momo Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har etter mange år valgt og kutte ut min mor. Men min søster og hennes barn har jo fortsatt kontakt med henne. Og jeg lurer veldig på hvordan jeg skal takle familiesammenkomster. Det er jo veldig sjelden det er snakk om. Men min mor kommer til og lage skikkelig bråk og slenge veldig mye dritt om meg. Dette er ikke noe jeg ønsker mine barn skal få med seg. I bursdager og til jul får bare vi komme en annen dag, eller at vi feirer jul annenhvert år med søsteren min. Men når det blir konfirmasjon, dåp, bryllup og lignende så må vi jo treffes. Jeg har ingen problemer med og være høflig og oppføre meg, men det er min mor som ikke klarer dette. Lurer på hvordan dere andre takler det?
mallina Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Klarer ikke moren din å holde seg for god til slike ting? Hadde nok bare smilt og unngått å være rett i nærheten av henne..
momo Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2007 Nei, moren min klarer ikke og oppføre seg i sånne sammenhenger. Vi er en veldig liten familie, så ved dåp, konfirmasjon er vi ikke mer enn ca 20 personer. Så er ikke så lett og unngå henne. Hun blir og veldig høylytt når det er noe negativt som skal sies. Jeg selv tåler dette. Men jeg vil ikke at mine barn skal få med seg dette. Er jo heller ikke koselig for noen av de andre gjestene.
MiNNieMooSe Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Hei! Jg vil bare fortelle deg at du er ikke alene... Jeg har det nemlig på samme måten (har ikke barn) men, jeg klarer det ikke lengre. Hun er ikke så bra for meg og mannen for å si det mildt. Jeg løser problemet med at jeg forteller familien om det og ber de respektere det, dvs at vi kommer ikke samtidig på familiemiddager osv. Men, konfirmasjoner osv er jo et must..Du kan be de om å plassere dere langt unna hverandre f.eks?
Gjest Miss_alexandria Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Jeg hopper over de familiemiddagene og andre høytidelige møtene som jeg kan. Nå som det blir konfirmasjon, må jeg nok treffe henne ( min søster) Jeg klarer å oppføre meg og jeg er høflig. Jeg prøver minst mulig å se på henne og ignorere henne. Hun klarer alltid å lage bråk og drama, men det er hun selv hun driter seg ut så jeg har sluttet å bry meg.
momo Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2007 Takk for svar!! Kommer til å prøve å unngå henne så godt jeg kan i sånne sammenhenger. Håper det går bra og. Det som er verst er at datteren min er så stor at hun forstår jo hva som blir sagt. Sist gang så løp moren min rundt og skrek alt mulig slags dritt om meg til alle som var tilstede. Og det er temmelig stygge ting som blir sagt. Nå er det en stund til neste gang, og får virkelig håpe det går fredelig for seg da.
Gjest Mayamor Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Hvor gammel er jenten din da? Kan du forberede henne på at mormor er litt xxxxx... De andre voksne ser jo at din mor ikke kan beherske seg, vis at det er du som er den fornuftige ved å ikke ramle ned på samme nivå. Men uff så trist det er å høre om mødre som oppfører seg slik. Ønsker deg lykke til.
momo Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2007 Jenta mi blir 6 år til sommeren. Nå sist gang var hun takk og pris mest på rommet til fetteren sin, så hun fikk ikke med seg det moren min sa. Synes jo jenta mi er ganske liten og vil helst ikke si noe negativt om moren min til henne. Men nå er det lenge til neste sammenkomst, så får håpe det går bra da, eller ta det ettersom det kommer. Jeg har jo lurt på hva jeg skal si etterhvert som hun blir større og lurer på hvorfor ikke vi har kontakt med mormor. Uff, er ikke lett det her, med tanke på barna. Andre barnet vårt kommer ikke før i april, så der er det jo lenge til jeg må forklare noe. Og han kommer jo aldri til og få et forhold til min mor. Datteren min har vel truffet mormoren sin kanskje en -to ganger i året og ikke lenge av gangen. Så de har jo ikke noe godt forhold de heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå