Mediocre Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Noen som vil dele noen klassiske stykker ? Har en del Vivaldi og Bach, men kom gjerne med forslag på dem også
aimee Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Kanskje litt dramatisk, men jeg elsker Mozarts Requiem. Er generelt glad i Mozart, synes han har mye flott musikk. Har du forresten hørt om Mozart-effekten? Det er visstnok sunn musikk også!
Gjest lillelou Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Bach: * sonatene for solo cello,for eksempel denne utgaven,eller Fourniers innspilling. * Goldberg-variasjonene, Glenn Gould (den seneste innspillingen er den beste) * Brandenburg-konsertene, for eksempel denne utgaven. * samtlige kantater, John Elliot Gardiner er en dyktig dirigent Mozart: * operaene, høyest hos meg står "Tryllefløyten", "Don Giovanni" og "Figaros bryllup" * klarinettkonserten, gjerne Sabine Mayers innspilling * klaverkonsertene, her er en superb boks * Requiemet Schubert: * strykekvartetter-og kvintetter * symfonier (jeg liker kanskje best nr.2) Beethoven: * 1,2,3,6 og 9.symfoni (egentlig alt sammen) * " Missa Solemnis" * ....egentlig kan man bare høre gjennom alt og være fornøyd en stor del av tiden. Brahms: *"Ein deutsches Requiem" * og ellers veldig mye fint,både symfonisk og kammermusikalsk sett. Puccini: * "La Bohème" * "Tosca" * "Madame Butterfly" * "Messa di Gloria" Verdi: * "Aida" * "Requiem" * Ellers setter jeg også pris på komponister som Purcell,Scarlatti, Händel og Mahler (men ikke 5.symfoni). Håper jeg kunne være til litt hjelp.
Mediocre Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2007 Kanskje litt dramatisk, men jeg elsker Mozarts Requiem. Er generelt glad i Mozart, synes han har mye flott musikk. Har du forresten hørt om Mozart-effekten? Det er visstnok sunn musikk også! ← Den har jeg ikke hørt om, sunn musikk? Det er iallefall balsam for sjelen min, får gåsehud Tusen takk for svar ! Du kom med mye fint Lillelou
kvinne_ Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 (endret) Bethovens symfonier er et must! Stravinskij og debussy liker jeg også veldig godt. Endret 13. februar 2007 av kvinne_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå