Gå til innhold

Kontaktannonser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste tråden "hvordan treffe interesserte" i forumet seksualitet som handlet om noe helt annet enn dette, men der hadde "kosejente" skrevet

Kontaktannonser er totalt uaktuelt for meg......

Tenkte jeg skulle starte en ny tråd om dette, da jeg også alltid har hatt denne meningen. Men det hender jeg leser kontakt-annonsene i div. aviser bare for moro skyld. Her om dagen leste jeg imidlertid en annonse som "traff meg". Oppdaget at dette var et menneske med like holdninger til ting som det jeg har selv. Var faktisk fristet til å svare, for bare å bli kjent med dette mennesket, men får meg ikke til det. Du vet jo aldri hvem personen bak annonsen er...

Noen som har meninger og/eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg traff min kjære gjennom en kontaktannonse på nettet. Ville nok aldri svart på en kontaktannonse i en avis, ukeblad el. På nettet kan man i hvertfall "gjemme" seg bak en mailadresse og ikke oppgi bostedsadresse og telefonnr.

Skrevet

Det er nok en litt smånifs sak.......jeg vet ikke, jeg.

Uansett, jeg ville antatt at en annonse som denne ville ha fått en kvinne til å aktivt la være å svare:

"Sprengkåt, småalkoholisert sengerøker søker tilpasningsdyktig kvinne"

:blunke:

Milo

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho::hoho:

Nei, Milo. Det var ikke akkurat DET som stod i annonsen.

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho::hoho:

Nei, Milo. Det var nok ikke akkurat DET som stod i annonsen.

Gjest sexysadie
Skrevet
Det er nok en litt smånifs sak.......jeg vet ikke, jeg.

Uansett, jeg ville antatt at en annonse som denne ville ha fått en kvinne til å aktivt la være å svare:

"Sprengkåt, småalkoholisert sengerøker søker tilpasningsdyktig kvinne"

:blunke:

Milo

Man vet jo aldrig da, milo... :wink:

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet med kontaktannonser enten de er i blader eller på nettet.

Med litt sunn skepsis og et par forhåndsregler kan du uten tvil treffe på høyst normale oppgående mennesker.

Men det er fortsatt litt "tvilsomt" dette med kontaktannonser, og litt "hysjhysj", patetisk igrunn.

Skrevet

Ja, det er liksom ikke "akseptert" å hverken skrive eller svare på kontaktannonser. Vi har så mange fordommer, vi mennesker...

Skrevet

Men jeg ser ikke helt forsjellen jeg da på å snakke med eller skrive til noen på den måten. Nettet og kontaktannonser er samme sak for meg.

En kan skrive med et nick på begge måter. Og en er fortsatt anonym.Behøver ikke skrive navnet sitt. Sånn som i blader og slikt, står det at eks. Lise videresender brev.

En vet heller ikke hvem en snakker med her inne en gang. En kan aldri være på den sikre siden.

Skrevet

Jeg er veldig enig i det Duchess skriver.

Hva har man egentlig å tape? Hva er den store nifse og fordømmende forskjellen på å treffe noen via kontaktannonser kontra internett, liksom?

Man har jo ingenting å tape, og som Duchess sier. Med litt forhåndsregler og med litt kritisk holdning til hva man svarer på, så tror jeg at man for det meste treffer normale oppegående folk. Det er ikke dermed sagt at man er meant to be likevel, men man har iallfall sjansen til å få seg en ny venn/venninne!!

Synes det er for dumt at det fortsatt ikke er akseptert å sette inn/besvare kontaktannonser. Det er jo ikke verre det enn at man f.eks. finner brevvenner gjennom annonser i blader/aviser. De aller fleste brevveksler jo et par-tre brev iallfall før de treffes eller ringes....

Lillian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...