flickan Skrevet 16. februar 2007 #21 Skrevet 16. februar 2007 Vi hadde snakket om å gifte oss en stund.. Og en dag bestemte vi oss (i en ganske vanlig samtale) for å gjøre det og vi sendte forespørsel om den datoen vi ønsket oss samme dag (endte opp med dato en uke senere). Vi var altså forlovet fra da og til den dagen vi giftet oss 10 måneder senere, men vi valgte å ikke ha ringer før vi giftet oss. ← ca sånn var det hos oss også.. vi ble bare enige om at vi ville gifte oss, da ble det for dumt å vente på frieri, siden vi hadde snakke så mye om det på forhånd.. Høres kanskje uromantisk ut, men for oss var dette en fin måte å gjøre det på.
Betsy Skrevet 17. februar 2007 #25 Skrevet 17. februar 2007 Vi satt i joggingsen i hver vår sofa og så på TV da vi plutselig kom inn på temaet bryllup. Etter å ha tenkt litt begge to, ble vi enige om at vi har lyst til å gifte oss om to år. Og nå er det bestemt. Vi kjøper vel ringer om et par måneders tid tenker jeg. Siden jeg ikke akkurat fikk noe romantisk frieri, håper jeg i allefall at vi kan dra ut og spise eller gjøre noe annet hyggelig den dagen vi setter ringen på fingeren, selv om det skal sies at vi ikke er så veldig romantiske noen av oss...
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2007 #26 Skrevet 17. februar 2007 Min forlovede overrasket meg fullstendig og gikk ned på kne og fridde i en park i Stockholm. Han hadde kjøpt ringer, fordi han kjente meg godt nok til å vite hva slags type ringer jeg likte. Vi hadde også snakket om det på et teoretisk plan tidligere, men han var likevel livredd for at jeg ikke skulle like dem da, siden de er ganske spesielle. Jeg har alltid ment at dette er den eneste måten å forlove seg på. Å bare bli enige om å forlove seg hadde ikke føltes riktig for meg, og heldigvis er mannen også en romantiker.
MellonCollie Skrevet 17. februar 2007 #27 Skrevet 17. februar 2007 Vår forlovelse var også av den "tradisjonelle" sorten... Vi hadde pratet litt rundt temaet, så forloveden min hadde litt å gå på når han skulle ta valget. Han hadde veldig lyst til å fri med en ring, men hadde ikke lyst til å plukke ut gifteringer for oss begge, det ville han vi skulle sammen. Så han kjøpte en nydelig diamantring til meg, og når vi var på ferie for ca en måned siden gikk han ned på et kne med den ringen, og spurte om jeg ville dele livet mitt med ham Men samtidig ville han også gjerne ha en ring nå i forlovelsesperioden, så vi går nå og titter på gifteringer. Kommer til å bestille de snart, slik at han bruker den også som forlovelsesring, mens jeg beholder den jeg fikk av ham. Så på bryllupsdagen bytter jeg ring, så jeg får lik hans. Vi kommer altså til å ha forskjellige ringer i forlovelsesperioden, men det ble dette som føltes mest riktig for oss
Gjest Revenka Skrevet 18. februar 2007 #28 Skrevet 18. februar 2007 Jeg hadde vel hintet et års tid om at jeg følte meg klar for et frieri. I august 2005 reiste vi på ferie til Paris, og jeg tenkte at hvis han ville fri til meg det halvåret så ble det vel mens vi var i Paris. Men det ble ikke frieri i Paris. Jeg husker at jeg tenkte "kanskje neste ferie". Av en eller annen grunn hadde jeg tenkt at det måtte skje på ferie Vi var hos våre foreldre på besøk i noen få dager, så fløy jeg til nordnorge for å besøke faren min en ukes tid. Da jeg skulle hjem fløy jeg til gardermoen fordi han fortsatt var hos sine foreldre og vi kunne kjøre sammen opp til Trondheim hvor vi studerte. Husker han stod litt i bakgrunnen på flyplassen da han ventet på meg. Så fikk jeg en liten tale om hvor mye han hadde savnet meg og alt det der, og det hele ble avsluttet med spørsmålet om jeg ville gifte meg med ham. Jeg ble så utrolig overrasket, ble helt satt ut. Svarte ja, og tenkte at det hørtes ikke ut som meg da jeg pratet.. I bilen ventet champagnebrus (vi skulle jo kjøre 55 mil) og fine champagneglass i plast. I tillegg hadde han kjøpt et nydelig perlekjede som forlovelsesgave. På vei opp til Trondheim ble vi enige om måneden vi skulle gifte oss, og dagen etter hadde jeg funnet den eksakte dato. Dagen etter vi kom opp til Trondheim så vi på ringer, men det tok vel 3 dager før vi fikk de pga gravering. Etter at jeg hadde fått ringen på fingeren ringte jeg til mine foreldre for å fortelle den gode nyheten. Nå er det bare drøye 3 mnd igjen til bryllupet skal stå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå