Gå til innhold

Personlighetsforandring i fylla

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pernille_*
Skrevet

Jeg er styreleder i en forening med omtrent 100 medlemmer. Jeg ble valgt for å få litt mer struktur i forening, noe jeg har klart.

Dette innlegget handler om et av styremedlemmene. En mann på ca 40 år.

Denne personen har ved to anledning fortalt meg hvor fornøyd han er med det jeg har gjort med foreningen. Yes.

På lørdag hadde vi en fest for foreningen. Denne personen drakk seg tydeligvis altfor mye, og begynte å yppe til slosskamp med en annen. Siden ingen andre så ut til å tørre å bryte opp disse to (kraftige menn begge to), så gjorde jeg et forsøk. Men i stedet for å bli roet ned, så blir han sint på MEG. Han sa i klare ordlag at jeg bare kunne holde meg unna, og at jeg ikke skulle tro at jeg kunne kommandere han, slik som jeg gjorde med andre. I tillegg kom han med en rekke personbeskrivelser av meg, ikke så veldig flatterende noen av dem ;) Til slutt så måtte jeg vakter til å kaste han ut

Men det jeg nå lurer på er, hvordan kan noen bli så totalt forandret i fylla? Eller er det hans egentlig seg som kommer frem når alkoholen fjerner sperrene hans?

Merker at jeg mistet noe av respektet for fyren.. Spesielt siden han gir et ekstremt dårlig bilde av foreningen (som tilfeldigvis har en eksplisitt målsetning om å jobbe imot vold. Akk).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal legge så mye vekt på det han sa. Det at en persons sanne ansikt kommer frem når man er full mener jeg er noe tull. Jeg har mange ganger sagt og gjort ting som er helt "feil" i forhold til hvem jeg egentlig er når jeg har vært skikkelig full.

Men jeg skjønner at du mister respekten for fyren. Og det er det lite å gjøre noe med.

Gjest Gjest_pernille_*
Skrevet

Jeg kan godt være enig i at han ikke nødvendigvis mente det han sa. Og hvis han gjorde det, så bryr jeg meg ikke så mye om det.

Men poenget er at han sa disse tingene med intensjon om å såre meg. Hva får en voksen person til gjøre noe slikt?

Det hadde vært veldig interessant å høre hva han selv tenker om dette, men jeg føler ikke at det er noen grunn til å ta det opp.

Skrevet

Hva med å konfrontere han med det han sa ?

Gjest Gjest_pernille_*
Skrevet
Hva med å konfrontere han med det han sa ?

Tja, jeg er litt usikker på hva godt som skulle komme ut av det. Så lenge han ikke har problemer med å samarbeide med meg, så vil ikke hans oppførsel i fylla affisere hvordan jeg forholder meg til han.

Hvis jeg skulle tatt opp noe, så er det hvor negativt det er at han oppfører seg aggressivt på foreningsfester, men jeg mistenker at det vil virke som om jeg irettesetter han fordi han kjeftet på meg.

Gjest Miss Guided
Skrevet
Jeg kan godt være enig i at han ikke nødvendigvis mente det han sa. Og hvis han gjorde det, så bryr jeg meg ikke så mye om det.

Men poenget er at han sa disse tingene med intensjon om å såre meg. Hva får en voksen person til gjøre noe slikt?

Det hadde vært veldig interessant å høre hva han selv tenker om dette, men jeg føler ikke at det er noen grunn til å ta det opp.

Jeg er ikke for å unnskylde folk pga. fylla. For det som kommer ut i fylla er kanskje noe de har tenkt på ellers men har holdt kjeft om, og så får de seg en tår over tørsten og så tør de å si det de mener. Noen personer blir ekle i fylla.

Det kan godt hende at han er sååå flau nå og at han på neste møte ikke vet helt hvor han skal sette blikket sitt. Og det skal du bare nyte da, det hadde jeg gjort.

Skrevet
Tja, jeg er litt usikker på hva godt som skulle komme ut av det. Så lenge han ikke har problemer med å samarbeide med meg, så vil ikke hans oppførsel i fylla affisere hvordan jeg forholder meg til han.

Hvis jeg skulle tatt opp noe, så er det hvor negativt det er at han oppfører seg aggressivt på foreningsfester, men jeg mistenker at det vil virke som om jeg irettesetter han fordi han kjeftet på meg.

Du tar det jo opp her og lurer på hva han egentlig mener, hvorfor ikke bare spørre han ?

Det er ikke lett for oss her inne å gi en forklaring på om han mente det han sa eller ikke, folks reaksjoner i fylla er veldig individuelle.

Du får se an hvordan han oppfører seg overfor deg neste gang dere møtes, er det noe anger å spore eller er han akkurat som før ?

Det kan jo muligens gi deg en liten pekepinn på hvor dere står videre og om han er typen til å ta en prat når slikt skjer eller om han prøver å glatte over ved å late som ingenting.

Skrevet
Du tar det jo opp her og lurer på hva han egentlig mener, hvorfor ikke bare spørre han ?

Det er ikke lett for oss her inne å gi en forklaring på om han mente det han sa eller ikke, folks reaksjoner i fylla er veldig individuelle.

Du får se an hvordan han oppfører seg overfor deg neste gang dere møtes, er det noe anger å spore eller er han akkurat som før ?

Det kan jo muligens gi deg en liten pekepinn på hvor dere står videre og om han er typen til å ta en prat når slikt skjer eller om han prøver å glatte over ved å late som ingenting.

Jeg er egentlig ikke så interessert i akkurat hvorfor HAN oppførte seg slik, innlegget var mer ment som en generell undring på hva som får folk til å forandre seg radikalt når de drikker.

Blir det problemer med han som startet min undring, så får jeg heller ta det derfra.

Skrevet

Mennesker kan bli totalt forandret i fylla, det skal jeg love deg.. Så jeg synes ikke du skal henge deg opp i det. Ta han heller på ordet når han snakker til deg edru.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...