Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk anbefalt Exuviance av en ivrig hudpleier. Liker produktene kjempegodt, har fått veldig fin, glatt og myk hud av de.

De eneste er at kremene på en måte "smuldrer" av, dvs, må bruke veldig lite og massere godt inn for at ikke de skal smuldre av. Altså, gnikker litt på huden etterpå, og kremen smuldrer av. Dette er jo definitivt ikke så positivt under sminke. Den trekker liksom ikke ordentlig inn? Er vant til at man stort sett kan pøse på med krem og den likevel går inn i huden. Får som sagt myk og fin hud av produktene, er bare dette som er problemet.

Noen som har erfaringer? Bruker Evening Restorative Complex og fundamental multi-protective day cream + rense og ansiktvann.

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg har samme erfaring. Har to krukker stående som jeg knapt bruker av den grunn. Tipper det er solfilteret i dagkremen som gir den effekten. Nattkremen er ikke like ille, og hudpleieren sa jeg kunne bruke den på dagen også. Men jeg synes altså ikke den gir nok næring til huden, heller. :forvirret:

Skrevet

Æsj! og jeg som hadde tenkt å prøve det merke når jeg nå var ferdig me mine dermalogica produkter :sur:

Skrevet
Jeg har samme erfaring. Har to krukker stående som jeg knapt bruker av den grunn. Tipper det er solfilteret i dagkremen som gir den effekten. Nattkremen er ikke like ille, og hudpleieren sa jeg kunne bruke den på dagen også. Men jeg synes altså ikke den gir nok næring til huden, heller. :forvirret:

Hmm, det var jo ikke akkurat lovende nei. Jeg synes faktisk nattkremen er verre på avskalling enn dagkremen. Rart at produsenten ikke har reagert? Tror likevel jeg gir serien en sjanse, som sagt blir huden ellers veldig fin. Og med så lite krem man kan ta på før det skaller av er den jo kjempedrøy. *se lyst på livet*

Skrevet

Jeg har også opplevd det med samme krem (Evening Restorative ..osv..), men har ikke samme problemet dersom jeg bruker den med en fuktighetsgivende olje under. Da fungerer den i alle fall veldig godt om natten for min del :)

Skrevet

Jeg bruker selv Evening Restorative Complex og fundamental multi-protective day fluid. Har aldri merket noe til problem med avskalling... Er ikke produktene dine som er blitt oppbevart feil eller er for gamle før du kjøpte dem da?

Skrevet

Jeg har merket det når jeg har vært for ivrig med nattkremen. Har ingen problemer med den andre.

Skrevet
Jeg bruker selv Evening Restorative Complex og fundamental multi-protective day fluid. Har aldri merket noe til problem med avskalling... Er ikke produktene dine som er blitt oppbevart feil eller er for gamle før du kjøpte dem da?

Det kan jo være, håper egentlig det for Exuviances del.

Gjest Deception
Skrevet

Rart at det også skulle gjelde mine produkter.... Hudpleieren virket å være klar over problemet, forresten. Hun sa at dagkremen var verst pga. solfaktoren. Jeg har hatt to krukker av øyenkremen, og begge to har jeg hatt dette problemet med. Jeg tror nesten det er silikon som forårsaker trøbbelet. Jeg har i hvertfall mistet lysten på Exuviance etter dette. :forvirret:

• 7 måneder senere...
Skrevet

Jeg har ikke prøvd exuviance, men har brukt MD siste åra, og kjenner igjen det om smulete kremer... Både øyekremen (moisture defense) og solkremen begynner å smuldre hvis du har på litt mye, eller skal smøre ett lag til senere på dagen - uten å ha renset huden om igjen... Men ellers er de bra. :jepp:

Skrevet

Joda, jeg har også opplevd smuldringen!

Kun med fundamental multi-protective day cream og øyekremen. Sistnevnte bruker jeg nå kun på kvelden. Jeg har flere av de andre kremene, som fungerer helt fint. Foundation er også helt suuuper!

Jeg synes ikke kremene er verdens deiligste å smøre på seg, men det er iallefall dette merket som har klart å forbedre huden min. Nesten helt slutt på urenheter, og huden har sluttet å flasse :)

Skrevet

Verdens beste foundations iallefall.

Den smuldrer ikke på meg ,men det gjorde nattkremen.

Skrevet

Jeg har ikke problemer med at de skaller av. Jeg elsker Exuviance.. Etter jeg begynte med det etter å ha prøvd mye , Så har huden blitt mye finere og mye bedre..! Jeg har rens,ton ,dagkrem og nattkrem og ansiktsmasken. Ansiktsmasken skal til vist du vil få best resultat sa hudpleieren , vist du kan bare kjøpe 4 produkt så skulle du bytte ut toningen med ansiktsmasken for den var viktigere. Men du kan sefølgelig bruke begge deler også. etter jeg begynte med masken har jeg sett bedre resultat. Det er den gele masken som du kan rive av .

Gjest Gjest_Ann_*
Skrevet

Problemet med Exuviance er at de fleste smører på for mye, derfor "smuldrer" kremen av. Det skal bare en bitteliten mengde til, som gir et tynt lag over huden. Det er nok til at huden får det den skal. Husk at Exuviance inneholder fruktsyrer som får huden til å kvitte seg med døde hudceller raskere. Ingen vits i å pøse på for mye. Hvis essensiell Day fluid gir for lite fukt, gå over til cream evt Exuviance fundamental. Evt en annen fuktighetskrem, f.eks Decleor i tillegg.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har nå plukket fram Exuviance-kremene igjen (Essential Multi-defense dagkrem og Evening Restorative Complex, øyenkremen har jeg kastet), og i stedet for å massere kremen inn, smører jeg på ganske lite, og raskt og forsiktig, og plutselig har jeg ingen problemer med smuldring lenger. :)

I tillegg bruker jeg multivitamin-konsentratet fra Dermalogica, og av og til en aromessence fra Decleor, og foreløpig går det bra, selv på den tørre huden min. Dagkremen fra Exuviance er en av få dagkremer med fysisk filter som jeg kjenner til (som oftest brukes enten avobenzone eller oxybenzone, som huden min ikke helt liker), som huden min tåler bra, men jeg skulle gjerne sett at kremen hadde en noe høyere faktor.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hej. Du må bara bruka bitte lite av kremene. Exuviance är otroligt drøy. Viss du har på för mycket så ligger det bara utanpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...