Gjest Ballerina Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Jeg fikk plutselig en tanke om at vi kanskje ikke trengte fotograf... synes egentlig at 5000,- er veldig bortkastede penger for 20-30 bilder. Men er det noen som har tanker rundt dette? Hadde dere stolt på kun amatørbilder?? Da min svigerinne og mannen hennes giftet seg endte de opp med et amatørbilde til takkekortet, så hvis de får det til, burde vel vi også klare det???
Doratheexplorer Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 (endret) Dette har vi også snakket om. Vet at prisene for fotograf her ligger på alt fra 4- til 10 000 Vi har 3 stk. i familien vi kan spørre om fotografering. Men så har vi jo også tenkt, hva gjør vi dersom det blir regn? Har jo ikke noe studio i bakhånd da. Vi blir ikke å ha noe stort bilde av oss på veggen i stua uansett, nøyer oss med småe bilder. Sånn som det ser ut nå blir vi ikke å ha noen proff fotograf Endret 12. februar 2007 av lottabrud
rsa Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har også en venninne som endte opp med et amatørbilde på takkekortet. Det var kjempefint, men hun brukte i tillegg profesjonell fotograf etter vielsen. Det er noe helt annet med en profesjonell fotograf. Så lenge du velger en fotograf som skjønner hva slags bilder dere er ute etter, så blir det en gjennomgående høy kvalitet på alle bildene du får. Både samboer, jeg og en god kamerat av ham har stor interesse for foto. Vi skal spørre kameraten om han kan ta bilder i løpet av dagen, samtidig som vi skal ha profesjonell fotograf rett etter vielsen. Da er vi garantert noen gode bilder med riktig lys, komposisjon og alt det andre som hobbyfotografer ikke alltid er så bevisste på. Dette er mine tanker rundt dette. Du bestemmer selv. Jeg er enig i at det er mye penger. Selv prøver jeg å spare på andre måter, så jeg skjønner deg veldig godt. Lykke til med både valg og vielse
Søta Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Min erfaring var at det var få fine biler av oss sammen fra selve bryllupet - så om du velger den løsningen så anbefaler jeg en fotoseanse foran gjestene.... Mitt tips er å sjekke fotobutikkene i område og spør om de vet noen som tar brudebilder utenom fotografer. Det gjorde vi, og betalte 2000 for alle bildene hun tok - ca 100... Eller en fotograf fra en avis? Ta ei irngerunde - kanskje finner du en som er rimligere? SYnes tien hos fotograf var herlig - bare oss og forlovere - ingen gjester å ta seg av...
Malama Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Vi har tenkt tanken, men jeg føler meg ikke bekvem med det. Dersom jeg kunne fått "familiefotografen" til å ta bildene så, han som tar alle bildene i familien (i slekta) av det som måtte skje, hobbyfotografen med stor interesse for fotografi, og høy kvalitet på bildene. Men det kan jeg ikke, for han skal være PÅ bildene, det er brudgommen det. Jeg vil ha en fotograf for å sørge for å få bilder som er av høy kvalitet, lys, omgivelser, kunsternisk og alt det der. Vi får ikke en ny sjangs, til å ta bildene igjen, dersom de ikke ble vellykkede, og da vil jeg ikke ta en slik sjangs. Ok vi ender opp med et privatbilde som takkekort... kanskje. Men fotografbildene vil jeg ha likevel. fotografen har jeg ikke i første omgang for å lage takkekort, men for å sikre at vi har "perfekte" bilder til minne om denne dagen. Og ja, fotografen har backupløsning i tilfelle det regner. Om det ikke gjør det vil vi ta dem ute, og det er slett ikke utenkelig at min kjære organiserer at en av forloverene f.eks tar fine private bilder av oss i etterkant (eller forkant, avhengig av tidsplanen) av denne fotograferingen. Sånn i tillegg. Mulig vi benytter dette som takkekort, det er jo vesentlig rimligere. Gitt at vi får et bra nok resultat da (kamera har vi i orden, vårt kamera er bra det pga min kjæres fotohobby, så det burde la seg ordne. Men jeg stoler ikke på dette som eneste bryllupsfotografering) Men jeg VIL ha et bilde av oss i stua jeg da. Og jeg vil gi bilde til våre foreldre, som vil komme til å stå/henge fremme i alle fall hos noen av dem, ikke utenkelig alle tre hjemmene (han har skilte foreldre) Og jeg vil være sikker på at jeg da har gode bilder. Derfor fotograf. Om vi får gode nok private bilder kan jeg bruke dem som takkekort. Om vi ikke får det, har vi fotografen i bakhånd (og de private bildene tar vi vel mest for albumet mitt, ikke takkekortene egentlig)
white feather Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Vi valgte fotograf som tok bilder av oss ettervielsen. Vi valgte et album på 20 bilder,og det kostet 6500kr. Er utrolig fornøyd med det albummet. Og som en over her sa at hvis du får tak i en dyktig fortograf, så får du bildene slik dere ønsker dem. Det gjorde vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå