Gå til innhold

Steke flere pizzaer på en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Grepa varmluftskomfyr som også har pizzafunksjon (gjør bunnen sprøere), nå lurer jeg på om det går an å steke 2 plater med pizza samtidig? På varmluft? På vanlig over/undervarme? Med pizzafunksjon? (Skal ha en gjeng sultne mennesker her snart ;) )

Eller noen som har gode tips til å holde pizzaen varm og klare kontinuerlig servering uten at vi må vente lenge mellom hver pizza?

Skrevet

IKKE over og undervarme (en vil bli stekt oppå, den andre under, been there, done that (selvom vi bytta plass på dem underveis)...) men med varmluft skal det vel kunne gå (mener mamma har gjort det, men at en av dem måtte stå litt lenger, husker ikke, det er lenge siden) Usikker på hvordan den pizzafunksjonen vil funke, antakeig vil vel bare den nederste få sprøere bunn?

Skrevet

Jeg har samme komfyr, og etter første er stekt og nr 2. satt inn, bruker den ikke mer enn 8-10 min før den er ferdig...er jo ikke sååå lenge å vente da vel??

Skrevet

har forresten aldri prøvd å steke to samtidig...

Skrevet
Jeg har samme komfyr, og etter første er stekt og nr 2. satt inn, bruker den ikke mer enn 8-10 min før den er ferdig...er jo ikke sååå lenge å vente da vel??

Min pizza trenger iallefall 20 minutter!

Skrevet

Nå har du vel kanskje stekt pizzaen alt, men min erfaring er at med varmluft går det fint å steke to pizzaer på en gang. Mamma bruker å gjøre det, men etter halve tiden bruker hun å ta de ut og snu de, eller bytte plass på de (husker ikke helt hva, men tror det er snu de hun pleier å gjøre)...

Gjest Fruktfat
Skrevet

vi steker alltid to pizzaer om gangen (ristorante o.l) på varmluft. den ene (nederste?) står litt lenger.

har ikke prøvd med hjemmelaget pizza.

Skrevet

Med varmluft går det fint å steke to samtidig (har også stekt tre stk. samtidig). Men som det ble sagt over her: snu de etter halve tiden (det meste av varmen kommer inners i ovnen, derfor blir de først stekt der).

Skrevet

Takk for svar dere! Da skal jeg teste dette. Jeg snur de etter halve tiden! Er det lurt å bytte plass på dem og mon tro? Hm, prøve og kanskje feile! ;)

Skrevet

Jeg har stekt 2 hjemmelagede pizzaer i både gammel ovn og varmluftsovn.

Det gikk med over- og undervarme også, men varmluft gir helt kalrt best resultat. Bruk pizzafunksjon og bytt rille ca halvveis.

Server den nederste pizzaen først og sett den øverste nederst, så frisker du opp bunnen på denne også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...