Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal bestille linser fra lenses4net, to 90-pack med dagslinser til 609 kroner tilsammen.

Men etter å ha skummet igjennom kjøpsvilkårne er jeg fortsatt ikke klokere. Må jeg betale fortollingsavgift, eller ER 609 kroner det jeg kommer til å betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til akkurat denne siden, men det virker som om det generelt er mye forvirring rundt moms, toll osv.

Hva du mener med fortollingsavgift vet jeg egentlig ikke, men slik reglene er må du betale moms på 25% for alle varer som koster over 200 kroner. Det vil si at du må plusse på 25% av totalsummen på varene dine og frakten.

Sannsynligvis får du dette i posten og Posten fikser da papirarbeidet for deg. Da får du en lapp i postkassen med summen du må betale, inkludert Postens avgift på 90 kroner for å gjøre dette arbeidet.

Du betaler altså først for varen i nettbutikken og deretter for momsen (og Postens avgift) når du henter pakken på ditt lokale postkontor.

Skrevet

Momsen er allerede inkludert i prisen.

Hadde vært kjekt om noen som har bestilt fra siden kunne fortalt hva som skjedde...

Gjest -eline-
Skrevet
Hei, skal bestille linser fra lenses4net, to 90-pack med dagslinser til 609 kroner tilsammen.

Men etter å ha skummet igjennom kjøpsvilkårne er jeg fortsatt ikke klokere. Må jeg betale fortollingsavgift, eller ER 609 kroner det jeg kommer til å betale?

Er det ikke lagt på 39 kr i dette allerede? Blir i hvertfall lagt på automatisk når jeg bestiller, du ser det når du går til betaling. Dvs du betaler linseprisene + 39 kr, da er moms inkludert.

Skrevet
Er det ikke lagt på 39 kr i dette allerede? Blir i hvertfall lagt på automatisk når jeg bestiller, du ser det når du går til betaling. Dvs du betaler linseprisene + 39 kr, da er moms inkludert.

Okey, takk for svar begge to :)

Får bestille, virket jo billig der.

Skrevet

Beklager at jeg uttalte meg om en side jeg ikke har greie på , ser jo nå at den er ganske "norsk", med norske priser og inklusiv moms. Sorry!

Skrevet

Er det ikke slik at alle varer over 200 kr må fortolles? Eller gjelder det bare cder og filmer? Jeg vet at bøker er tollfritt...

Skrevet
Er det ikke slik at alle varer over 200 kr må fortolles? Eller gjelder det bare cder og filmer? Jeg vet at bøker er tollfritt...

Jo du har rett i at varer over 200 kroner på betales moms for. Les gjerne mer om netthandel og momsregler på www.billigbeauty.com

Skrevet

På min faktura fra dette firmaet står følgende:

Linser kr. 316,-

Fortollingsgebyr 31,45

Moms 25% 86,86

SUM 434,31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...