt jeg har lest meg til ikke meningen at man skal bruke ansiktskrem etter å ha renset huden om kvelden, med det resultat at jeg våknet med veldig tørr hud. Den flytende dagkremen gjorde at huden så og føltes fet ut. Rosenkremen har jeg brukt når jeg har hatt tørre flekker på kinnene, og den er jeg veldig fornøyd med. Den fungerer veldig bra når jeg er tørr i huden, og den skal jeg fortsette å bruke ved behov. Et slikt sett kjøpte jeg, bare i en helsekostforretning: http://kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?Var...1755&n1=12&n2=4 Endret 13. februar 2007 av Drua
Parfumfreek Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2007 Lurt med prøver først, ja, selv om Dr. Hauschka-prøvene ikke er så veldig store. Virker som endel reagerer allergisk på de eteriske oljene, og andre blir veldig tørre av alkoholen e.l. Jeg har prøvd alt du lister opp unntatt oljen, og er fornøyd med dem, selv om de gir meg litt for lite fukt nå om vinteren. Særlig rensemelka er jeg veldig fornøyd med (noen synes den gir en hinne på huden, men jeg synes den er god, dessuten tror jeg toneren løser opp oljen?). Men jeg har nok normal/tørr underhud, og normal overhud; for min del er det underhuden som blir for tørr (dehydrert?). Til din hud kan det hende produktene er enda bedre. Usikker på om rosenkremen er rett for deg, dog, men det kommer an på alder o.l. Den er ganske fet. Du bør ellers kjøpe produktene i Norge eller fra f eks Tyskland, i USA og på endel utenlandske nettbutikker er de dyrere. ← Takk for svar. Tror nok jeg må få meg noen prøver først ja, hvis jeg i det hele tatt skal våge meg å prøve. Eteriske oljer kan være skummelt på meg tror jeg. Hvis rosekremen er fet, er nok ikke den noe iallefall. Jeg er riktignok fristet til å smøre meg med fet krem når jeg føler meg innskrumpet, men Rosacea'n blusser opp av fete kremer
Parfumfreek Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2007 Vet det er et dumt svar, men prøv å søke, for du finner veldig mange tråder om disse produktene. Skal svare deg likevel da. Selv har jeg også fet underhud og tørr overhud, men ikke Rosacea. Jeg kjøpte et reisesett med rensekrem, rensemelk, rosenkrem, flytende dagkrem, kvedekrem og toner. Jeg ble ikke fornøyd. Likte ikke renseproduktene i det hele tatt, følte at jeg vasket meg med smør - og at jeg ikke ble ren på en måte. (Dessuten lukter de vondt) Det er såvidt jeg har lest meg til ikke meningen at man skal bruke ansiktskrem etter å ha renset huden om kvelden, med det resultat at jeg våknet med veldig tørr hud. Den flytende dagkremen gjorde at huden så og føltes fet ut. Rosenkremen har jeg brukt når jeg har hatt tørre flekker på kinnene, og den er jeg veldig fornøyd med. Den fungerer veldig bra når jeg er tørr i huden, og den skal jeg fortsette å bruke ved behov. Et slikt sett kjøpte jeg, bare i en helsekostforretning: http://kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?Var...1755&n1=12&n2=4 ← Takk for svar. Tror jeg har allerede har fått bekreftet at disse produktene ikke er noe for meg. Tror nok heller jeg skal ha en mild såpefri rensegele av noe slag, og krem med mye fuktighet/lite fett - uten parfyme og andre ulumskheter. Jeg hadde håpet å finne produkter som kan balansere den ustabile huden min litt
Lourdes Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Jeg synes alltid at det er kjekt å få prøver eller kjøpe reisesett når jeg skal teste ut nye produkter. Har bestilt et reisesett fra Dr. Hauschka nå. Link: http://strawberrynet.com/productDetail.asp...=48810&goChar=D Har ikke hentet det på posten ennå, men jeg kan jo gi en rapport etter jeg har begynt å bruke de.
Philippa Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 (endret) Huden min ble veldig tørr av Dr. Hauschka. Jeg brukte rensemelk, rensekrem, toner og flytende dagkrem. Brukte også hudkur n da jeg begynte med serien. Edit: Jeg har også prøvd rosekremen, og det er vel den verste kremen jeg noen gang har prøvd, tror jeg. Skikkelig seig, klissete og ekkel. Endret 13. februar 2007 av Philippa
Gjest Deception Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Jeg liker renseproduktene fra Dr. H, men blir kjempetørr av kremene, rosekremen inkludert. Har du vurdert La Roche Posay-serien fra apoteket, med underserien Toleriane? Ikke naturkosmetikk, men veldig milde produkter.
Parfumfreek Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2007 Jeg skal sjekke ut La Roche Posay-serien Deception. kan hende det er noe sånt jeg må ha. Så ut som de hadde en solkrem til ansiktet også, faktor 50 må vel være noe for meg ..
Lourdes Skrevet 17. februar 2007 #10 Skrevet 17. februar 2007 Nå har jeg prøvd serien. Rensen luktet muggen havregrøt, oljen ga ikke nok fuktighet ++ Er generelt ikke overbevist av dette merket. Det er godt at jeg kun kjøpte reisesett. Det blir ikke noe gjenkjøp. Garnier kremen jeg kjøpte på meny er vesentlig bedre.
Parfumfreek Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2007 Nå har jeg prøvd serien. Rensen luktet muggen havregrøt, oljen ga ikke nok fuktighet ++ Er generelt ikke overbevist av dette merket. Det er godt at jeg kun kjøpte reisesett. Det blir ikke noe gjenkjøp. Garnier kremen jeg kjøpte på meny er vesentlig bedre. ← Takk for svar. Det høres ikke ut som dette er noe for meg heller nei. Godt du bare kjøpte reisesett da
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2007 #12 Skrevet 17. februar 2007 Rensekremen er jo genial til å bruke i dusjen, til tross for lukta. Den trekker sammen porene og drar ut dritt så huden blir helt ren. Og veldig myk etterpå. Rensemelk og ansiktsvann er også supert. Mitt problem med Dr. H er først og fremst at kremene tørker ut huden.
Parfumfreek Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. februar 2007 Ja, jeg har jo ikke prøvd da, kan jo være at det kan være noe for meg likevel. Jeg synes det er så vanskelig når jeg føler meg virkelig fet i huden, men likevel tørr ytterst, og flasser .. Synes det blir like feil uansett hva jeg bruker, blir rett og slett frustrert!
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 Jeg kan tippe at renseproduktene vil være bra for en slik hudtype. De tørker ikke ut, og beskytter huden. Men det tar nok litt tilvenning hvis du er vant til at huden føles "squeaky clean" etter rens.
Parfumfreek Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. februar 2007 Ja, riktig det .. Jeg har vanligvis brukt rensegele som skummer ja, og føler meg skikkelig ren etterpå. Synes liksom jeg har så mye fett som må bort. Mulig det blir litt feil. Kan dette være noe for meg da? md formulations Critical Care Shielding Creme? http://www.mdformulations.com/shopping/pro...&iProductID=239
Lourdes Skrevet 18. februar 2007 #16 Skrevet 18. februar 2007 Rensekremen er jo genial til å bruke i dusjen, til tross for lukta. Den trekker sammen porene og drar ut dritt så huden blir helt ren. Og veldig myk etterpå. Rensemelk og ansiktsvann er også supert. Mitt problem med Dr. H er først og fremst at kremene tørker ut huden. ← Mulig den er genial, men jeg brekker meg av lukta og konsistensen. Blir som å smøre babygulp i ansiktet. Fysj
Lourdes Skrevet 18. februar 2007 #17 Skrevet 18. februar 2007 Ja, riktig det .. Jeg har vanligvis brukt rensegele som skummer ja, og føler meg skikkelig ren etterpå. Synes liksom jeg har så mye fett som må bort. Mulig det blir litt feil. Kan dette være noe for meg da? md formulations Critical Care Shielding Creme? http://www.mdformulations.com/shopping/pro...&iProductID=239 ← http://strawberrynet.com/productDetail.asp...=13013&goChar=C Dette er en ok rens som er mild og fin og ikke lukter spy. Uansett er riktig hudkrem etterpå alpha omega. Jeg har selv fet hud som likevel blir tørr noen steder og flasser. Var relativt fornøyd med denne rensen. Etter å ha prøvd ut diverse nå vil jeg gå tilbake til den.
Parfumfreek Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. februar 2007 http://strawberrynet.com/productDetail.asp...=13013&goChar=C Dette er en ok rens som er mild og fin og ikke lukter spy. Uansett er riktig hudkrem etterpå alpha omega. Jeg har selv fet hud som likevel blir tørr noen steder og flasser. Var relativt fornøyd med denne rensen. Etter å ha prøvd ut diverse nå vil jeg gå tilbake til den. ← Den er visst for sensibel hud også. Jeg liker best rens som fungerer som en "såpevask"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå