Iset Skrevet 20. februar 2003 #1 Skrevet 20. februar 2003 Jeg hadde ikke tenkt på å ha bryllupsgjester til kaffe, har ikke hatt noen venner som har hatt det... men jeg kunne absolutt tenke meg å ha det, da vi ikke har råd til å ha alle vennene våre til middag, kun familien og NOEN av vennene. Men hvordan går dette for seg? sikkert dumt spørsmål :oops: men jeg er helt blank på dette området. (er jo enda lenge til vårt bryllup da). har dere middagen først, og så kaffe og kaker rett etterpå? skifter dere først eller har dere på dere brudekjole og alt? kunne noen gitt meg en "veilidning"? klem Iset
Susie Skrevet 20. februar 2003 #2 Skrevet 20. februar 2003 Heisann:) Vi skal ha de nærmeste til middeag, og venner til kaffen. Vi har beregnet 3,5 timer til middagen, så kaffe gjestene kommer når den er ferdig. (kl 20) Da er det kaffe og avec. Så er alle sammen med på festen etter på. Da blir det dans og bar, med et par underholdningsbidrag.. Dette har jeg vært med på selv i flere bryllup. Fungerer kjempe fint :D
Iset Skrevet 20. februar 2003 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2003 takk for svar:) men skal du ha på deg brudekjolen hele kvelden? jeg er ikke sikker på hva folk pleier å gjøre her, når det gjelder klesskift. jeg vil helst ha brudekjolen på lengst mulig, det er jo kun denne dagen jeg får ha den på Iset
Karoline Skrevet 20. februar 2003 #4 Skrevet 20. februar 2003 Jeg hadde kaffegjester, og hadde brudekjolen HELE kvelden! Klart du skal ha på deg den, hva ellers skal du ha på deg? Så vidt jeg vet er det vanlig å ha på seg brudekjolen hele dagen/kvelden, her i landet ihvertfall. Mulig det er vanlig å skifte hvis man skal rett på bryllupsreise, men ellers forblir kjolen på til dere kommer dit dere skal tilbringe bryllupsnatta.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #5 Skrevet 21. februar 2003 Vi hadde middag ca.15.30 og kaffegjestene var bedt til ca. kl. 19.30. Anbefaler deg å beregne god tid til middagen slik at du er sikker på at den er ferdig når kaffegjestene kommer. Veldig dumt dersom de må stå i gangen og vente til middagen er ferdig!!! Jeg la vekt på å ta imot de som kom til kaffe og ønske dem velkommen slik at de ikke følte seg "bortkomne". Kaffen blir gjerne ganske umiddelbart etter middagen, men det tar alltid litt tid å rydde bort bordene (dersom dere har kaffen i samme lokale som middagen), og en del av gjestene vil gjerne skifte klær etter middagen (de som har bunad skifter ofte dersom det skal være dans senere på kvelden). Jeg hadde absolutt brudekjolen på hele kvelden!!! Tenkte aldri på noe annet! Er man prinsesse for en dag, så må man virkelig nyte det fullt ut!!!! vanlige finkjoler får man da alltids brukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå