Gå til innhold

Fest, sol eller historie ?

Gjest anonym

Hva får deg til å reise vekk?  

1. 1. Hva får deg til å reise vekk?

• MÅ få farge, bare MÅ!
      2
    • Fest ALL the time!
      0
    • Klatre i ruiner, oppleve stedet?
      3
    • Alt på en gang?
      8
    • Kanskje noe annet?
      5

Anbefalte innlegg

Når man reiser på ferie, er det ofte fordi man vil komme seg vekk.

Noen reiser for å bli brun, andre for å feste døgnet rundt, mens andre igjen reiser for å få oppleve stedet de reiser til pga gammel historie osv.

Finnes mange forskjellige grunner, som oftest en kombinasjon :)

Hvorfor reiser dere egentlig vekk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser for å:

*shoppe (mye mer spennende å handle alle andre plasser enn i Norge)

*kose meg i sola(sole meg, lese, snakke med venner

*love lenge

*feste noen dager

*spise god mat ute hver dag

*bade

*ha god tid med kjæreste og venner

*praktisere andre språk

*utforske steder

*møte nye folk

*møte igjen folk man har blitt kjent med tidligere

Altså: gjøre noe annet enn det man gjør hver dag ellers

Reiser som regel til kanariøyene når jeg reiser på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg reiser på ferie for å slappe av.

Vill festing er ikke noe for meg når jeg er utenlands; jeg representerer også Norge da og ikke bare meg selv.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar på ferie for å sitte med mannen min på en utecafe i kveldsvarmen og se på folk og drikke en drink i nye kule klær og for å ha gode minner å tenke tilbake på resten av året (og da må jeg oppleve noe, ikke bare strand, og i hvert fall ikke en øde strand = ørgh boring!) Derfor valgte jeg klatre i ruiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte "Alt på en gang".

Trives best på steder der man har valget jeg.

Det bør være sol og varme, det bør være svømmebasseng og et godt utvalg av restauranter og kafeer og butikker.

Det er en fordel om det finnes muligheter til å dra på disco, men jeg bruker sjelden denne muligheten likevel.

Er glad i Charterturer jeg.

Da kan man bare slappe av og kontakte reiseledere e.l. hvis man får et problem. Bostedene er ofte ganske bra også (det kommer jo an på reisen og prisen). Dessuten har man mulighet til å finne nye venner/bekjente.

Liker best å kunne slappe av i ferien. Sove lenge, lese litt, spise når jeg er sulten og nyte late dager i solen. Og når jeg kjeder meg vil jeg shoppe og spise is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte alt på en gang. Jeg pleier vanligvis ikke å feste så mye når jeg er på ferie, men er deilig å kunne kose seg med en flaske vin eller noen drinker. Jeg pleier heller ikke å ligge på stranda for å sole meg, men synes det er helt herlig å svømme i saltvann som er varmere enn 20 grader (som nesten er max av det man kan få i norge). Dessuten syns jeg det er deilig å være et sted hvor man kan være forholdsvis lettkledt. Samtidig har jeg lyst på ferieminner. Jeg kjeder meg veldig lett. Det behøver ikke være historiske steder, bare jeg får oppleve noe nytt. Syns det er deilig å være et sted hvor det er liv, men samtidig ha mulighet for å dra til et litt stillere sted. Jeg er ikke så glad i turiststeder hvor man omtrent må gå i kø for å komme seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart det å kunne oppleve noe nytt, samt ikke minst lære noe, det være seg om kultur eller historie. For meg er det å ligge på en strand ensbetydende med bortkastet tid. Det kan jeg like gjerne gjøre her hjemme i Norge. Har kun vært et par ganger på typiske sol-steder i Hellas, og den ene gangen møtte vi faktisk på kjentfolk fra Norge. Gedigen nedtur. I fjor sommer var jeg i St.Petersburg, og jeg drar gjerne dit igjen.

Årsaken til at jeg i det hele tatt reiser? Skal innrømme at det i tiden som kommer nok vil være fordi jeg ser meg om etter et sted å flytte etter endt studium. Har liten lyst til å bo særlig mange flere år i Norge. Storbritannia og USA er de klareste alternativene, men jeg kunne også tenke meg Frankrike.

Det er jo så sunt å reise, få litt luft under vingene og se sitt eget liv i et annet perspektiv for en stakket stund - se det hele i en større sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg liker å reise for å oppleve nye steder. Elsker å ligge på stranda, men kan ikke ha en hel ferie på en solseng. Det blir litt for mye. Liker å "klatre i ruiner". Min siste ferie gikk til Mexico og Guatemala og da klatret vi opp og ned i den ene pyramiden etter den andre. Det blir mye sightseeing når samboeren min og jeg er på ferie. Vi tar med oss ryggsekk og traver rundt hele dagen for å se så mye som mulig. Og om kvelden koser vi oss på restaurant.

Disco trenger jeg overhodet ikke når jeg er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg liker å reise for å oppleve nye steder. Elsker å ligge på stranda, men kan ikke ha en hel ferie på en solseng. Det blir litt for mye. Liker å "klatre i ruiner". Min siste ferie gikk til Mexico og Guatemala og da klatret vi opp og ned i den ene pyramiden etter den andre. Det blir mye sightseeing når samboeren min og jeg er på ferie. Vi tar med oss ryggsekk og traver rundt hele dagen for å se så mye som mulig. Og om kvelden koser vi oss på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...