mee mee Skrevet 13. februar 2007 #1 Del Skrevet 13. februar 2007 jeg har lyst å jobbe innenfor markedsanalyse. holder på å utdanne meg innenfor markedsføring og salg. men for å komme innenfor har jeg hørt at man burde begynne som telefonintervjuer. har du jobbet om det? i hvilket firma, og hvilke erfaringer har du? takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin Skrevet 13. februar 2007 #2 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg kjenner flere som har utdannet seg innen markedsføring/internasjonal markedsføring/salg ved BI og lignende skoler som sliter med å få seg jobb. De begynte å jobbe som telefonintervjuere/selgere på stands o.l, og har stagnert der, med et par unntak som har fått brukbare jobber i reklamebyrå osv. Det de fleste opplever, er at siviløkonomer og til en viss grad sivilmarkedsførere feier forbi dem og "tar" jobbene de egentlig skulle hatt, fordi siv.øk er en såpass tung utdanning som det alltid er behov for - da vet arbeidsgiver hva du er god for, uansett. Var kanskje ikke dette svaret du håpet på, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chenin Skrevet 14. februar 2007 #3 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg har jobbet som telefon og personlig intervjuer i MMI (riktignok for 7 år siden men jeg antar at det ikke har forandret seg vesentlig) Min erfaring er at du veldig ofte får tilbud om andre oppgaver i firmaet dersom du viser interesse. Jeg begynte som telefonintervjuer noen timer i uka og fikk etterhvert forskjellige arbeidsoppgaver innen de forskjellige avdelingene. Alt fra sortering av spørreskjemaer til gjennomføring av store prosjekter. Jeg endte opp med fast jobb og ble der i 4 år, men sluttet da dette ikke var mitt interessefelt. Flere jeg jobbet med den gangen, som også begynte som intervjuere ser jeg er ansatt der fremdeles, så det går nok an å jobbe seg "oppover". Du kan jo forsøke deg som intervjuer og se hvordan du liker deg. Det er jo ikke bare telefonintervjuing disse selskapene driver med, og erfaringen kan jo alltids være grei å ta med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå