Gjest Nivvy Skrevet 21. februar 2003 #1 Skrevet 21. februar 2003 ...bare lurer på hva dere synes om akkurat dette her! Liker selv Hvitt gull med diamant best! Birthe
Tusenfryd Skrevet 21. februar 2003 #2 Skrevet 21. februar 2003 Jeg fikk en gull alliansering med diamant i da vi forlovet oss. Han fikk en tilsvarende men uten diamant som han senere brukte som giftering. Mens jeg fikk en ny ring uten diamant til vielsen. Det passet for oss.
it Skrevet 21. februar 2003 #3 Skrevet 21. februar 2003 Er enig med deg, synes også hvitt gull og gjerne med diamanter er veldig fint. Vi har ikke skikkelige forlovelsesringer og venter til bryllupet, men da har jeg tenkt å ha en i hvitt gull med en diamant og en likedan til kjæresten min bare uten diamant.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #4 Skrevet 21. februar 2003 Vi gifter oss i morgen :D og setter da på oss gifteringene i hvitt gull. Jeg får en diamant i min. Det er ikke vanlig nedfelt diamant, men noe de kaller press ring, slik at diamanten blir holdt i press av ringen (du kan se hele diamanten hvis du holder den opp...) Kjeeeeempe fin.... Gleder meg masse :D
Gjest Nivvy Skrevet 21. februar 2003 #5 Skrevet 21. februar 2003 Wooohhhh! GRATULERER! heldiggrisen...hms, jo, ringen høres kjempefin ut, gjest!
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #6 Skrevet 21. februar 2003 Til Gjest. Er det Promise-ringen du har? Det har jeg i hvert fall og er kjempefornøyd med den. Selv om jeg synes hvitt gull passer best sammen med diamant, valgte jeg gult gull siden jeg synes en giftering skal være gullfarget. Forresten, lykke til i morgen. Vi valgte å beholde forlovelsesringene når vi giftet oss, bare graverte inn ny dato. Når vi skulle velge ringer ønsket ikke jeg en helt glatt gullring for det synes jeg er kjedelig. Så alternativet var at jeg fikk en helt annen type ring når vi forlovet oss og at mannen min ikke hadde ring i forlovelsesperioden. Og at vi satte på enkle gullringer i bryllupet. Men når jeg så Promiseringen fikk jeg begge deler. Mannen min har helt enkel glatt ring. Hilsen Lille meg
Tvilling76 Skrevet 21. februar 2003 #7 Skrevet 21. februar 2003 Sambo har en enkel forlovelsesring i 14 karat gult gull. Jeg fikk av min kjære en 18 karat gult gullring med en 0,25 karat diamant opphevet. Den er nydelig. Sambo skal benytte sin forlovelsesring som giftering (graverer inn begge datoene), mens jeg får en spesiallaget som skal kunne settes utenpå den forlovelsesringen jeg idag bærer. Skal altså ha begge ringene på høyre ringfinger etter vielsen.
Mrs. B Skrevet 21. februar 2003 #8 Skrevet 21. februar 2003 Jeg vil bare "advare" litt om at ringer i hvitt gull blir veldig fort stygge... Vi kjøpte forlovelsesringer i hvitt gull (min har diamant) for 2 år siden og etter kort tid så de nærmest ut som sølvringer. De bør leveres til gullsmed innimellom for å få tilbake glansen. Derfor kjøpte vi til bryllupet vanlig glatte gullringer. Vil jo se gift ut. Det har vært en del tråder om dette tidligere. Bla. denne: - Gifteringer - hvitt eller gult gull?
Gjest Nivvy Skrevet 21. februar 2003 #9 Skrevet 21. februar 2003 Hmm...det har du kanskje rett i, ja...så de må leveres inn til "rens", hehe Ukieh. Skal ta det til etterretning!
Gjest Tex Skrevet 22. februar 2003 #10 Skrevet 22. februar 2003 Jeg fikk en alldeles nydelig ring i hvitt gull med diamant da kjæresten min fridde til meg. En typisk amerikansk forlovelsesring med andre ord. Når vi gifter oss vil vi ha mer tradisjonelle gifteringer, uten stener og i gult gull. Nå er det altså bare jeg som har ring, på høyre hånd, og gifteringer setter vi begge på venstre hånd.
Pip Skrevet 22. februar 2003 #11 Skrevet 22. februar 2003 Jeg kan jo svare også da, selv om vi er 'kjedeligere' enn de fleste her...:D Vi har glatte ringer i gult gull som forlovelsesringer, med navn inngavert. Og før vi gifter oss, leverer vi dem inn og får bryllupsdatoen gravert inn (og sikkert pusset dem litt blankere), og bruker da altså de samme ringene som gifteringer...
Gjest Nivvy Skrevet 22. februar 2003 #12 Skrevet 22. februar 2003 Noen som har erfaring med rødt gull?
Nikki Skrevet 23. februar 2003 #13 Skrevet 23. februar 2003 Vi har enkle gullringer som forlovelsesringer, men skal kjøpe nye til bryllupet. Vi har valgt en ring som er i både hvitt og gult gull. Og min ring får da en diamant. Hva skal dere som kjøper nye ringer til bryllupet gjøre med forlovelsesringene? Vi har tenkt å sette de over på venstre hånd og smelte de til et smykke til vår første kjærlighetsbarn...
Montezuma Skrevet 26. februar 2003 #14 Skrevet 26. februar 2003 Mannen kjøpte ringer i tofarget børstet og blankt gull til forlovelsen. Når vi giftet oss, satt vi inn tre diamanter i hver av dem.
fruenge Skrevet 26. februar 2003 #15 Skrevet 26. februar 2003 Jeg er helt enig i at diamanter paser best i en ring som er fattet i hvitt gull. Hvis det ikke var for at jeg hadde en nydelig en stens en karats diamantring som jeg fikk av mine foreldre til 25 års dagen, hadde jeg valgt dette til forlovelsesring. Så derfor valgte jeg en alliansering med 5 diamanter fattet i platina. Platina ser ut om hvitt gull, men er den del bløtere. Min kjøre fikk da ikke forlovelsesring. Gifteringen er i gult gull helt enkel kraftig sak, som står litt opp fra fingeren. Problemet er som følger hvor skal forlovelsesringen sitte? Sammen med gifteringen i gult gull? Den kan ikke være sammen med enstenen pga den sliter på klørne så de nesten er "sagd" tvers over. Tenk på helheten jenter før dere velger ring. Hvor skal dere ha den, og sammen med hva? Hvis giftering og forlovelsesring skal på samm finger, er det da fint med gult og hvitt gull? Noen spurte om rødt gull, dette er nok litt mykere enn gult gull, det er det eneste jeg kjenner til om rødt.
tuji Skrevet 26. februar 2003 #16 Skrevet 26. februar 2003 Hvitt gull og diamant er pent, men minuset er at ringen må rhodineres på nytt opptil en gang i året. Det vil si at det legges på et nytt lag rhodium,, som er det metallet som får gullet blankt. HVitt gull i seg selv er egentlig litt grått. Det koster ca. 500,- å gjøre dette. Børstet/matt gull må også pusses opp, fordi det fort blir blanke striper i det. Derfor valgte vi glatte ringer i gult gull da vi forlovet oss, og vi brukte også disse ringene til gifteringer.
Liz Skrevet 26. februar 2003 #17 Skrevet 26. februar 2003 Vi har ikke forlovelsesringer. Som gifteringer har vi Saint Maurice ringer i gult gull. De er helt glatte. De er litt kraftige i "høyden" - dvs. de går litt mer ut fra fingeren om dere skjønner...... Var og hentet de i dag - og de var nydelige
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #18 Skrevet 26. februar 2003 platina er hardere enn hvit gull noe som gjor det bedre egnet for dyrbare stener som f.eks diamanter etc. STRENGTH. Platinum is a much stronger metal than gold, so much so that jewelers who work with it usually have special tools to accommodate it. Platinum heads are becoming popular for diamond solitaires because of their general strength, and while they are much more expensive than their white gold counterparts, they should wear longer. Platinum is also harder to scratch, so the jewelry does not need to be polished as often. However, one drawback is if you need repair work, you may find it more expensive, or find it harder to find a jeweler who does platinum repair on the premises.
tuji Skrevet 27. februar 2003 #19 Skrevet 27. februar 2003 Platina er toppers! Det kan være litt vanskelig å få tak i i Norge, men det er et edlere metall enn gull, og det er blankt i seg selv. Dermed slipper du å rhodinere ringene støtt og stadig. Men det er seff. dyrere enn gull. Sjekk ut eBay, der er det masse lekre forlovelsesringer i både gull og platina!
fruenge Skrevet 28. februar 2003 #20 Skrevet 28. februar 2003 jeg trodde faktisk platina var bløtere jeg, for det kom fort "bulker" i min forlovelsering som er i platina. Jeg har og ringer i hvittgull og synes ikke de er blitt så "bulkete" Men jeg har ikke greier på det, bare antar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå