Milo Minderbinder Skrevet 21. februar 2003 #21 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg er sjeleglad for at jeg ikke liker fotball. Det hadde vært helt forferdelig om jeg likte det.......jeg mener....det er jo så forbannet kjedelig. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 21. februar 2003 #22 Del Skrevet 21. februar 2003 *rekke opp hånden* Jeg kjenner meg heller ikke igjen. 1. Sambo finnes ikke sportsinteressert. 2. Oppfører han seg litt rart, sitter jeg ikke og grubler på hvorfor. Han må plent finne seg i å bli stilt tusen spørsmål om hva som er galt. 3. Vil han ikke snakke, må han snakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 21. februar 2003 #23 Del Skrevet 21. februar 2003 Kjenner meg ikke igjen.. Kjæresten ser fotball, men har ingen favorittlag så han blir ikke sur eller gretten om noen taper, Jeg derimot, er det værre med...... Jeg blir ganske så sur om favorittlaget mitt taper........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #24 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg er litt på linje med @lfa. Min kjære sier at det er derfor vi alltid kommer til å være sammen : når noe plager MEG maser jeg om det og når noe plager HAN maser jeg sannelig om det også. Lite får være usagt hos oss. Men jeg synes historien beskriver forskjellen mellom kjønenne ....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 21. februar 2003 #25 Del Skrevet 21. februar 2003 Ja, mener jeg så den på Snikk Snakk. Men go' allikevel. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 21. februar 2003 #26 Del Skrevet 21. februar 2003 REKKER OPP HÅNDEN!!!! Kjenner meg heldigvis ikke igjen i denne situasjonen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Emilia~ Skrevet 21. februar 2003 #27 Del Skrevet 21. februar 2003 Kjente meg ikke helt igjen her, nei. Det er vanligvis JEG som spör "Hva er galt?" og får svaret "Ingenting!" i to dager för gjennombruddet kommer. Han skal analysere absolutt alt på egenhånd, og så får jeg servert forskningsresultatene i ettertid...Trenger jeg nevne at den forskningen aldri ville blitt godkjent av noen offentlig instans? Det er vel heller sjelden at den resulterer i en konklusjon som jeg skjönner noe av. Når det gjelder sutring over fotballresultater, tar jeg meg av det her i huset. For de som måtte lure, så er det ganske flaut å forklare for TV-reparatören hvorfor du har knust fjernkontrollen bare for at Arsenal har tapt UEFA-cupen.... Dyrt blir det også! Dette til informasjon til dem som måtte ha et lidenskapelig forhold til sport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2003 #28 Del Skrevet 22. februar 2003 Kjenner meg absolutt ikke igjen. Rekker opp hånden min jeg!!!!!!!!!!! Forskjell på både kvinner og menn vet dere! Heldigvis............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2003 #29 Del Skrevet 22. februar 2003 Selv er jeg ikke på linje med Alfa, for jeg tvinger ikke folk til å snakke, om de ikke vil det selv. Dette forholdet blir nok for masete for mannen din etterhvert ja.......................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 22. februar 2003 #30 Del Skrevet 22. februar 2003 gjest, vet du hva? Enkelte mannfolk, de MÅ mases på, og de trenger det også, og anser det ikke som masete, de bare "tørr ikke" snakke om det før det er mast på, for da "må de", på en måte. Forøvrig: hadde fotballlaget tapt, så hadde jeg VISST hva som plaga ham (for jegser kampene sammen med ham om det er hjemmekamp, og hører dem på radio om det er bortekamp (jeg ville ikke likt meg på supporterbussene sier han, og det har han nok rett i) så jeg vet da resultatet... Og om han er stille og "rar", så spørr jeg hva som plager ham. Får vite at det er "ingenting" i mange tilfeller. Men, ta ham med vekk fra det han sitter og er "sint" på (blir sint på småting han, når noe plager ham) og ta en skikkelig prat, så kommer det frem hva som plager ham (mer "dyptgående" enn at Brann taper da, det har vi jo måttet venne oss til at de gjør...) Så jeg rekker opp hånden. Jeg kjenner meg ikke igjen. (vår tilfelle ville innebært muligens tårer fra meg ja, men aldri om jeg hadde fått gråte meg i søvn uten at han brydde seg, han passer på, trøster meg. og ja, når jeg har grått, det er en av de gangene vi skikkelig prater ut sammen. (dumt at jeg må gråte så mye, men det er en annen sak, jeg er lett sånn)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. februar 2003 #31 Del Skrevet 22. februar 2003 *rekker opp hånda* her er det omvendt - jeg er både sportsinteressert og fraværende til tider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. februar 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 23. februar 2003 Og en gang til - dette handlet egentlig ikke om sport... men det er greit... Hvis alle her oppriktig hevder at menn snakker og analyserer og tolker alt vi jenter sier, snakker det i hjel med kompiser etc. Da har dere spesielle menn. Og hvis ingen her inne tolker, analyserere, snakker venninnene våre ihjel med å fortelle om hva våre respektive menn gjør etc. da er dette en samling av svært uvanlige kvinner. Da er brukerne på KG et særdeles uvanlig snitt av Norges befolkning. Spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. februar 2003 #33 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg sitter på mine hender og nikker gjenkjennende Og selv om jeg vet at det er slik, går jeg i masefellen gang på gang på gang på gang.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. februar 2003 #34 Del Skrevet 23. februar 2003 Tusenfryd: Jeg vat at han ikke snakker alt ihel med sine kompiser, men jeg har aldri snakket alt i hel med mine venninner heller. (Kanskje fordi jeg aldri har hatt så nære venninner) Derrimot, så snakker jeg det meste i hel med HAM: (han snakker ikke like mye med meg, men nok til at vi vet hva som plager hverandre) Jeg så ikke på dette som noe om sport, men om å skjønne hva som plager hverandre, om å få tak i hva som ligger under at den andre er "rar". Og ALDRI ville jeg grått meg i søvn i dette forholdet (men ja, med min eks kan jeg si at jeg har gjort det). Når min kjære er "rar", så tar jeg en prat med ham en plass ingen andre ser eller hører oss (soverommet er mest brukt, der er det stille, ikke lytt fra naboen, og vi føler oss begge trygge). Når jeg er "rar", så gjemmer jeg meg somregel under pleddet, inn i et hjørne, låser meg inne på badet, eller noe slikt, og så kommer han og henter meg, og tar meg med inn på soverommet, under dyna, og der kan vi snakke sammen, etterhvert når jeg har roet meg ned.. Så jeg kjenner meg ikke igjen i at vi rett og slett ikke finner ut av det. Jeg kjenner meg igjen i at han ikke sier så mye, men om jeg bare 2behandler ham rett", så får jeg vite hva som plager ham likevel. (Og som jeg skrev, noe så "uvesentlig" som fotball ville det aldri være, for jada, han er "rar" da også, men jeg vet da sannelig hvorfor! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 23. februar 2003 #35 Del Skrevet 23. februar 2003 Og en gang til - dette handlet egentlig ikke om sport... men det er greit... Hvis alle her oppriktig hevder at menn snakker og analyserer og tolker alt vi jenter sier, snakker det i hjel med kompiser etc. Da har dere spesielle menn. Og hvis ingen her inne tolker, analyserere, snakker venninnene våre ihjel med å fortelle om hva våre respektive menn gjør etc. da er dette en samling av svært uvanlige kvinner. Da er brukerne på KG et særdeles uvanlig snitt av Norges befolkning. Spennende. Nei, verken jeg eller mannen tolker, analyserer eller snakker vennene våres ihjel Men har en del venner som er slik, og mest jentevenner ;-) Vi er dønn ærlige og åpne. Merker den ene at noe som kanskje skurrer, blir det konfrontert med en gang. Og så prøver vi ikke å spille et "spill", slik jeg føler mange gjør. Eks: "Nå har h*n ikke sendt meg en melding på fem dager. Å g**! H*n er ikke forelsket i meg lenger! Nå skal jeg ikke snakke med h*n før h*n sender melding/ sier unnskyld/sier 'jeg elsker deg' 500 ganger på rad" Tror ingen, ikke oss to eller andre i våres omgivelser, har noen problem med å forstå hvordan vi føler og hvorfor vi føler det slik. Er vi sinna, så er vi sinna og sier ifra hvorfor. Er vi lei oss, så snakker vi om det. (Ok, teit klisjefrase den siste, men dere forstod hva jeg mente) For oss er kommunikasjon det viktigste i et forhold. Og god kommunikasjon får man ved at man (lærer seg å) lese hverandre bra, og ikke minst ved å være åpne og ærlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. februar 2003 #36 Del Skrevet 23. februar 2003 En annen liten ting.. Dere som har vist denne til en gutt som mente den var bra, passende, troverdig, mye sant i, og alt det der... har dere tenkt over at gutter antakelig ser på dette som NETTOPP å handle om fotball, og jenters evne til å ikke skjønne hvor viktig fotball er? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå