Gå til innhold

Marinader..

Linee

Anbefalte innlegg

Er veggis, derfor har jeg egentlig aldri hatt behov for å lære meg å lage marinader. Spiser mye tofu, kjøper den ferdig marinert, men nå er jeg lei den smaken, så skal prøve meg litt på egenhånd, så lurte på om noen har noen gode oppskrifter på en kjempe god marinade? eller om jeg kunne få en slags base oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Er selv veggis. jeg pleier bare å mikse sammen en base av soyasaus (Bio Shouy fra helsekosten) og en masse deilig krydder. bruker ikke så masse tofu, da jeg ike er flink med det. har du noen oppskrifter å dele? :D

Jeg bruker derimot mye av frysevarene, feks nutana burger/gourmet burger, soyapølser og vegebiter. har du smakt de mørke vegebitene? de er himmelske, smaker som biffstrimler. har en god oppskrift til deg her:

http://ossimellom.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1140

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier bare å skjære tofu i små firkanter og steker det sammen med grønnsaker og har ris eller nudler ved siden av, har også prøvd linser ved siden og det gikk bra. bruker å krydre det ganske mye, for det smaker ikke så mye av tofu egentlig. takk for marinade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en marinade til min tofu senest igår. Jeg lagde faktisk da min tomatsaus med tofubiter. Stekte løk og champignoner(hermetikkboks).Hadde oppi tofuen. Stekte det til det fikk litt farge. Hadde oppi litt hvitløk hakket og stekte dette litt (1 min). Hakkede tomater på boks oppi, så litt tomatpuré. Boblet litt, så ferdig! Denne er veldig god.(Den smakte faktisk noe etter marineringen.) Lagde litt makaroni til.

Denne brukte jeg, men jeg tok mengden av de forskj. ingrediensene litt på feelingen.

Kikkoman soyasaus, olja, hvitløk(masse;jeg elsker hvitløk, pluss at tofuen tar opp hvitløkssmaken veldig godt), løk, dijonsennep, sitron, salt og pepper.

Ellers så står det maange om du søker på f.eks. google på "tofu marinade" Det kommer drøssevis på engelsk, for på norsk finner man ingenting omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...