Gå til innhold

Hva er det med Vendela?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med ho Vendela?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1640451.ece

Først så sutrer og kritiserer hun en eller annen journalist for å ha skrevet noe stygt om de, og i neste avsnitt så gir hun sin svenske praktikant det glatte lag, og sier at hun helst vil ha snille, stille og veloppdragne filippinske praktikanter...

Videoannonse
Annonse
Gjest Leiababe
Skrevet

Hvis dette er et intervju som er gjengitt korrekt(og det kan man jo aldri vite..), synes jeg hun virker bra sutrete ja.

Skrevet

Synes hun virker som en oppegående dame jeg. Skal ikke forundre meg at de er offer for missunnelse nei. Hadde noen skrevet slik om min mann i avisen hadde jeg også reagert. Bra hun gir beskjed sier no jeg.

Gjest Vintersol
Skrevet

Jeg synes hun sutrer litt for mye... det er ikke første gangen det har kommet fram at hun ikke liker seg i Norge, og at grunnen er menneskene her!

Når jeg tenker på at dette kommer fra den samme kvinnen som, da ektemannen ble syk, ble støttet "i hue og ræva" av sine naboer, så må jeg bare riste på hodet.

Her har fremmede mennesker stilt opp for dem i en vanskelig situasjon, og i stedet for å være takknemmelig for hjelpen hun fikk da, rakker hun i etterkant ned på menneskene som hjalp henne!

Hva forventer hun egentlig? Forventer hun å bli behandlet som en superstjerne, eller vil hun bli behandlet som et vanlig menneske?

Er det ikke bra nok for henne her, er forholdene for små, hvorfor flytter hun da ikke til et sted som passer henne bedre?

Det er ikke alltid det er "alle andre" det er noe galt med, kanskje det er på tide at hun går litt i seg selv for å se hva HUN selv har gjort for å få det bedre?

Skrevet

Hehe, hvordan klarer dere å mene så mye om en person dere bare har sett omtalt i media? Eller kjenner dere henne? Da synes jeg i såfall dere skal ta opp det som plager dere med henne direkte i stedet for å skrive stygt om henne her.

Gjest Vintersol
Skrevet
Hehe, hvordan klarer dere å mene så mye om en person dere bare har sett omtalt i media? Eller kjenner dere henne? Da synes jeg i såfall dere skal ta opp det som plager dere med henne direkte i stedet for å skrive stygt om henne her.

Alt jeg henviser til har kommet fram i intervjuer hun har gitt, og som hun selv har bekreftet er riktig.

Skrevet
Alt jeg henviser til har kommet fram i intervjuer hun har gitt, og som hun selv har bekreftet er riktig.

Jo da, jeg kunne bare ikke dy meg. Jeg får vel heller holde meg langt unna diskusjoner som ikke er noe for meg. ;)

Skrevet

Det som ble skrevet av han journalisten var rimelig usaklig - det inneholdt ganske stygge karakteristikker av henne ("glamourmodell", vestkantfrue osv) og mannen (snyter på skatten, foreslår "dumme" ting for Venstre) uten at det egentlig kom fram noe med særlig allmenninteresse. Jeg er ikke noen stor tilhenger av verken Vendela, Venstre eller mannen hennes, men jeg skjønner at det er sårende når folk skriver sånn om en.

Å snakke stygt om praktikanten sin i et intervju synes jeg derimot er lite hensynsfullt, så om det er riktig gjengitt synes jeg hun burde tenkt seg om. Utover det har jeg ikke så mange meninger, annet enn at jeg hater den reklamen med moren og "håjet".

Skrevet

Etter at hun har bodd en årrekke i USA så skjønner jeg godt at hun synes forholdene her i landet er små, og at folk ikke er flinke til å backe hverandre opp. Det er både jantelov og misunnelse her til lands som du ikke finner der borte. Sånn er det bare. Men vi som har vokst opp her og kanskje ikke sett så mye annet, ser det antakelig ikke like godt.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å tro at journalisten fokuserer på akkurat det h*n ønsker, alt ettersom hvordan h*n velger å fremstille henne.

De tingene folk reagerer på kan jo faktisk være de hun egentlig snakket minst om under intervjuet? Og hvis journalisten da i tillegg vrir og vrenger litt, så får han intervjuobjektet til å fremstå akkurat slik pressen i det siste har fremstilt henne, og dermed hvordan folk etter hvert forventer at hun skal være.

Jeg tviler sterkt på at det er slik Vendela ønsker å fremstå. Ingen ville vel ønsket det? Pressen har enormt stor makt, og det er vi som gir dem den makten.

Skrevet

Hun er i hvert fall nordmann nok til å ilegge folkeslag generelle attributter... Misunnelige nordmenn og diskret filipinere.

Skrevet (endret)
Etter at hun har bodd en årrekke i USA så skjønner jeg godt at hun synes forholdene her i landet er små, og at folk ikke er flinke til å backe hverandre opp. Det er både jantelov og misunnelse her til lands som du ikke finner der borte. Sånn er det bare. Men vi som har vokst opp her og kanskje ikke sett så mye annet, ser det antakelig ikke like godt.

Enig i det.

Jeg er tilbøyelig til å tro at journalisten fokuserer på akkurat det h*n ønsker, alt ettersom hvordan h*n velger å fremstille henne.

De tingene folk reagerer på kan jo faktisk være de hun egentlig snakket minst om under intervjuet? Og hvis journalisten da i tillegg vrir og vrenger litt, så får han intervjuobjektet til å fremstå akkurat slik pressen i det siste har fremstilt henne, og dermed hvordan folk etter hvert forventer at hun skal være.

Jeg tviler sterkt på at det er slik Vendela ønsker å fremstå. Ingen ville vel ønsket det? Pressen har enormt stor makt, og det er vi som gir dem den makten.

Også enig.

Endret av Succubus
Skrevet

Amen.

Skrevet

Jeg liker henne ikke, mye pga en elendig innsats i hårfarge reklamen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...