Gå til innhold

bestille time til føflekkfjerning

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal bestille time til å gjerne føflekk. er det slik at du først får en time hvor det avtales time til fjerning, eller går de rett på sak ved første time?

hvordan er det, blir man sykemeldt den dagen ellr kan jeg jobbe etterpå? jeg jobber nemlig hver dag, så det hadde vært greit å vite litt før jeg ev bestiller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første kommer det nok an på føflekken og hvordan den ser ut. Noen kan f eks fryses av, mens andre må fjernes kirurgisk, og da tror jeg nok man må henvises videre eller i hvert fall ta det i en ny time.

Skrevet

Tror det er forskjell fra lege til lege. Første føflekken jeg fjernet, ble tatt "på rappen" av fastlegen min, mens min neste fastlege sendte meg til hudspesialist for fjerning.

Tror det skal mye til for å bli sykemeldt når man fjerner føflekker, man får jo et rimelig lite sår, så det er lite som tilsier at man ikke skal klare å jobbe. Har føflekken en veldig spesiell plassering, sånn at et sår f.eks hemmer bevegelsesevnen er det kanskje mulig? Tror heller ikke man får resept på smertestillende, men heller råd om å ta paracet om det gjør vondt de første dagene.

Skrevet

De gangene jeg har fjernet har jeg først vært inne til sjekk, og så bestilt ny time til fjerning. Jeg har aldri blitt sykemeldt, det er jo stort sett ikke et stort inngrep.

Jeg har stort sett hatt fri de dagene jeg har gjort dette, men vil ikke tro deet er noe problem å jobbe etterpå. Det er selvfølgelig avhengig av om stedet du fjerner er "sårbart" og hva slags type jobb du har.

Jeg har fjernet både med skaving og skjæring, synes det første er "best", da slipper man sting og sjangsen for arr er mye mindre ( i mine tilfeller er det helt umulig å se at noe er fjernet de to stedene jeg har skrapet/skavet). Men hvordan de fjerner dem kommer vel litt ann på hva slags type føflekker det er, og om de har "røtter" eller bare er overflatiske.

Skrevet

Ingrepet er ikke vondt, du er jo bedøvd :) Men det er klart, det kan være litt ømt og sårt i etterkant, når bedøvelsen går ut.

Skrevet
er det vondt :grine:

Sannsynligvis vil kløen når det gror være verre enn smertene :skjeggebass:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har fjernet en stor en (1,5 cm i lengde) fra ryggen kirurgisk. Jeg lå og leste et blad mens han holdt på. Det gjorde vondt når bedøvelsen gikk ut senere på dagen og det "trakk litt" sammen i såret. Men med smertestillende gikk det greit.

Såret klødde ikke så veldig når det grodde - har vært borti verre ja ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...