Gå til innhold

Kle barnet ut som et troll

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse karnevalstidene så tenkte jeg å lage et troll av gutten (og heldigvis er det den veien :) ).

Men trenger noen gode tips her.

Tenkte å tupere håret, og lage en hale.

Trollet må jo ha stooor mage, og kanskje en stor rumpe også.

Men hvordan får jeg til det?

Og noe annet som hører med et troll???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Striesekk er vel "standard" trollkostyme. Klippe til en sånn sekk og lage hale? Bustete hår.

Hm, i hvert fall må vel klærne være i jordfarger, og kanskje litt "skittent" ansikt er vel typisk?

Skrevet

skittent fjes (sot f.eks)

stygge juksetenner

stav/kjepp med litt skinnsnorer eller noe lignende

bukse og trekk til skoene av sekkestrie

en kappe av et skinn

Gjest Miss Guided
Skrevet
I disse karnevalstidene så tenkte jeg å lage et troll av gutten (og heldigvis er det den veien :) ).

Men trenger noen gode tips her.

Tenkte å tupere håret, og lage en hale.

Trollet må jo ha stooor mage, og kanskje en stor rumpe også.

Men hvordan får jeg til det?

Og noe annet som hører med et troll???

Ta en gammel joggebukse, klipp av beina i sånn sikk sakk på leggen. Flett en hale som festes i buksebaken, og sy gjerne på et par lapper på buksen så den ser litt trolleslitt ut. Ta en gammel pute og lag to rumpeballer som festes i joggebuksen, jeg hadde ikke det men det går sikkert an.

Og så tok vi en stor grå gammel t-skjorte som vi klippet opp nederst sånn hakk i hakk og sydde på lapper, gjerne litt slurvete. Fest strikk på en pute som gutten kan tre på seg og vips har han en mage under der.

Det er mitt forslag.

Skrevet

Striesekk såklart :) Tanken slo meg ikke engang.

Eller bukse med lapper på kanskje...

Takk for gode forslag :)

Men halen? Hvordan kan den lages?

Skrevet

Trollehale kan lages at tykt ullgarn som legges mangedobbelt og tvinnes hardt slik at det legges seg dobbelt igjen.Knyt i enden og vips, der har du dusken også.

Skrevet
Trollehale kan lages at tykt ullgarn som legges mangedobbelt og tvinnes hardt slik at det legges seg dobbelt igjen.Knyt i enden og vips, der har du dusken også.

:Nikke:

Da har jeg det nesten klart her. Striesekker, fåes det kjøpt i vanlige hobbyforretninger eller er det andre steder man kan få tak i det? Kjøpe vedsekk uten veden kanskje :forvirret:

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg synes det er fint med flettede haler. Bruk tykt ullgarn (europris har noen som heter naturgarn el noe som er veldig tykke.)

Ellers ville jeg gått for t-shorte og joggebukse som man klipper hakkede og syr lapper på med morsomt mønster osv.

Skrevet

Strisekk klør veldig.. Samme hva en har under, var Ronja Røverdatter for noen år siden og jeg klør bare ved tanken enda!

Skrevet

Mørke / brune klær med lapper og skitt på er like greit som striesekker. De sekkene klør noe grusomt, jeg har også vært troll... og venninna mi som hadde joggeklær hadde det mye bedre enn meg.

Jeg husker jeg hadde Kariusparykk, sortmalte tenner og skokrem eller noe i ansiktet. Store fregner, håret til alle kanter, store lapper på klærne sydd med digre sting i lys tråd. Gjerne lapper i mørk grønn, brunt og gråtoner. Halen min var av en stiv flettet tykk snor, bastsnor tror jeg... genseren må være lang og fillete nederst.

Troll er tøft! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...