Bente:) Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Blir det mye løping og uro under middagen ved en buffet??? Ser for meg at noen er på "farten" hele tiden.... Noen med erfaring?
Gjest Ballerina Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har ikke erfaring, men ei venninne med erfaring. Der hadde de buffet. Hun syntes det ble veldig rotete, og det var alltid noen som var borte for å finne seg mat slik at de aldri satt alle sammen samlet. Du får mer en MIDDAG ved en vanlig trerettes! Men det er jo opp til hver enkelt hva de synes er det rette! Vi skal iallfall ha treretters!
Bente:) Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2007 Du får mer en MIDDAG ved en vanlig trerettes! Men det er jo opp til hver enkelt hva de synes er det rette! Vi skal iallfall ha treretters! ← Hmm... Det er det min samboer mener også! Så jeg får vel høre på ham Frustrerende hvis man aldri får samlet alle ved bordet....
Kosemose Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Til en så høytidlig anledning ville jeg helt klart valgt middag/treretters som serveres ved bordet.
Mirabella83 Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Vi kom fram til samme konklusjon som de over: det blir ikke buffet på grunn av "rotet". Men jeg tror det kan komme litt an på hvor mange man er til middagen også. Vi får omlag 70 gjester, og det blir nok vanskelig å samle så mange hvis vi har buffet. Et annet argument kan jo være om man har serveringsfolk eller ikke. En buffet er enklere og krever færre servitører.
naley Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Vi skal ha buffet, vi er 100 i alder fra 0 til 95 år. Så for at alle skal få noe de liker ble det slik. Og vi vil ikke ha det for stivt, vet at elle kan ikke sitte rundt bordet hele tiden pga små barn. gjør ingenting om noen er rundt å går selv om noen synger eller holder taler, bare koselig.
Malama Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Ved buffet får du mer "rot" og "til og fra" ja. Ville ikke valgt det i et bryllup (men for dem som ikke ønsker det formelt og ikke synes det gjør noe, som dimmine, selvsagt helt iorden det) Buffet er greit til konfirmasjon og barnedåp og til 50-årsdag. (og alle klarer sikkert å sitte stille under tale/sang) Men jeg ville ikke hatt det i bryllup, pga flere taler/sanger og et ønske om litt mer "ro" over måltidet. Litt mer høytidelig. Så vi går for en tradisjonell tre-retters servering. (lokalet stiller med kokk og serveringspersonell, så vi trenger ikke tenke på om vi har nok serveringsfolk da)
Amygdala Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Vi skal også ha buffet. Samboeren min har bodd i Norge siden han var 2 år men er opprinnelig fra Filippinene og vi ønsker derfor å kunne servere både norsk mat og noe Filippinsk (og spansk). Vi fant ut at buffet var den enkleste måten å gjøre dette på. Jeg er heller ikke så veldig glad i den type tradisjonelle 3-retters maten. Vi velger buffet også fordi vi ønsker en litt mer uformell setting rundt bryllupet vårt. Kommer til å ha små runde bord istedenfor et langt/L-form/E-form eller lignende.
Chica Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Vi og kommer til å ha buffet. Jeg vil ikke ha noe høytidelig middag med rosa sanger og masse taler, og håper buffet blir en fin anledning til å unngå dette
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 (endret) Vi er helt bestemt på buffet. Ble det etter et 50-årslag vi var i, selv om vi ikke hadde gifteplaner da. Veldig god mat (regner med at vi bestiller fra samme sted, siden hans familie kjenner dem litt og får en god pris) og alle får noe de liker. Syns også det er helt greit at det blir litt mer uformelt. Orker ikke at det blir for stivt. Syns buffet er mer sosial mat. Regner uansett med at vi organisering mathenting i flere puljer. Og at vi tar det i to omanger f.eks., sånn at ikke folk blir gående fram og tilbake hele tiden under taler. Endret 13. februar 2007 av Frk Åberg
Gjest lillelou Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Vi går for tapasbuffet.For oss var det nemlig aldri noe alternativ å kjøre stiv treretters med rosa sanger og formelle taler,men det er vel mest fordi det er vår stil, andre liker det mer formelt. Har vært i flere bryllup der det har vært buffet,og det har aldri vært problemer med taler eller sanger,antageligvis pga profe toastmastere som var flinke til å annonsere når det kom innslag,sånn at folk fikk humpet seg tilbake til plassene sine med tallerknene.
tommeline Skrevet 13. februar 2007 #12 Skrevet 13. februar 2007 Mange her velger tydeligvis buffet fordi de ønsker litt mer uformelt, men det går fint an å ha taler/sanger etc selv om det er buffet. Har i alle fall vært i bryllup der det ikke var noe problem. Men da var det på en måte to runder da folk gikk og forsynte seg, var ikke lagt opp til at folk gikk fram og tilbake hele tiden. Da må toastmaster styre det hele litt mer.
Mrs B Skrevet 13. februar 2007 #13 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har vært i bryllup med både 3-retters og buffet. Vil absolutt ansefale 3-retters.. Er kanskje billigere med buffet, men mye ryddigere og kanskje litt stiligere med 3-retters?
marsy Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 avhenger av hva man liker selv... jeg liker veldig godt å bli servert, og har derfor valgt 3-retters. ingen av oss to har sansen for buffet. For noen er alltid oppe og forsyner seg under en tale. Vi har heller ikke tenkt å ha det veldig formelt. Jeg synes det avhenger mer av folkene og stemningen enn av maten.... For meg personlig er det mer stas med 3-retters, men det er min smak
Snippa Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 Jeg liker best buffet, så det skal vi ha.
momo Skrevet 14. februar 2007 #16 Skrevet 14. februar 2007 Vi hadde buffet i bryllupet vårt, grunnen var at mange av gjestene har forskjellige typer matallergi og det var en del barn i bryllupet. For oss var det stor suksee, var jo mye mer mat enn ved standard koldtbord. Til og begynne med styrte toastmaster det, sånn så vi ikke løp 50 personer opp samtidig. Og vi hadde taler og sanger og da satt alle ved bordet. Vi hadde ikke noe langvarige taler eller sanger da. Så jeg syntes det ikke ble rot, og har fått mye skryt i ettertid av mat og hvordan vi valgte og gjøre det.
Gjest niomi Skrevet 14. februar 2007 #17 Skrevet 14. februar 2007 Blir det mye løping og uro under middagen ved en buffet??? Ser for meg at noen er på "farten" hele tiden.... Noen med erfaring? ← Var i både "tradisjonelt" bryllup med hestesko/E-bordsetting og 3-retters, og i bryllup med småbord og buffet. Og jeg må si jeg likte det siste best. Ble mye mindre renn og uroligheter enn jeg hadde ventet, faktisk!
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #18 Skrevet 14. februar 2007 Jeg føler veldig for og ta buffet den gangen jeg kommer til og gifte meg, av den enkle grunn at jg er utrolig kresen og vil neppe sitte og pirke i maten fordi jeg ikke likte halvparten av det som var på 3-rettersn. Jeg spiser nemlig unormalt lite grønnsaker og poteter og er grusomt kresen og er en del ting jeg heller ikke tåler..
Gjest Svimle Skrevet 14. februar 2007 #19 Skrevet 14. februar 2007 Vi hadde buffet og E-bord, og hadde taler. Det ble ikke rot i det hele tatt, toastmaster styrte den første "runden". Han styrte også talene, og la inn introduksjon slik at gjestene satt pent ved bordet når talen ble holdt. Men dette avhenger nok litt av at toastmaster kan sine ting, og har faktisk mulighet til å lage slike fine overganger mens gjestene fikk forsynt seg ferdig og satt seg på plass. Forøvrig trenger ikke buffet å bli billigere enn middag. Buffeen i vårt bryllup ble dyrere enn hva 3 retters ville blitt (inkl drikke). Kommer nok helt an på hva buffeten inneholder!
Kykkelikokos Skrevet 14. februar 2007 #20 Skrevet 14. februar 2007 Kunne aldri tenkt meg buffet. Jeg synes ikke noe om å forsyne meg selv i et bryllup. Lange køer, og venting. Noen har kommet halveis inn i tallerkenen før sistemann engang har fått forsynt seg med det som kan anses som rester (Dette er selvfølgelig satt litt på spissen. De fleste har jo mer enn nok mat). Satser på at serveringen går radig for seg slik at alle får mat noelunde likt. Synes det er litt "flottere" med 3retters, og jeg gifer meg bare en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå