miss idaho Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hvordan skal vi gå frem for å klage på barnehagen? Finnes det noen interesse organisasjon eller bør man gå via fau, og når de ikke følger opp saken kan man gå høyere opp i kommunen? Hvordan skal vi gå frem for å sikre barnet vårt en bedre og en lovriktig barnehage?
Sun Mei Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Skriftlig klage til styreren og fører ikke dette frem går du videre opp i kommunen
Sun Mei Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Du kan vel også kontakte Utdanningsforbundet om saken og få råd
Indine Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Du kan vel også kontakte Utdanningsforbundet om saken og få råd ← Kontakte ansattes fagforening for å få råd til hvordan man skal klage på barnehagen (ansatte)? Det synes jeg virker litt unaturlig. Bedre råd å klage skriftlig til barnehagens ledelse. Om det ikke hjelper/du ikke får respons, klag til kommunen om det er en kommunal barnehage eller til barnehagens styre om den er privat.
miss idaho Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har prøvd å nå frem til barnehagen og deres leder, men jeg vil vel tro at det er der problemet ligger. Hvem i kommunen bør en henvende seg til? Er det en som er leder for barnehagene i kommunen?
Kosemose Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Selv om du har "prøvd å nå fram tidligere" ville jeg i allefall sørget for å ha disse forsøkene dokumentert og i skriftlig form, evt sende et formelt brev til barnehagens ledelse slik at de har god mulighet til å ta deg på alvor og gjøre noe med problemene. Fører ikke det fram ville jeg tatt det videre. De fleste kommuner har et skole- og barnehagekontor, eller på annen måte et menneske som er ansvarlig for barnehagene. Dette kan du finne ut av på kommunens hjemmesider eller ved å ringe kommunens sentralbord og si at du søker den som er ansvarlig for barnehagene i kommunen.
Sun Mei Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Kontakte ansattes fagforening for å få råd til hvordan man skal klage på barnehagen (ansatte)? Det synes jeg virker litt unaturlig. Bedre råd å klage skriftlig til barnehagens ledelse. Om det ikke hjelper/du ikke får respons, klag til kommunen om det er en kommunal barnehage eller til barnehagens styre om den er privat. ← Jeg mente at man kunne kontakte dem for å få råd om hva de burde gjøre og det kommer jo selvsagt an på hva problemet er. Det stod vel ingenting i hovedinnlegget om at saken dreide seg om ansatte ved barnehagen? Og trådstarter kan kontakte Rådmannen i kommunen for å klage, men det er viktig å ha dokumentert at man har prøvd via ledelsen i bhg. Jeg har prøvd å nå frem til barnehagen og deres leder, men jeg vil vel tro at det er der problemet ligger. Hvem i kommunen bør en henvende seg til? Er det en som er leder for barnehagene i kommunen? ←
liv Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Det er en barnehageansvarlig/enhetesleder i hver kommune(i oslo pr.bydel), denne vil være neste å klage til etter styrer. Blir det ikke tatt til følge da så er fylkesmannen kontrollinstans for barnehagene.
Gjesten29 Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Det er en barnehageansvarlig/enhetesleder i hver kommune(i oslo pr.bydel), denne vil være neste å klage til etter styrer. Blir det ikke tatt til følge da så er fylkesmannen kontrollinstans for barnehagene. ← Hei Jeg visste ikke at fylkesmannen var kontrollinstans for barnehagene- er dette 100 prosen riktig? Jeg vurderer nemlig å skrive en klage ang en barnehage.
gjest:-) Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Gå til skolesjefen/barnehagekoordinatoren i kommunen(dersom det er en kommunal barnehage), funker ikke det så går du til fylket. Tru med å trekke inn media dersom du ikke får respons(hvis det ikke dreier seg om en sak som ikke bør komme ut offentlig), da pleier de å få ut finger'n. Glimrende at noen tar et oppgjør med det elendige tilbudet barn får i barnehagene her i landet! Stå på! 1
liv Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Hei Jeg visste ikke at fylkesmannen var kontrollinstans for barnehagene- er dette 100 prosen riktig? Jeg vurderer nemlig å skrive en klage ang en barnehage. ← ja ganske så sikker, og etter et søk på nettet, enda sikrere
Gjesten29 Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 ja ganske så sikker, og etter et søk på nettet, enda sikrere ← Ok, takk.
thapara Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Glimrende at noen tar et oppgjør med det elendige tilbudet barn får i barnehagene her i landet! Stå på! ← Hæ?!!
Gjest barnefar Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 du må ha en problem med dem(barnehagen) først før du sier "hæ?". for dem som ikke skjønner det så er det noen bra barnehager og også dårlig barnehager. derfor man klager. og det må også være lov å klage hvis noen har brutt noen regler. er ikke du enig? per i dag så er det ingen som kontrollerer barnehager, bare dem selv eller sine...vi lever tross alt i demokrati.(sier dem..)
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 du må ha en problem med dem(barnehagen) først før du sier "hæ?". for dem som ikke skjønner det så er det noen bra barnehager og også dårlig barnehager. derfor man klager. og det må også være lov å klage hvis noen har brutt noen regler. er ikke du enig? per i dag så er det ingen som kontrollerer barnehager, bare dem selv eller sine...vi lever tross alt i demokrati.(sier dem..) Tråden er fra februar 2007... Anonym poster: ec1f5689ebdd0e724bf98b3317139523
Gjest barnefar Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 jeg også sliter med å få frem noen klager som er meget alvorlig. men møter bare veggen siden dem gjemmer seg bak taushetsplikten og den sort. anbefaler å gå gjennom en advokat hvis man ikke blir hørt. noen må jo stå ansvarlig for barnehagene. det er vanskelig å være foreldre her i dette landet. i andre land så er ikke det sånn..
Gjest barnefar Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 fra 2007 ja...men det foregår fortsatt.. bare prøv selv
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 Som sagt tråden er fra 2007... Ingen har utbytte av å diskutere i en gammel tråd. Om du har en sak du trenger synspunkter på, er det bedre å lage en ny tråd om det. Anonym poster: ec1f5689ebdd0e724bf98b3317139523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå