Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noe på gang med en fyr, og må vel si meg skyldig i at jeg er litt avventende overfor andre venner. Sånn tilfelle han skal ringe og vil ha meg med på noe. Jeg er ikke sånn at jeg dumper venner hvis jeg alt har gjort en avtale med dem på forhånd. Men så har jeg en venninne som jeg egentlig ikke så så ofte før, men som har blitt veldig ivrig nå. Hun vil stadig ha meg med ut, og hvis jeg sier jeg skal på date som spør hun om hun ikke kan få bli med :forvirret: Jeg forstår det ikke, bli med som femte hjul på vogna på en date må være noe av det siste jeg kunne tenkt meg å gjøre selv. Det rare er at hun ikke liker han jeg dater noe særlig heller :forvirret: Har dere opplevd at noen ber seg med på date, og hva ville dere svart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt nei.

Kan faktisk ikke skjønne at noen ber seg med når venninna har en date. :overrasket:

Skrevet

Merkelig oppførsel fra venninnen din, hva i all verden skal hun være med på date for ?

Redd for å glipp av noe ?

Sjalu for at du skal treffe noen du liker ?

Jeg hadde sagt nei, hun har da ingenting å gjøre på din date.

Skrevet

Jeg ville sagt nei, og forklart at man tar ikke med seg venner på date, hvis det var nødvendig.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Hun vil ikke rett og slett ha ham du dater nå? Den økte interessen kan i verste fall være at hun vil få vist seg fram til ham, og som femte hjul på vogna kan hun jo bremse en del. Ikke vet jeg, å be seg med på date er såpass merkelig at man kan regne med at det er flere merkeligheter i terrenget, men nøyaktig hva de går ut på er mer tricky.

Jeg hadde i hvertfall sagt nei!

Skrevet

Kanksje hun liker ham mer enn hun vil innrømme?

Ett nei er vel på sin rette plass tenker jeg!

Skrevet

Regner med dette er overflødig, men NEI, man tar da ikke venninner med seg på date??? Det har jeg aldri hørt om noen som har gjort, og venninna di må enten mangle sosiale antenner totalt, eller så har hun nok sleipe baktanker ja...

Skrevet

Jeg er sikker på at daten din gjerne vil at begge skal bli med :sjarmor:

Skrevet
Jeg er sikker på at daten din gjerne vil at begge skal bli med :sjarmor:

Det er ikke sikkert. La frem problemstillingen for samboeren min, og han sa at det første han hadde tenkt om en jente som hadde med en venninne på date var at hun er forferdelig uselvstendig, og dermed uaktuell som kjærestekandidat.

Skrevet
Det er ikke sikkert. La frem problemstillingen for samboeren min, og han sa at det første han hadde tenkt om en jente som hadde med en venninne på date var at hun er forferdelig uselvstendig, og dermed uaktuell som kjærestekandidat.

At man er uaktuell som kjærestekandidat, betyr ikke at man er uaktuell som trekantkandidat ;)

Skrevet
At man er uaktuell som kjærestekandidat, betyr ikke at man er uaktuell som trekantkandidat  ;)

Jeg tror kanskje vedkommende som satser på det har i overkant høye forventninger...

Skrevet

jeg hadde antagelig ledd litt av spørsmålet og sagt nei.

ser det som en SELVFØLGE at man ikke tar med seg venninder på date, så lenge det ikke er en dobbeltdate.

Skrevet

Venninne som blir med på date? What!? :overrasket::ler: Dummeste/morsomste jeg har hørt. :grine2: :klaske:

Skrevet

Da jeg skulle på den første daten med kjæresten min, var jeg så nervøs så jeg måtte ha med en venninne. Da var jeg 36 år. Hun gikk etter at hun hadde tatt en øl (dette var på en pub). Nesten litt flaut å tenke på det, men jeg var så sinnsykt nervøs så jeg hadde ikke klart å gå alene.

Skrevet

Hvor lenge gjelder denne regelen om at en enslig ikke kan gå ut med et par? I flere år, eller? Jeg synes det er hyggelig om en venninne av meg eller en venn av han vil bli med oss ut.

Skrevet
Hvor lenge gjelder denne regelen om at en enslig ikke kan gå ut med et par? I flere år, eller? Jeg synes det er hyggelig om en venninne av meg eller en venn av han vil bli med oss ut.

Det er forskjell på et veletablert par og en date i den sammenhengen..

Skrevet
Det er forskjell på et veletablert par og en date i den sammenhengen..

Er det ikke bare de første 3-4 gangene man er så opptatt av å være alene når man går ut sammen?

Skrevet
Er det ikke bare de første 3-4 gangene man er så opptatt av å være alene når man går ut sammen?

Veitafan. :)

Skrevet

Det er vel ikke en "regel". Poenget er at når man går på date, så er det for å bli kjent med hverandre, og finne ut om man passer sammen som partnere. Da synes ihvertfall jeg at det blir litt ute av konteksten å dra med seg venner. Blir noe helt annet når man bare treffes for å ta en pils feks, da blir det mindre formelt enn på en date, og man kan selvsagt ta med seg noen.

Når man har kommet så langt i datingprosessen at det går an å ta med seg noen vil vel være individuelt, men for min del er det bare de 1-2 første gangene jeg treffer en fyr at jeg ser det som en date. Etter det ryker han enten ut, eller så er vi blitt kjærester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...