Bergensbrud Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Ja jeg lurer på om det lages her i Norge? I Usa er det jo mye brukt og jeg synes det er så utrolig mye finere uten det stativet som bryter opp kaken. Noen som har vært borti en slik kake? Har snakket med en konditor og hun mente hun kunne prøve men kunne ikke garantere formen på den. Det tør jeg ikke ta sjansen på. Hun kunne lage kaken engelsk fordi de er søtere og hardere men de smaker dårlig og det vil vi jo heller ikke. Jeg så for meg sjokoladekake istedet for bløtkake, at den kanskje var med form fast? Noen som har vært borti dette?
Frey Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 http://www.holm.no/ på Stjørdal lager det i alle fall slike, så deter nok å få tak i andre steder i landet også
Gjest =tentacle= Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Har fått det servert i bryllup på et lite sted fra lokalt bakeri, så jeg vil tro det er mulig å få tak i de fleste steder Det var da en tynn plate (plast eller kakepapp?) under hver kake (ikke synlig utenpå kaken) slik at etasjene ikke lå direkte på hverandre. Slik blir det ikke grisete ved at gjestene skjærer dypere i kaken enn de skal når de forsyner seg. Den ene jeg har sett var veldig vellykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå