Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sånne hvite prikker akkurat på kinnbenet under det ene øyet (4-5 stk). Det er ikke kviser, men når man klemmer på dem kommer det talg ut. De er kanskje bare 1 mm i diameter. Det ser ut som tilstoppede talgkjertler, som ikke er kviser. Hvite hudormer på en måte, bare litt større.. Vanskelig å forklare, men hvis noen har noe av det samme skjønner de vel :)

Spørsmålet er derfor om noen vet hva som kan hjelpe mot disse? Er ikke plaget med kviser ellers, det er liksom kun disse hvite kviseetterliknerne. Vanskelig å klemme de ut er dt også, og man blir veldig rød der etterpå..

Det er ikke noe stort problem, men ikke noe særlig fint når man først begynner å irritere seg over dem.. :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til hudpleier og hør med de hva som bør gjøres med de.

Skrevet

Jeg har også noen sånne, de pleier hudpleier å snitte litt i med skalpell (eller noe som ligner), og så klemme ut. Tror jeg ville latt hudpleieren ta seg av det....

Skrevet

Høres ut som milier, og det er vel en form for tilstoppet talgkjertel? Tror de kan forårsakes av øyekremer/fuktighetskremer som irriterer den tynne huden rundt øyet.

Jeg har sjelden slik, men jeg innrømmer at de få jeg har hatt har jeg fjernet ved å forsiktig stikke hull med en sterilisert nål og klemme ut talg. Bruker litt pyrisept rundt området før og etter. Aldri hatt problemer og heller ingen arr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...