Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Registrerer at landet står på hodet, "guttene våre" pryder tabloid forsidene.

Og jeg føler meg helt utenfor.

Jeg tenker: ja, det er imponerende med mennesker som har talent for noe og som i tillegg er så vanvittig målrettet, de ofrer masse, de sliter og pisker seg framover med det ene målet for øyet: De vil bli best til å gå på ski. Best når det gjelder!!

Jeg skulle ønske jeg hadde tilnærmet samme drivkraft og "tæl", men jeg syns også det er ganske meningsløs ressursbruk. Ikke er heltene representanter for sunn livsførsel heller. Tvert i mot. Og de lever etter enormt egoistiske regler. Det må de hvis de skal bli best.

Også vinner de. Og norge står på hodet. "Vi vant"!! Jeg henger ikke med. Jeg har ikke vunnet noe som helst. JEg skjønner at Thommas er glad, markedsverdien hans stiger, han får lønn for strevet, han har ikke gjennomgått dette blodslitet og alle forsakelsene til ingen nytte . han er best til å gå på ski når det gjelder! Men hva betyr det for deg og meg?

Jeg beklager alle dere som blir sinte på meg nå. Jeg er ikke en ond person, jeg har bare ikke sansen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!

Jeg har maks sett en innspurt i ny og ne på tv - tror ikke det kvalifiserer til VI, jeg heller.

Skrevet

Og.. Hvor mange sier "Vi" når resultatene er dårlige? "Vi tapte!"? Neida, da er det "De"....

Skrevet
 Jeg skulle ønske jeg hadde tilnærmet samme drivkraft og "tæl"

Hadde ikke trengt "tilnærmet" en gang jeg - hadde holdt med en brøkdel av drivkraften - så hadde jeg hvertfalla orka å rydde litt.......men - men -

hybelkaninene trives de da... :roll:

"Vi" i denne sammenheng er vel Norge. Og så lenge de representerer Norge som VI er en del av - så blir det slik. Vi vant - seier'n er vår.

Dette gjelder vel ikke bare innen idretten - men hva når VI vinner Melodi Grand Prix?? Da er det VI som vinner........... :hoppe:

Jeg får med meg det meste av sport jeg.........har bestandig vært sportsinteressert selv om det har avtatt litt med åra. Men uansett - jeg synes det er gøy nå VI vinner jeg......... så "dum" er jeg. :ler:

Skrevet

Er like dum, jeg, usikker.

Hurra - vi vant!!!!

Skrevet

Nasjonalfølelsen er da viktig når det gjelder så mangt da! Hva med at VI vant krigen... ? Uten denen føleslen av å stå sammen om noe hadde det vært lite poeng i nasjonale grenser vel...?

Gjest Embla s
Skrevet

Dette gjelder vel ikke bare innen idretten - men hva når VI vinner Melodi Grand Prix??   Da er det VI som vinner........... :hoppe:  

Jeg får med meg det meste av sport jeg.........har bestandig vært sportsinteressert selv om det har avtatt litt med åra.   Men uansett - jeg synes det er gøy nå VI vinner jeg.........   så "dum" er jeg.  :ler:

Jeg har ALDRI vunnet GP!! :wink:

(men jeg vant litt i Curling, du vet.. var det i forfjor? det var litt gøy da :oops: .. )

Jeg vil virkelig ikke fornærme noen med inlegget mitt, og syns slett ikke dere som soper "vi vant" er dumme. Er kanskje litt misunnelig, føler meg litt sær, sur og uttafor!

Det er bare jeg som ikke ser verdien av at noen går fortest i verden på ski!

Og med skam å melde: det er litt forskjell på å vinne over en beleirer i krig kontra vinne en 8 mil, eller :blunke:

Kos dere med resten av VM, jeg gleder meg på deres vegne!

Skrevet

Se også at nyhetene bruker 10 minutter på et skirenn, før vi går til overskriftssnutter som krig i verden etc.

Jeg ser av og til på sport. Jeg synes det er moro når nordmenn lykkes. Men det er sport og idrett. Og det er ikke alle som synes det er høyere kvalitet på at andre går, enn å trimme selv.

Gjest sexysadie
Skrevet

jeg føler meg egentlig alltid litt utenfor når WM diskuteres fordi jeg følger ikke med, fikk bare med meg at Alsgaard vant. Hvem som ellers fikk medalje aner ikke jeg.

Så jeg vandt ikke iallfall

Skrevet

Jeg følger aldri med på slikt, og jeg kan ikke si at det bryr meg noe særlig. Selvfølgeligvis er det fint at vi vinner, men jeg er ikke så opptatt av at vi skal være bedre enn andre.

Skrevet

Jeg elsker sport og er nærmest "flasket" opp med skøyte- og skiløp, og gleder meg stort når Norge vinner. Faktisk så synes jeg det er kjempespennende å se på - men må medgi at VM iår har jeg ikke hatt tid til å følge med på.

Men skulle gjerne hatt fri og vært hjemme i disse dager, ja.

Skrevet

At jeg selv kommer meg avgårde på trening, fjelltur eller spasertur er en veldig mye viktigere opplevelse for meg enn: VI VANT.

At verdenssituasjonen er spent er mye viktigere enn at VI tar gull og burde således vies mye større oppmerksomhet i nyhetsendinger, aviser osv.

Dessuten er jeg helt enig i at når de vinner er det VI som vinner, men når de taper da er det DE.

Men da Bobbysocks vant Grand Prix (ca 100 år siden) da vant VI.

:ler:

Skrevet

Yay, vi vant! Hm? *litt borte her* Jeg begynne å følge med, er så treg på slikt. :ler:

Gjest Zalomine
Skrevet

For meg er det "vi" som vinner og "vi" som taper, jeg skiller ikke på det nei. Når det gjelder "Norge" så er det "vi", enten det går ene eller andre veien.

Så VI vinner på ski, VI vinner GP, VI vinner fotball (og taper alle disse tingene misnt like ofte)

Men mer "lokale helter", da anser jeg det som "de", enten de vinner eller taper. Anser ikke f.eks Brann som "vi", til tross for at jeg hopper opp og ned på tribunen under nesten hele kamoen (og ikke BARE fordi jeg fryser :P) Sånn sett mer "involvert" i oppgjøret der, men anser det som "dem" likevel. Men om landslaget vinner, da vinner "vi", ja. Slik er jeg.

Skrevet

Jeg er akkurat slik som deg, Fredagsbarn (bare at jeg holder med Vålerenga, og ikke Brann). :D

Det er kanskje litt latterlig å bli så til de grader engasjert i en lek, men herregud så deilig det er!

• 2 uker senere...
Skrevet

Helt enig ,Starya...'Vi vinner'...og 'De' tapte...Meningsløst,spør du meg. Om det bare hadde vært begge veier ('Vi' tapte og 'vi' vant!)...Det er selvfølgelig nyanser i hva man snakker om her...Er man med på et lag..eller medlem i et idrettslag som taper/vinner kan man snakke om 'vi',synes jeg... :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...