Gjest kenneth Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 I.f.m. flytting må jeg anskaffe nye hvitevarer for vask/tørk. Da virker kombinertløsningen med vaskemasking og tørketrommel i ett som en genial løsning. Riktignok får man ikke vasket og tørket samtidig, men er det flere ulemper? Å slippe unna med én "kubikk" i stedet for to, virker jo fristende.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Vi har ei fantastisk AEG-kombimaskin som kosta rundt 10 000, er VELDIG nøgde! Ingen ulemper som vi ser, bortsett frå at tørkekapasiteten berre er halvparten av vaskekapasiteten (dvs. at ein må tørke full maskin i to omgangar).
Kykkelikokos Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Venninnen min kjøpte seg en relativt billig versjon av en slik kombimaskin. Den røk etter svært kort tid. Det begynte å lukte dårlig av alle klærne, og reperatørene greide ikke å fikse den. Enden på visa var at hun kjøpte seg en vaskemaskin som hadde skikkelig sentrifuge. Klærene hennes blir uansett så og si tørre etter vask, sier hun.
LilleBille Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Vi hadde en AEG Lavamat kombimaskin for lenge siden - og var strålende fornøyd. Riktignok var - som ¤Ronja¤ påpeker tørkekapasiteten mindre enn vaskekapasiteten - men en kombinasjon er strålende - om man ikke har god plass til to maskiner.
Malama Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Hmm, ikke kan vaske og tørke samtidig (selvsagt) og må tørke full maskin i to omganger? Dvs, at jeg må bruke den samme maskinen TRE ganger for å få vaska og tørka ei maskin med klær. Det hørte tidkrevende ut, når jeg vasker klær, så putter jeg dem over i trommelen, og setter på ei ny maskin (jeg har en tendesn til å vaske klær litt sånn i rykk og napp) Med en slik maskin kunne jeg antakelig bare brukt trommel i helga (en tendesn til at jeg kan rekke TO omganger i maskina mellom at jeg kommer hjem og det er kveld, men ofte ikke tre) og derved blitt enda mer rykk og napp enn nå. For meg hørtes ikke dette ut som en veldig god løsning. Setter trommelen oppå vaskamaskina, plassen der ville ikke blitt brukt til noe annet likevel, og kommer nok til å fortsette med det, høres det ut som...
Merneith Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har hatt en slik maskin på hybel. Det var jo greit, men jeg ville aldri kjøpt det selv. Grunnen til det er at tromlingen bare tar 3/4 av klærne, slik som mange har påpekt tidligere. Dette synes jeg var UTROLIG upraktisk. Jeg endte opp med å henge opp en halv maskin mesteparten av gangene. Alternativt så ble klesvask/tørk noen timers prosjekt. Prismessig ville jeg også vært litt skeptisk. Du betaler omtrent like mye for en maskin som for to, og i tilllegg varer den halvparten så lenge (pga dobbel slitasje).
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Du betaler omtrent like mye for en maskin som for to, og i tilllegg varer den halvparten så lenge (pga dobbel slitasje). ← Det med dobbel slitasje er ikkje heilt rett... Vår maskin har forventa levetid på 15 år. Dersom ein ikkje har plass til to maskiner er ei kombimaskin genial! Dessutan er tørkekapasiteten på 3 kg, og det hender ofte vi ikkje vaskar meir klede enn det, så då er det berre å sette på maskina på vask og tørk, og vips, etter 121 min kan ein ta ut ferdig tørka klede. For oss er kombimaskin himmelrik!
Gjest Fruktfat Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 bortsett frå at tørkekapasiteten berre er halvparten av vaskekapasiteten (dvs. at ein må tørke full maskin i to omgangar). ← en sånn hadde svigers og, den maskinen forsvant fort! tungvint. i tillegg er det jo det at om det er problemer med f.eks tørketrommelen, må hele maskinen inn til reparasjon...
Gjest Fruktfat Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 vi valgte da å ikke ha en sånn maskin, fordi det tar så lang tid (vasker alltid full maskin). har satt tørketrommel oppå vaskemaskinen. og som hos svigers, med 5 i familien, ble det jo vasket endel klær, og det som i utgangspunktet virket veldig smart ble fort bytta ut med en vaskemaskin og en tørketrommel som kan gå samtidig.
Susannah Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Hadde også sånn maskin på hybel, og var veldig misfonøyd med den. Tørket lite klær om gangen, rar lukt av klær... Endte med å ha klær hengende overalt i leiligheten i stedet, på dører, stoler osv., ettersom det ikke var noen plass til tørkestativ. Vil aldri kjøpe dette selv. Har forresten hørt om lignende dårlige erfaringer med slik maskin fra en venninne også.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Dersom ein styrer unna billig-maskinene slepp ein problem med rar lukt, osv.
Fru Biscuit Skrevet 13. februar 2007 #13 Skrevet 13. februar 2007 Nei, nei, nei! Ikke kjøp! Vi har akkurat vært gjennom et helt år med mas og kjas fordi vi var så dumme at vi kjøpte en kombimaskin... Riktignok kostet ikke maskinen 10 000 som Ronjas, men jeg synes da at man burde kunne forvente litt av en maskin til 8000 også Vår sved hull i klærne våre og det stinka røyk etter bare tre-fire måneders bruk. Da jeg klagde, fikk jeg beskjed om at maskinen måtte settes på et eget skylleprogram etter hver (HVER) bruk for å bli kvitt støv og lo. Dette programmet tok 45 minutter og hadde ingen funksjon utover det nevnte. Det stod ingenting om denne løsningen i bruksanvisningen. Det sier seg vel selv at jeg ikke var fornøyd med det svaret. Jeg fikk opphevet kjøpet og nå har vi to maskiner, én til vask og én til tørk. Vi er veldig fornøyde PS: maskinen var av merket UPO. Litt skittkasting der - he he
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 PS: maskinen var av merket UPO. Litt skittkasting der - he he ← Det er alltid lurt å holde seg til kjente merkevarer...
Gjest gurimalla Skrevet 16. februar 2007 #16 Skrevet 16. februar 2007 Vi har ei fantastisk AEG-kombimaskin som kosta rundt 10 000, er VELDIG nøgde! Ingen ulemper som vi ser, bortsett frå at tørkekapasiteten berre er halvparten av vaskekapasiteten (dvs. at ein må tørke full maskin i to omgangar). ← Vi har den samme og jeg er veldig fornøyd. Tørker aldri alt tøyet i trommel uansett så det er ikke noe problem at tørkekapasiteten er lavere enn vaskekapasiteten.
nallemaja Skrevet 17. februar 2007 #17 Skrevet 17. februar 2007 vi kjøpte en til 8000, husker ikke merket, men et veldig kjent et, og var veldig fornøyd i begynnelsen. Bruker trommelen svært sjeldent, men av og til når jeg har det travelt. MEN jeg er ikke fornøyd nå lenger. For det første som andre sier her, tørker den 3 kilo vått tøy, men vasker 7 kg... tungvint og tidkrevende, men greit siden jeg bruker tørkesnor mest. Men nå har jeg hatt den litt over ett år og trommelen tørker ikke ordentlig lengere. Vaske-delen er jeg svært fornøyd med, men tørkedelen er helt elendig. Jeg kommer til å klage å få den reparert, men ville helst hatt to maskiner hvis jeg kunne. Problemet vårt er at vi har kun et strømuttak, og for lav spenning(eller hva det heter) til å legge inn et til på samme rom...
Eve Luna Skrevet 20. februar 2007 #18 Skrevet 20. februar 2007 Nei, nei, nei! Ikke kjøp! Vi har akkurat vært gjennom et helt år med mas og kjas fordi vi var så dumme at vi kjøpte en kombimaskin... Riktignok kostet ikke maskinen 10 000 som Ronjas, men jeg synes da at man burde kunne forvente litt av en maskin til 8000 også Vår sved hull i klærne våre og det stinka røyk etter bare tre-fire måneders bruk. Da jeg klagde, fikk jeg beskjed om at maskinen måtte settes på et eget skylleprogram etter hver (HVER) bruk for å bli kvitt støv og lo. Dette programmet tok 45 minutter og hadde ingen funksjon utover det nevnte. Det stod ingenting om denne løsningen i bruksanvisningen. Det sier seg vel selv at jeg ikke var fornøyd med det svaret. Jeg fikk opphevet kjøpet og nå har vi to maskiner, én til vask og én til tørk. Vi er veldig fornøyde PS: maskinen var av merket UPO. Litt skittkasting der - he he ← Jeg har en UPO kombi maskin og er strålende fornøyd med den. Dette er første gang jeg hører om en eget skylleprogram som må brukes etter hver bruk. Det må ikke vi. Det som sto i bruksanvisningen er at den bør renses for lo 1 til 2 ganger i året. Vi har hatt den i 1,5 år nå. Renset det en gang for lo. Da må det være en produksjonsfeil hos akkurat din maskin. For når jeg væsker klær i min maskin så lukter det ikke svidd etterpå. Og denne maskinen er en av de som har høyest kapasitet for mengde klær. Den klarer faktisk å tørke en bunke med klær i en omgang. Jeg setter klær i kombimaskinen før jeg drar på jobb og morgen og stiller inn vask og tørk. Når jeg kommer hjem er klær vasket og tørket. Hadde jeg hatt 2 maskiner så hadde jeg måttet vente til jeg kommer hjem for å flytte klær i tørkemaskinen og ytterligere 2 timer for dem å bli tørre. Når du jobber lange dager er kombimaskin gull verdt.
Wonders Skrevet 25. februar 2007 #19 Skrevet 25. februar 2007 Nei ikke genialt . De fleste klær i dag klarer ikke trommelen alikevel. Krymper.
Kykkelikokos Skrevet 25. februar 2007 #20 Skrevet 25. februar 2007 Hvis du likevel ikke bruker tørketrommel fordi du mener at den krymper klærne, så er du vel heller ikke helt riktig person til å svare på spørsmålet heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå