Gjest *Magica* Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Et lite eksperiment bare: I krimbøker og -serier tas det stadig opp gamle, uløste saker. Og de involverte kan selvfølgelig spa opp et alibi for nettopp DEN dagen for fem eller ti år siden. Kan du? Hva gjorde du for eksempel den 13. februar i år 2000? Jeg har ingen anelse, men tror jeg nettopp hadde begynt å jobbe igjen etter en svangerskapspermisjon. Det var visst en søndag, antagelig var vi ute en tur. Uff, det hadde gått dårlig med alibiet...
Infinity Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har tenkt flere ganger at om noen rettet en mistanke mot meg så hadde jeg fått store problemer. Jeg trenger ikke gå så langt tilbake som til 2000. Neida, 14 dager er nok til at jeg ikke har peiling på hva jeg gjorde den dagen.
Linn3c Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Hihi, morosam tråd! 13.februar sat eg truleg og sløva framfor Tv'en til foreldra mine. Gjorde kanskje lekser? Gjekk jo på VK1 eg då... Eg hadde ikkje treft mannen min eingong på den tida.
Malama Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Du sier det var en søndag (følgelig ikke forelesninger eller shopping) Det var i februar (følgelig hverken ferie eller eksamenstid), mens jeg var student (bare hjelper meg å plassere det i tid og sted), og fortsatt singel (følgelig ikke på helgebesøk hos kjæresten jeg fikk senere på året, eller i de senere år, sammen med han jeg nå snakrt skal gifte meg med, bodd sammen i en del år og tilbrakt søndagene sammen) Skal vi se. Stor fare for at jeg med andre ord satt på hyblen min, chatta på internett, traff sikkert en nabo eller to når jeg laga mat på felleskjøkkenet, kanskje. Største sjangs for "allibi" ville derfor vært logg fra chattekanaler, men den pc'n jeg hadde på den tida er forlengst borte, og jeg har ikke tatt vare på de loggene akkurat... Hadde jeg funnet dem kunne jeg sagt hvem jeg chatta med, og lest meg frem til når og hva jeg spiste (slikt skrev jeg jo gjerne) og andre ting jeg måtte ha gjort. Men det kan jeg ikke. Nei. Jeg kan nok ikke gi noe alibi for 13. februar 2000. Det er for lenge siden, og en for vanlig dag til at jeg vet hva jeg gjorde på. Men jeg kan ved logikk finne ut hva jeg antakeligvis gjorde, men det er ikke SIKKERT. Jeg kan ha hatt besøk av en studievenninne, teoretisk sett. Eller sovet store deler av dagen. Men antakelig chatta jeg store deler av dagen på irc...
Titta Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Jeg tror faktisk at jeg kan ha vært på hyttetur. Husker hvertfall at jeg var på hyttetur en gang i februar, og det kan like gjerne ha vært den helgen som en annen. Om jeg ikke gjorde det aner jeg ikke hva jeg gjorde. Sikkert vanlig søndag med middagsbesøk og en tur ut til mine besteforeldre.
Gjest sitrus Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Oj. På den tiden jobbet jeg bare, og bare deltid. Av og til søndager, så kanskje jeg var på jobb? Hvis ikke vil jeg tro jeg bare satt hjemme på hybelen, gikk en tur hvis det var fint vær, eventuelt var bakfull, eller kanskje jeg var på besøk hos foreldrene mine. Hvis jeg finner progrmmet for cinemateket våren 2000, kan det hende jeg kan komme på at jeg var på kino om kvelden.
Gjest gjesta Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Et lite sidespor ... I forbindelse med en kriminalsak så spurte politiet folk i nærmiljøet hvor de hadde vært en aktuell dag/periode. Dette var ca en uke etter hendelsen. Jeg og ekssamboer ble forhørt i hvert vårt rom. Vi hadde begge vært i samme by, men hos ulike folk
Arkana Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Da var jeg i England og siden det var siste semester på studiet mitt satt jeg etter all sannsynlighet på universitet og skrev på bachelor-oppgaven min. Siden den dagen var en søndag betyr det også at jeg etterpå spiste en rask middag hjemme før jeg dro på pub quiz med 5-6 venner (som alle kan bekrefte mitt alibi ) resten av kvelden.
liv Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Det var vel morsdag så da var jeg hjemme hos ho mor Det var forøverig det året jeg bodde i Trøndelag så det kan hende jeg satt på toget/flyet tilbake, men jeg vet jeg var hjemme den helgen! Tror jeg tok natttoget natt til mandag da.
Gjest gjesta Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 hadde det vært 13 Februar 2001...så hadde jeg husket det bedre men i 2000 tja jeg lurer faktisk på om jeg kan ha vært oppe ved Saudafjorden da
Snil@ Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Denne dagen husker jeg veldig godt, da lå jeg nemlig på sykehuset med en nyfødt sønn i armene mine . Så min mellomste sønn har bursdag i dag. GRATULERER MED DAGEN GUTTEN MIN Det er en dato jeg aldri kommer til å glemme, men hadde du spurt om en annen dato hadde jeg nok måttet meldt pass. Husker jo knapt nok hva jeg gjorde forrige uke.
Hobgoblin Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Den helgen var jeg antagelig hjemme hos familien pga bursdag. Og siden det var søndag, satt jeg sikkert i sofaen og gjorde ingenting, alternativt spilte dataspill. Og så tok jeg sikkert toget tilbake til studiestedet på kvelden. Men huske akkurat hva jeg gjorde? Ingen aning...
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 (endret) Et lite eksperiment bare: I krimbøker og -serier tas det stadig opp gamle, uløste saker. Og de involverte kan selvfølgelig spa opp et alibi for nettopp DEN dagen for fem eller ti år siden. Kan du? Hva gjorde du for eksempel den 13. februar i år 2000? Jeg har ingen anelse, men tror jeg nettopp hadde begynt å jobbe igjen etter en svangerskapspermisjon. Det var visst en søndag, antagelig var vi ute en tur. Uff, det hadde gått dårlig med alibiet... ← Jeg tror vi hadde praksis i forbindelse med studiet jeg holdt på med på det tidspunktet. Så enten var jeg deltakende observatør i en bedrift, eller så holdt vi på å skrive rapport. Må si jeg imponerer meg selv litt - men så skal det ikke mer til enn å kontekstualisere det hele. Bare ikke spør hva jeg gjorde på fritiden, så kan jeg resonnere meg frem til noe Edit: nei, søren, det var jo en søndag sier du. Da satt jeg sikkert hjemme foran pc'en... Endret 14. februar 2007 av *Snart medlem*
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 Da gikk jeg i andreklasse på videregående. Lå vel i sofaen og leste hjemme hos foreldrene mine, tenker jeg. Grudde meg til en ny skoleuke. Prøvde å venne meg til en ny tilværelse som rødhåret på den tiden. Hadde nok babyhud den dagen også, siden jeg nylig hadde brukt et gavekort på hudpleie jeg hadde fått til jul. Hadde nok vært ute og gått på ski tidligere på dagen, og muligens spist middag hos besteforeldre.
Anglofil Skrevet 14. februar 2007 #15 Skrevet 14. februar 2007 Skal vi se.(..) Jeg var 13 år (fylte 14 år det året), gikk i 8. klasse på ungdomskolen. Dem gamg var jeg nettopp blitt konkurranseaktiv, så det er stor sannsynlighet for at jeg var på et stevne eller noe slikt. Mvh Yvonne
Gjest prestekrage Skrevet 14. februar 2007 #16 Skrevet 14. februar 2007 Det var vel morsdag så da var jeg hjemme hos ho mor . ← Dersom Liv har rett i at det var morsdag vet jeg at jeg var på besøk i hjembyen (bodde i nabobyen på den tiden).. Her kunne jeg fortelle min mor og min mormor at de skulle bli bestemor og oldemor... Når gikk det endog ikke sånn. I mai døde min mormor- og i juli døde babyen (i magen min)...
Gjest Tessmira Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 Oi, har rett å slett ikke peiling på hva jeg gjorde den dagen. Noen ganger (oftere og oftere) husker jeg ikke hva jeg har gjort for 2-3 dagen siden en gang Så hadde nok ikke kunnet bidratt med mye i en slik sak..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå