Gå til innhold

Kenwood Major

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan vaske plastdelene til Kenwood'en min i oppvaskmaskinen. Det står i bruksanvisningenat deigkriken, K-saken og vispen skal vaskes for hånd, fordi de kan bli misfargede. Videre står det at stålbollen kan vaskes i maskin, men ikke plastbollen.

Jeg har så lyst til å bare slenge det andre tilbehøret i maskinen (bl.a blenderen), men det er jo noe dritt hvis det blir ødelagt, da.

Noen som har turt å prøve???

Skrevet

Jeg vasker ikke noe i oppvaskmaskinen jeg... det har i grunnen bare blitt sånn.

Syns bollene fyller sånn opp, og det er i grunnen ikke noe voldsomt ekstra arbeid å vaske vispene når jeg først er i gang..

Ellers tar jeg absolutt ALT, gryter, sølvtøy i oppvaskmaskinen

Skrevet

Jeg vasker både diverse visper og plastbollen i oppvaskmaskinen. Går bra hos meg.

Jeg har en type "blender" som plasseres oppå maskinen. Den vasker jeg alltid for hånd. (Har hatt maskinen min i veldig mange år.)

Skrevet

Vasker plastbolle og de ulike vispene/eltekrokene i oppvaskmaskin.

Redskapene er av aluminium, så de blir litt matte, men for meg gjør det absolutt ingenting.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg vasker Kenwood'en min for hånd. Tar et par minutter.

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg vasker også alle deler for hånd. Puttet eltekroken i maskinen en gang, og den fikk en misfarging av det. Hater å vaske for hånd, men så dyr den maskinen er, vil jeg prøve å ta godt vare på den. Men fy pokker, det lokket er no HERK å vaske! :frustrert:

Skrevet

Jeg vasker alt bortsett fra kverna og tilbehøret til den i oppvaskmaskinen.

Gjest Bodillen
Skrevet
Jeg vasker alt bortsett fra kverna og tilbehøret til den i oppvaskmaskinen.

Har sånn blender til å sette på toppen - vasker du den også i maskinen?

Skrevet

Jeg vasket blenderen i maskinen (men ikke den delen knivene sitter på), og den ble litt grå i plasten. Jeg lurer på om det kanskje går bedre på lavere temperaturer, men jeg tror kanskje jeg vasker den for hånd neste gang.

Skrevet

Har ikke brukt blenderen enda, så det vet jeg ikke helt :sjenert: Da jeg vasket alt da den var ny, vasket jeg det bare for hånd...

Gjest -eline-
Skrevet
Jeg vasket blenderen i maskinen (men ikke den delen knivene sitter på), og den ble litt grå i plasten. Jeg lurer på om det kanskje går bedre på lavere temperaturer, men jeg tror kanskje jeg vasker den for hånd neste gang.

Slik plast har lett for å bli "sprø" om den vaskes i maskin, dermed enklere at det går av skår. Jeg ville ikke vasket den i oppvaskmaskina, dersom man på død og liv skal det så bør den nok vaskes på lav temperatur (45 grader).

Skrevet

Jeg syns de redskapene er veldig lette å vaske. Har jeg brukt de til deig venter jeg til deigen har blitt tørr og da detter den av når jeg tar på den så vasker jeg bare fort over den, samme med plastbollen viss den er blitt brukt til gjærdeig. Aluminiumsbollen bruker jeg aldri har den stående i maskina når jeg ikke bruker den (syns den ser finere ut, har maskina på benken) Ellers skylder jeg det andre i varmt vann med en gang jeg er ferdig med det og vasker det opp neste gang jeg vasker opp. Så tar ingenting i oppvaskmaskina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...